Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-12, 15:10
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noll.con.troll
Att man blir galen i en galen värld är dock inget konstigt alls. Fråga valfri konspirationsteoretiker som har suttit inlåst på psyket, likt jag själv 😁
Nä, det är inte särskilt konstigt,men knappast något eftersträvansvärt eftersom skenande tankehopp och fragmentarism sällan leder till något annat än kökkenmödding.
Citera
2024-09-12, 15:14
Medlem
noll.con.trolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Nä, det är inte särskilt konstigt,men knappast något eftersträvansvärt eftersom skenande tankehopp och fragmentarism sällan leder till något annat än kökkenmödding.

Fast om alla är "friska" och "rationella" i en sjuk värld, och bara marscherar i takt med propagandan, hur blir det då tror du?

Jag har en stark moralisk kompass som förbjuder mig att följa strömmen och tänka mer på min egen tillfälliga vinning än på mänsklighetens och civilisationens välbefinnande i det långa loppet, så för mig är valet enkelt. Annars är man ju - som Astrid Lindgren så fint uttryckte det - bara en liten lort.
Citera
2024-09-12, 15:16
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Precis. Därmed inte konstigt att hon känner sig hotad.

Har du inte märkt hur USA har gått brant utför de sista 16 åren? 12 av åren har Demokraterna varit i kontroll. Statsskulden har ökat från 8 triljoner till 35 triljoner. Vill du att USA svänger mer vänster? Varför då?
Citera
2024-09-12, 15:20
Medlem
noll.con.trolls avatar
Citat:

Kan tillägga att jag efter min tid på psyket har gett ut en bok om ämnet fakta VS åsikter (den har fått goda omdömen från samtliga läsare), haft flera föreläsningar om boken, kommit i kontakt med flera kända författare och politiker, plockat ytterligare högskolepoäng, etablerat mig som konstnär och även deltagit i offentliga debatter. Jag får nästan dagligen beröm från folk som tycker att jag är modig som står upp för mina åsikter, och som tycker att mitt arbete är viktigt.

Men visst finns risken att man brakar ihop om man bara sitter och diskuterar dagen lång - speciellt med idioter 😄

Frisk luft, kost, träning och självvård är också viktigt.

Tack för din omtanke.
Senast redigerad av noll.con.troll 2024-09-12 kl. 15:36.
Citera
2024-09-12, 15:21
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Fast om alla är "friska" och "rationella" i en sjuk värld, och bara marscherar i takt med propagandan, hur blir det då tror du?

Jag har en stark moralisk kompass som förbjuder mig att följa strömmen och tänka mer på min egen tillfälliga vinning än på mänsklighetens och civilisationens välbefinnande i det långa loppet, så för mig är valet enkelt. Annars är man ju - som Astrid Lindgren så fint uttryckte det - bara en liten lort.
Jag håller med dig i sak men tänker mig att det finns bättre sätt att inte följa strömmen, än skenande tankehopp och fragmentarism. Men låt inte mig hindra dig om du nu hittat ett sätt som passar dig. Även en blind och förvirrad höna kan hitta ett korn.
Citera
2024-09-12, 15:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Är det skenande tal du syftar på så skulle jag säga att Trump också visade prov på det i debatten mot Kamala. Det fanns något forcerat, fragmentariskt och splittrat över hans debattstil denna gången. Som Biden när han debatterade mot Trump häromsistens, men mycket snabbare och mer forcerat.

Inte konstigt att de flesta bedömare från höger till vänster upplevde att Trump förlorade.
Ja, exakt. När det kommer en massa ord utan substans, det spretar åt alla håll, men den som levererar är helnöjd.
Babblar på och vill verkar förståndig.

Om man tar sig bakom muren av bokstäver så ses att det saknas substans.
Det är bara hela alfabetet löst sammansatt.

Jag har frågar minst tre ggr vad Trump sa om ekonomin - eftersom det belyses att Harris inte sa nåt.
Faktum är att HON är den som beskrev siffror.

Han gav NOLL besked om skatter, bidrag eller hur hans hjärtefrågor skulle finansieras.

Maga vill inte prata om det.

Jag har frågat om Trumps svar ang kill the bill relaterat till muren.
(FB) Debatt Trump vs. Harris (2024-09-10)

Maga vill inte prata om det. Huvudet i sanden.

Om det inte vore så allvarligt som ett presidentval, vars svallvågor kommer beröra oss svenskar, så är det rent komiskt att se sån smörja komma ur en käft.
Citera
2024-09-12, 15:23
Medlem
noll.con.trolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Har du inte märkt hur USA har gått brant utför de sista 16 åren? 12 av åren har Demokraterna varit i kontroll. Statsskulden har ökat från 8 triljoner till 35 triljoner. Vill du att USA svänger mer vänster? Varför då?

Jag vet inte, kanske pga demokraterna..? Är inte särskilt intresserad av amerikansk politik, tycker att hela deras system verkar tungrott och dessutom genomrötet.

Anledningen till att jag älskar Trump är att han är konspirationsteoretiker, anti-establishment och (en gång i tiden) jävligt rolig och rapp i käften, om än lite knasig och barnslig; samtidigt hyperintelligent & skiter i vad folk tycker. Påminner rätt mycket om mig själv faktiskt, som någon här i tråden påpekade 🙂
Senast redigerad av noll.con.troll 2024-09-12 kl. 15:31.
Citera
2024-09-12, 15:27
Medlem
noll.con.trolls avatar
Citat:
Jag håller med dig i sak men tänker mig att det finns bättre sätt att inte följa strömmen, än skenande tankehopp och fragmentarism. Men låt inte mig hindra dig om du nu hittat ett sätt som passar dig. Även en blind och förvirrad höna kan hitta ett korn.

Fast det är ju inte min huvudsakliga ambition att ha skenande tankar och vara fragmentarisk, även om det är fantastiskt att ha en skenande hjärna som inte kan kontrolleras och som nästan dagligen utför storverk - jag har aldrig besvärats av mina egna tankar. Irrationellt beteende är ju mer ett symtom på själva pressen, när man väljer den svåra vägen i livet och inte bara glider fram på en hjärndöd räkmacka: klart det tär på psyket.

Donald Trumps främsta ambition i livet är säkert inte heller att ha gult hår och små händer utan - precis som i mitt fall - att åstadkomma en reell förändring, inte minst genom att arbeta med folkbildning och upplysning.
Senast redigerad av noll.con.troll 2024-09-12 kl. 15:38.
Citera
2024-09-12, 15:39
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Fast det är ju inte min huvudsakliga ambition att ha skenande tankar och vara fragmentarisk, även om det är fantastiskt att ha en skenande hjärna som inte kan kontrolleras och som nästan dagligen utför storverk - jag har aldrig besvärats av mina egna tankar. Irrationellt beteende är ju mer ett symtom på själva pressen, när man väljer den svåra vägen i livet och inte bara glider fram på en hjärndöd räkmacka.

Donald Trumps främsta ambition i livet är säkert inte heller att ha gult hår och små händer utan - precis som i mitt fall - att åstadkomma en reell förändring, inte minst genom att arbeta med folkbildning och upplysning.
Som sagt, knock yourself out, men nu börjar den här diskussionen bli lite för du-centrisk för att vara meningsfull för mig. Låt mig säga så här, kul att du gillar dig själv. Det är det alldeles för få som gör.

I Trumps fall tror jag han drivs för mycket av sina narcissistiska behov av att bli uppmärksammad och beundrad. Det kan ibland gå hand i hand med något positivt för andra, men håller sällan i längden.
Citera
2024-09-12, 15:44
Medlem
coolabananer123s avatar
Föds barn levande i en abort låter man barnet dö.
Fact!

https://heritageaction.com/toolkit/born-alive-abortion-survivors-toolkit
Citera
2024-09-12, 15:46
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Föds barn levande i en abort låter man barnet dö.
Fact!

https://heritageaction.com/toolkit/born-alive-abortion-survivors-toolkit
Efter fullgången graviditet?
Citera
2024-09-12, 15:46
Medlem
flytandelyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Hahaha, ja han hade en usel kväll - hon kröp under skinnet på honom.

Å andra sidan är hon en sopa, vilket CNN:s undersökning EFTER debatten visar.

Trumps stöd ÖKAR från 53 till 55 % på frågor kring ekonomin.

Källa: CNN (TV)

Bara så du vet.

Nu blev du kanske ledsen, förlåt i såna fall.

Jag håller på Trump
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in