Jag tycker att presidentdebatten var underhållande. Trump verkade vara i god form.
Harris verkar ha fått oväntad hjälp eftersom hon är helt pantad utan hjälp, det finns det flera videor på.
Om inte RFK och Trump vinner så är nog USA raserat.
Citat:
Ursprungligen postat av
maktspel
Men kollar inte väljarna på vad den kandidat de röstar för har åstadkommit? De flesta kandidater som vunnit har varit relativt kända för åtminstone något hos den stora allmänheten (även om det finns undantag såsom Clinton).
Jag håller med. Många har känslorna utanpå kroppen och tror på allt media skriver.
Politik är egentligen bara vilka beslut som tas, är de dåliga eller bra?
Jag bryr mig inte om vad jag känner för en politiker utan tittar noga om de gör jorden till en bättre plats att leva på, eller inte.
RFK och Trump verkar stå bakom konstitutionen och är emot totalitarism, medan både Walz och Harris har gjort uttalanden som definitivt är i linje med begränsningar av yttrandefriheten. Oroväckande.
Citat:
Ingen vet riktigt vad Kamala har stått för under sin karriär. Igår sa hon samma sak som Biden hade sagt om han haft talförmågan kvar. Det är naturligt eftersom hon fortfarande är hans undersåte. Men när han är borta hur kommer hon då resonera? Vad jag läst om henne verkar hon byta åsikt varje gång hon anser att det gynnar hennes karriär.
Håller med.
Citat:
Vad gäller Trump vet folk ändå vad de får eftersom de levt med honom som president under fyra år. Folk vet att vad han säger i en debatt inte har mycket med hans politik att göra. Men han lyckades ändå väldigt bra i att förbättra situationen för gemene amerikan och i utrikespolitiken.
Stämmer.
Citat:
Jag vet dock inte hur mittenväljarna resonerar. Alla jag känner är trots allt 100% demokrater i ur och skur.
Segt.
Citat:
Ursprungligen postat av
ziracorn
Det mest skrämmande är att Dick Cheney, av alla människor, nyligen ställde sig bakom Kamala som prez.
Neo-con Dick...
Allt för hatet mot Trump.
Det är ju en grym anti-merit att Cheney stödjer Harris eftersom han är en ökänd krigsförbrytare. Gubben till och med erkänner att han är en stor supporter av skendränkning.
Att Harris har sådana skurkar som Walz och Cheney på sin sida är inte bra för hennes personliga image.
Hursomhelst, vi får se om Kamala klarar sig utan hjälp nästa gång, men gissningsvis inte.