Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-12, 17:17
Medlem
Placeholders avatar
Kamala är verkligen jobbig att lyssna på, hennes lustiga dialekt som verkar som en blandning av latina och afrikan(precis som Trump skojade om, vad är du nu?). Hon påminner verkligen om Svenska politiker, tyvärr.. många ord, inget sagt. Egentligen så har ju Trump rätt när han säger nionde månaden för det finns flera stater där de har ingen gräns för när man kan göra abort men att de faktiskt gör nionde månaden abort där tror jag väl inte. Sen har jag sett klipp på youtube där de pratar om avslutande av liv efter födsel när barnet är gravt handikappat, så det är inte heller fel. Kamala fick ju också frågan om abort men svarade inte utan hänvisade till "roe v wade".
Att migranter äter katter och hundar är väl svårt att svara på, det fanns ju rapporter om det. Men att ABC människorna direkt sa att "det stämmer inte" är ju konstigt sätt att hantera debatten, precis som de vet 100%.
Afghankriget tycker jag han har rätt i allt, iaf vad jag vet om hur det blev.
Angående gränsen så tycker jag Kamala kom undan eller rent ut sagt ljög om hennes inblandning, Joe gav ju henne den biten.
Citera
2024-09-12, 17:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Den enda skillnaden är att denna gången har inte donalds det kognitiva att diskutera som hen gjorde då.
Och jämte Kamala i debatten såg ju doanlds bara gammal och gaggig ut nu.

Sen tillät man oärlig debattekniker då, och som donalds utnyttjade till fullo och för stoppa Hillary att berätta sakpolitik sakligt.
Och hela tiden oärligt störde sin debattmotståndare.

Ja, det var på intet sätt en bra debatt , Mr. Dumb avbröt hela j-a tiden .
Citera
2024-09-12, 17:18
Medlem
noll.con.trolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Mr. Dumb kursade 6 gånger under sin karriär

Vet inte vad "kursar" betyder, men jag utgår ifrån att någon som kallar D Trump för Mr Dumb inte är särskilt talbar, med tanke på Trumps världsunika politiska gärning. Att som öppen konspirationsteoretiker lyckas bli president i världens mest korrupta land är ingenting mindre än fantastiskt.

Och den som lyckas med det är definitivt inte dum heller... så kamma dig.
Citera
2024-09-12, 17:20
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Ja, det var på intet sätt en bra debatt , Mr. Dumb avbröt hela j-a tiden .
Ja, och förstörde för väljaren att bilda sig en mer egen uppfattning med debatten, som jag tror också var syftet.
Citera
2024-09-12, 17:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Placeholder
. Men att ABC människorna direkt sa att "det stämmer inte" är ju konstigt sätt att hantera debatten, precis som de vet 100%.

Sheriffen i Springfield hade inte fått in några anmälningar om försvunna husdjur. Det visste ABC-folket om
Citera
2024-09-12, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noll.con.troll
Krävs otroligt mycket intelligens för att göra det och bli tagen på allvar - inte minst den typen av intelligens som du benämner streetsmart - i en fullkomligt hjärntvättad värld där ingenting är vad det verkar.

Jag tror dock inte att det möjligtvis behöver ha med intelligens att göra. Säger man något på ett väldigt självsäkert sätt så kan man nästan få vilken idiot som helst att tro på det.

Hade Trump från 2015 börjat yra om hundar och katter så tror jag att han hade lyckats komma undan med det. På den tiden så var han rappare och lyckades släta över idiotiska uttalanden med humor, pondus och glimten I ögat. Det kan han inte längre.

Jag menar, kommer man undan med att hävda att man borde börja testa att injecera desinfetonsmedel i lungorna så har man ju någon slags talang på att övertyga folk.
Senast redigerad av Kimma7 2024-09-12 kl. 17:29.
Citera
2024-09-12, 17:24
Avslutad
Citat:
Vet inte vad "kursar" betyder, men jag utgår ifrån att någon som kallar D Trump för Mr Dumb inte är särskilt talbar, med tanke på Trumps världsunika politiska gärning. Att som öppen konspirationsteoretiker lyckas bli president i världens mest korrupta land är ingenting mindre än fantastiskt.

Och den som lyckas med det är definitivt inte dum heller... så kamma dig.

Det var bara en hint om att Mr. Dumb kanske inte är den ultrasmarta affärsmannen som fanboysen ständigt refererar till.
Mr. Dumb tycker jag är en kul ordlek. Ni har ju en massa öknamn på Harris och Clinton också då det begav sig.
Sluta vara så stel och släpp sargen. Det hör till att häckla motståndaren, men just du kanske är för pryd för det ?
Citera
2024-09-12, 17:24
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Placeholder
Kamala är verkligen jobbig att lyssna på, hennes lustiga dialekt som verkar som en blandning av latina och afrikan(precis som Trump skojade om, vad är du nu?). Hon påminner verkligen om Svenska politiker, tyvärr.. många ord, inget sagt. Egentligen så har ju Trump rätt när han säger nionde månaden för det finns flera stater där de har ingen gräns för när man kan göra abort men att de faktiskt gör nionde månaden abort där tror jag väl inte. Sen har jag sett klipp på youtube där de pratar om avslutande av liv efter födsel när barnet är gravt handikappat, så det är inte heller fel. Kamala fick ju också frågan om abort men svarade inte utan hänvisade till "roe v wade".
Att migranter äter katter och hundar är väl svårt att svara på, det fanns ju rapporter om det. Men att ABC människorna direkt sa att "det stämmer inte" är ju konstigt sätt att hantera debatten, precis som de vet 100%.
Afghankriget tycker jag han har rätt i allt, iaf vad jag vet om hur det blev.
Angående gränsen så tycker jag Kamala kom undan eller rent ut sagt ljög om hennes inblandning, Joe gav ju henne den biten.
https://www.dhs.gov/topics/border-security
DHS är dem som har hand om gränsen VP har inget med gränsen att göra, Men visst förklara varför MAGA ledaren bad dem rösta ned förslaget som skulle gett stärkt skydd till gränserna samt mer poliser till den södra gränsen men MAGA ledaren sdae stoppa det jag tar hand om det då jag är tillnaka!
Citera
2024-09-12, 17:26
Medlem
Citat:
Han vinner ju givetvis inte på debatt, utan för att folk är precis lika pisströtta på den gamla världsordningen som de var innan han kom till makten - om inte tröttare.

Folk vet vem av de två som står för förändring respektive "samma gamla korrupta skit som vanligt" och det återspeglas ju även tydligt i opinionssiffrorna. Även om valet 2016 med all önskvärd tydlighet visade att valundersökningarna i USA är kraftigt manipulerade.

Underskatta inte debattens betydelse i USA. De sitter och hejar på skiten som om det vore en boxningsmatch. Debatten i förrgår kommer inte att hjälpa Trump om man säger så.

Den Trump man fick se var en trött bitter gubbe utan klara visioner. Det vara gnäll, konspirarioner, självförhärligande och återigen mer gnäll. Tror inte att majoriteten gillar att höra det.
Senast redigerad av Kimma7 2024-09-12 kl. 17:30.
Citera
2024-09-12, 17:27
Medlem
noll.con.trolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Jag tror dock inte att möjligtvis behöver ha med intelligens att göra. Säger man något på ett väldigt självsäkert sätt så kan man nästan få vilken idiot som helst att tro på det.

Hade Trump från 2015 börjat yra om hundar och katter så tror jag att han hade lyckats komma undan med det. På den tiden så var han rappare och lyckades släta över idiotiska uttalanden med humor, pondus och glimten I ögat. Det kan han inte längre.

Nä. Hans gärning består i att försöka krossa en stor, global, kriminell & djupt korrupt organisation som i princip har sitt grepp om varenda hjärna i hela världen.... inte att "rappa om hundar och katter".

Men tack för ett fint snack! Vi har pratat färdigt om hans intelligens nu 🙂
Citera
2024-09-12, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Talet om hundar och katter var väl för att understryka hur olika amerikanerna de nyanlända haitierna är. Hur annorlunda värderingar de har. Hur ociviliserade de är...Men han sade det på ett slarvigt sätt så att hans motståndare lyckades skapa bilden av att han har sagt något helt idiotiskt felaktigt trots att det han sade i grunden stämmer. Missnöjet med haitierna är enormt i Springfield och Trump lär vinna den staden överlägset. (Och haitier äter ibland katt och polis har fått rycka ut när de fångat gäss i Springfield.)

När det gäller abort så är det ju flera delstater som inte har någon bortre gräns. Vilket i princip skulle kunna innebära abort i 9:e månaden. Självklart är det inget en normal kvinna skulle göra. Men det finns ju galna människor här i världen så frågan är varför det skall vara tillåtet över huvud taget? Även här formulerade sig dock Trump konstigt.

Sammanlagt så får jag instämma med alla de som säger att Trump lagt av sig. Han var definitivt mycket skarpare 2016.

Kamala var inte bra hon heller.

Det är ingen osäker väljare som väljer Trump för att han pratar om döda hundar och katter som har dödats enligt ingen.
Citera
2024-09-12, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
= Åtal!
Och varför ska man återuppliva foster som redan har blivit medicinskt bedömda att inte klara sig?

Och vad ska vi göra med dina extremt få exempel?
Och det som vi inte sagt tillräckligt många ggr, det är ju att dessa mödrar har redan köpt in barnvagnar, sängar, kläder, berättat för hela världen att de är med barn.
SÅ inbillar du dig att de skulle vilja döda sitt barn helt plötsligt och helt utan anledning.

Att utsätta för tidigt födda foster som inte kan överleva för slangar i halsen och nålar här och där är djupt oetiskt enligt mig.

Och Kamala vann många kvinnliga väljarröster i den debatten. Män förstår det ofta inte. De har inte kunskap om kvinnlig fertilitet och vad som händer i kroppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in