Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-11, 05:47
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon är en strateg. Riktigt bra att vänta in debatten, även om hon fattat beslut innan.

... Och om nu smekmånad juli, augusti med positiva polls och rekorddonationer vilade lite en vecka, så är det en skjuts framåt.

I högsta grad via en bra debatt av Harris, men nog kan Swift gå en nytändning.

Absolut. Tycker att både Taylor och Kamala är bra strateger. Maga är helt clueless

Hoppas personligen att detta inte ger så stora utslag i OU dock. Är rädd att pollsen är kontraproduktiva för de blå.
Citera
2024-09-11, 05:48
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Läst lite Republikanerna blev skärrade över hur dålig MAGA ledaren var i debatten och han inte fick ut ngt, Misstänkte som den åklagare hon är Harris så lägger hon ut ett minfält sedan då han kliver in i det drar hon åt säcken och hon gjorde det också mer effektivt än jag trodde!

Ja, Kamala Harris gjorde ett riktigt bra jobb i debatten, hon har jobbat hårt för att förbereda sig och det märktes. Inledningsvis var hon så nervös att det nästan var jobbigt att kolla på, och att hon gick fram till Donald Trump för att skaka hand och introducera sig vid namn var direkt pinsamt, men resten av debatten gjorde hon fantastiskt bra och Donald Trump hamnade uppenbarligen ur balans.
Citera
2024-09-11, 05:48
Medlem
Ouelets avatar
Ärligt, vem fan hör honom svamla om baby executions, sex operations på förskolebarn, immigrants eating pets, och tänker att denna icke åtalbara sexförbrytare vill jag ska leda landet på obestämd tid?
Citera
2024-09-11, 05:49
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Vaknade precis.
Läser kommentarerna.
Igår innan vs nu, i kommentarerna.
Helt otroligt hur folk kan gå bananas när deras önskedrömmar inte uppfylls. Vuxna människor med rösträtt i Sverige?

Förstår att Trump inte gjorde det som alla visste. Ska ikväll se spektaklet själv.
Husdjur som äts. Kan f-n inte vara sant att Trump tog upp detta. Som kattmat i pizzan när jag var liten.

Ska bli intressant att se Harris, som inte kan debattera.
Citera
2024-09-11, 05:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nu hade jag elekrifierade hajar och batterier på plats 1, sen bacon och vindar som blåser och Hannibal Lector var en favorit.

Men jag tror det blev en bubblare att han stal Vance mumbojumbo just i DET forumet.
Spread the word around the world!

“In Springfield, they’re eating the dogs, the people that came in, they’re eating the cats.
They’re eating the pets of the people that live there.”

Nu är det ordning i stugan f.ö. bland alla fejkade AI och annat trams:
Tay is on the track.

Som sagt. Krossa honom i November nu. Förgör honom och hela jävla mupp-Konservatismen (tillsammans med piss-SD 2026) för evig tid sedan. Döda er egna grindvakt nu. Jag vill att ni ska göra det.
Senast redigerad av torstenferdinand 2024-09-11 kl. 05:54.
Citera
2024-09-11, 05:51
Medlem
Generalanderssons avatar
Tycker att det var en väldigt ensidig debatt från ABC moderatorerna sin sida, de ställde knapt en kritisk fråga till Kamala.

Men i allt, så tycker jag att ingen av de två kandidaterna gjorde speciellt bra ifrån sig i nattens debatt. Och jag tror att knappast att denna debatt kommer att ändra mkt varken åt det ena eller andra hållet.
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Strateg..

Mycket dumt ska man då få höra, tack för ett gott skratt!
Så är det.

När smekmånaden som blev smekmånader och ett förväntat slow down, kan du vara säker på att det är rätt läge att gå in med sitt entourage av över 550 miljoner följare.

Och nej, alla bor givetvis inte i USA men hon har påverkat tidigare och är större nu.

Så skratta på du, inte mig emot.
Jag själv skrattade gott åt att Trump bjöd hela världen på amsagor om att invandrare äter upp husdjuren. 😂
Citera
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ouelet
Ärligt, vem fan hör honom svamla om baby executions, sex operations på förskolebarn, immigrants eating pets, och tänker att denna icke åtalbara sexförbrytare vill jag ska leda landet på obestämd tid?

Halva USA, din nolla. Försök ha en saklig tankegång annars blir du bara pinsam. Det är inte 99-1 Harris vs Trump, det är TYP 50-50. Sedan kan man klia sig i huvudet kring hur det kan vara så, men om du inte känner till det är du så korkad att du gör bäst i att lämna tråden och läsa lite om USA och vad som händer där istället för att framställa dig själv som ett mongo i tråden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballsten69
Kvällens dummaste var Trumps uttalande om att migranter snor folks husdjur (hundar) i Springfield och käkar upp 🤣🤣🤣🤣

I Haiti är det vanligt med katter och hundar som föda så varför inte när de kommer till USA?

Det är riktigt snaskiga negrer vi talar om.
Citera
2024-09-11, 05:52
Medlem
Hur ska man tolka att Trump inte en enda gång tittade mot Kamala under debatten?
Citera
2024-09-11, 05:52
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Tycker att det var en väldigt ensidig debatt från ABC moderatorerna sin sida, de ställde knapt en kritisk fråga till Kamala.

Men i allt, så tycker jag att ingen av de två kandidaterna gjorde speciellt bra ifrån sig i nattens debatt. Och jag tror att knappast att denna debatt kommer att ändra mkt varken åt det ena eller andra hållet.

Den har redan gett ett skifte till Kamala Harris fördel, men det kan återgå och det är fortfarande väldigt nära.
Citera
2024-09-11, 05:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ouelet

Ja du, knappast tillräckligt många som kommer att rösta på honom efter det här fiaskot. Trump gjorde bort sig totalt och nu har även Taylor Swift tagit bladet från munnen. Over and out maga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in