Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Jag tycker att sådana kvinnor mycket starkt ska rådas till sterilisering. För dessa kvinnor skulle bli usla mammor, just för att de är så oansvariga, ja. Att hålla dem inlåsta tills de fött, och vakta så att de inte dricker eller tar droger under tiden, och sedan adoptera bort barnen, skulle vara ett annat alternativ som dock krockar med andra lagar.
Ja, det är klart, det ÄR ju så. Och detta med att det är samma kvinnor som gör många aborter (och inte typ halva den kvinnliga befolkningen som gör en var) är SANT. Det är inget jag bara "tänker".
Jag känner en kvinna som gjort två aborter. En när hon var 14 år och pappan var totalt olämplig som far, men iaf. vuxen. Och en när hon var 19 år (cirka) och hon inte kände sig redo för barn. Sedan fick hon tre barn när hon var mellan 24-30 år, med en stabil man (hennes make som också var den som gjorde henne gravid när hon var cirka 19 år och gjorde abort). Dessa barn är nu vuxna och mår bra, är skötsamma och de två äldsta jobbar och bidrar och den yngsta pluggar. hade hon steriliserat sig efter sin andra abort hade hennes tre fina barn inte funnits.
Jag har en släkting som har gjort två aborter. En när hon var cirka 17 år och en när hon var cirka 20 år. Hon är mamma till fina barn, som i sin tur har fått fina barn. Barn och barnbarn som inte hade funnits om hon steriliserat sig efter sin andra abort.
Du vet: det finns de kvinnor som har väldigt lätt att bli gravida. och som tom. blir det trots preventivmedel. Och som blir det när det är totalt olämpligt med barn. Aborten är för dessa att
ta ansvar i en situation som inget barn ska behövas födas till... Unga mamma och oansvarig pappa. Senare i livet kan dessa kvinnor bli riktigt fina mammor.