2024-09-12, 13:54
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starogen
Och de har säkert sina skäl.

"Skälen till abort var många, de vanligaste var dålig ekonomi (32 procent), att vilja studera först (25 procent), vara för ung (23 procent) eller att redan ha det antal barn man önskade (23 procent). "
Citera
2024-09-12, 13:55
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starogen
Varför moralisera och komma med pekpinnar. Tror det kan vara bättre med en abort i vissa fall. De är upp till var och en. En kvinna som inte kan ta hand om sitt barn, men vill ta hand om det och har inte förmågan.. Det innebär ett enda lidande.

"Skälen till abort var många, de vanligaste var dålig ekonomi (32 procent), att vilja studera först (25 procent), vara för ung (23 procent) eller att redan ha det antal barn man önskade (23 procent). "

Men tycker inte du att det är ganska så uppseendeväckande siffror om det fortfarande är uppemot en fjärdedel av graviditeterna i Sverige som avslutas med abort?
Citera
2024-09-12, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Män som har ett rörigt liv, dålig ekonomi. Ska de kunna fråntas plikten att ekonomiskt ansvara för ett barn?
Nej. Det gynnar inte det födda barnet.
Citera
2024-09-12, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe

Men det gynnar barnet att bli mördad menar du?
Citera
2024-09-12, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag tycker att sådana kvinnor mycket starkt ska rådas till sterilisering. För dessa kvinnor skulle bli usla mammor, just för att de är så oansvariga, ja. Att hålla dem inlåsta tills de fött, och vakta så att de inte dricker eller tar droger under tiden, och sedan adoptera bort barnen, skulle vara ett annat alternativ som dock krockar med andra lagar.

Ja, det är klart, det ÄR ju så. Och detta med att det är samma kvinnor som gör många aborter (och inte typ halva den kvinnliga befolkningen som gör en var) är SANT. Det är inget jag bara "tänker".

Jag känner en kvinna som gjort två aborter. En när hon var 14 år och pappan var totalt olämplig som far, men iaf. vuxen. Och en när hon var 19 år (cirka) och hon inte kände sig redo för barn. Sedan fick hon tre barn när hon var mellan 24-30 år, med en stabil man (hennes make som också var den som gjorde henne gravid när hon var cirka 19 år och gjorde abort). Dessa barn är nu vuxna och mår bra, är skötsamma och de två äldsta jobbar och bidrar och den yngsta pluggar. hade hon steriliserat sig efter sin andra abort hade hennes tre fina barn inte funnits.

Jag har en släkting som har gjort två aborter. En när hon var cirka 17 år och en när hon var cirka 20 år. Hon är mamma till fina barn, som i sin tur har fått fina barn. Barn och barnbarn som inte hade funnits om hon steriliserat sig efter sin andra abort.

Du vet: det finns de kvinnor som har väldigt lätt att bli gravida. och som tom. blir det trots preventivmedel. Och som blir det när det är totalt olämpligt med barn. Aborten är för dessa att ta ansvar i en situation som inget barn ska behövas födas till... Unga mamma och oansvarig pappa. Senare i livet kan dessa kvinnor bli riktigt fina mammor.
Senast redigerad av TomatKungen 2024-09-12 kl. 14:06.
Citera
2024-09-12, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag känner en kvinna...

Jag har en släkting...

Ingen bryr sig om dina påhittade anekdoter. Varenda inlägg av dig är en ny påhittad anekdot då du är mytoman. Bidra med något konkret till tråden. Dina maniska lögner och anekdoter är helt värdelösa.
Citera
2024-09-12, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Ingen bryr sig om dina påhittade anekdoter. Varenda inlägg av dig är en ny påhittad anekdot då du är mytoman. Bidra med något konkret till tråden. Dina maniska lögner och anekdoter är helt värdelösa.

Ditt inlägg är rapporterat.

Du tänker att det är helt omöjligt att jag kan känna två kvinnor som gjort två aborter vardera? Är det för att du tror att aborter är ovanligt fenomen?

Statistiken säger att det sker 38000 aborter årligen i Sverige... Så det är liksom inte konstigt att jag råkar känna två kvinnor som har gjort 2 aborter vardera.

Men du kanske tror att det sker endast 3-8 aborter i Sverige? Det skulle kunna förklara varför du tror att jag "ljuger".

Du känner säkert också många kvinnor som gjort abort. Fina mammor till levande födda barn. Du vet dock inte om deras aborter tidigare i deras liv. Vissa får inte sådana förtroenden. I synnerhet inte om personen i tid och otid påstår att folk "ljuger". Tänk över det några varv.
Citera
2024-09-12, 14:22
Medlem
Citat:
Du tänker att det är helt omöjligt att jag kan känna två kvinnor som gjort två aborter vardera? Är det för att du tror att aborter är ovanligt fenomen?

Nej, jag vet att du är mytoman och har tusentals av inlägg med anekdoter du hittat på som alltid, av någon märklig anledning, verkar bekräfta agendan du vill föra fram.

Ingen skribent bör ta en manisk lögnare och mytoman som du på allvar. Du bör ignoreras bara. Det var allt. Någon mer interaktion med mig kommer du inte få.
Citera
2024-09-12, 14:29
Medlem
Citat:

Men tycker inte du att det är ganska så uppseendeväckande siffror om det fortfarande är uppemot en fjärdedel av graviditeterna i Sverige som avslutas med abort?

Folk vill ha ordnat liv innan de blir föräldrar. Men du kanske anser att det är bra att barn föds in i oordnat liv och sedan blir det Socialtjänstens uppgift att se till att barnen har det bra?

Det föda 100 000 barn i Sverige/år. och görs cirka 38 000 aborter i Sverige. Och var 3:e graviditet slutar i missfall. Dvs.: det inträffar 414 000 graviditeter/år i Sverige. Av dessa aborteras alltså 38 000. Då avslutas ungefär var tionde graviditet med abort.

De foster som aborteras bort, hade ändå inte kommit till och blivit barn, om folk har skyddat sig ordentligt.
Citera
2024-09-12, 14:35
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Då är vi ju lite överens här att vad gäller våld mot kvinnor och våldtäkter så är det långt ifrån alla mäns ansvar at se till att det upphör utan just bara den grupp av män som gör sådant.

Såklart. Men delvis har även andra män ett ansvar att säga ifrån, om de hör sådana attityder i ett gäng eller på en arbetsplats.

Citat:
Jag känner en kvinna som gjort två aborter. En när hon var 14 år och pappan var totalt olämplig som far, men iaf. vuxen. Och en när hon var 19 år (cirka) och hon inte kände sig redo för barn. Sedan fick hon tre barn när hon var mellan 24-30 år, med en stabil man (hennes make som också var den som gjorde henne gravid när hon var cirka 19 år och gjorde abort). Dessa barn är nu vuxna och mår bra, är skötsamma och de två äldsta jobbar och bidrar och den yngsta pluggar. hade hon steriliserat sig efter sin andra abort hade hennes tre fina barn inte funnits.

Jag har en släkting som har gjort två aborter. En när hon var cirka 17 år och en när hon var cirka 20 år. Hon är mamma till fina barn, som i sin tur har fått fina barn. Barn och barnbarn som inte hade funnits om hon steriliserat sig efter sin andra abort.

Du vet: det finns de kvinnor som har väldigt lätt att bli gravida. och som tom. blir det trots preventivmedel. Och som blir det när det är totalt olämpligt med barn. Aborten är för dessa att ta ansvar i en situation som inget barn ska behövas födas till... Unga mamma och oansvarig pappa. Senare i livet kan dessa kvinnor bli riktigt fina mammor.

Du känner ju alltid folk som bekräftar den åsikt som du vill framföra, så det tar jag med en nypa salt. Dock tror jag att få normalvettiga tjejer har sex överhuvudtaget, så tidigt som vid 14. Och med en vuxen man också! De tjejer som håller på så är på dekis, de har ett kluster av psykosociala problem och ofta även ett missbruk.

Det är för övrigt inte sant, att kvinnor kan vara så fertila att inga preventivmedel "hjälper". Kvinnor som säger så, försöker försköna sig själva och ljuga bort sitt slarv.
Senast redigerad av Merwinna 2024-09-12 kl. 14:39.
Citera
2024-09-12, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Nej, jag vet att du är mytoman och har tusentals av inlägg med anekdoter du hittat på som alltid, av någon märklig anledning, verkar bekräfta agendan du vill föra fram.

Ingen skribent bör ta en manisk lögnare och mytoman som du på allvar. Du bör ignoreras bara. Det var allt. Någon mer interaktion med mig kommer du inte få.

Saken är den att jag inte ljuger. Och vadå min "agenda"?

Du verkar tro dig veta vad min "agenda" är. Och hur mitt liv ser ut. Du uttalar dig iaf. helt säkert om det. Utan att ens veta vem jag är. Skärpning!

kvinnor som gör upprepade aborter finns. Och de kan bli hur fina och bra mammor och morföräldrar/farföräldrar längre fram. Jag känner två som sagt. Den ena är en släkting till mig. Hon om någon har varit noga med skydd (uppväxt i katolskt hem). Men det lyckas inte alltid. Hon är en fin mor och fin med sina barnbarn. Hade hon steriliserats pga. sina två tidigare aborter, så är det flera fina människor som inte hade funnits idag (hennes barn och barnbarn).

Du får ta och ge dig nu. Du debatterar väldigt ohederligt. Så jag kommer rapportera detta ditt inlägg också.
Citera
2024-09-12, 14:45
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe

Men om kvinnor med ett rörigt liv dödar det ofödda barnet så gynnar det barnet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in