Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-12, 00:28
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplandia90
Jag kollade din historia och du har ju suttit och bara försvarat trump i flera år. Är du besatt av honom eller får du betalt av Putin

OT:
Tack, tar det som en komplimang.

Har dock inte försvarat Trump per se, även fast det ser ut så. Har försökt balansera de radikala krafter som vill bringa mörker, ta bort alla våra rättigheter, och slutligen förslava oss.

Gillar du inte Trump kanske RFK Jr kan förklara:
https://x.com/MikeBinderjokes/status/1833254465912361100

Elon Musk: Trump must win.
Senast redigerad av Nixter 2024-09-12 kl. 00:32.
Citera
2024-09-12, 00:30
Medlem
BallaKlavas avatar
Någon mer än jag som vill slå in sitt eget pannben när man hör Kamalas fula jävla näsröst? Den är så äcklande så jag knappt ens hör vad hon säger. Det enda jag kan tänka på är hur ljudet fortplantas från hennes stämband och ut genom näsan.
Citera
2024-09-12, 00:31
Medlem
Trump 2024:
Unken, trist, monoton missnöjesretorik - månne spetsat med den ena mer skruvade skrämselpropagandan än den andra.

"USA will become Venezuela on steroids" - Donald J. Trump - jojo.

Den forna glöden i rösten har sen länge falnat. Borta äro de rappa fräckisarna, den eldiga svadan med de så träffande öknamnen, gapskratten från läktaren, allt ett minne blott?

Glimten i ögat - utslocknad. Det spjuveraktiga smilet - väck, och ersatt med en,surgubbes grin.

"Humorbefriat" och sammanfattningsvist, bara "argt".

Klagosång med en barytons resonans var hans forte, nu en lättviktares timbre men lyder ack så falsk och platt.

Ytligt istället för bråddjup äkthet. Kränkt, snarstucken och tröstlös istället för hoppfull.

Trump får minnas glansdagarna 2015... Tack för showen... jag innerst inne saknar vi den. Alla. Lite grann. Även CNN.
Citera
2024-09-12, 00:31
Medlem
Det här var den absolut tråkigaste debatten hittills med Trump. Inga zingers, inget underhållsvärde. Han check:ade heller inte henne på att hon konstant skakade på huvudet hela tiden och gjorde roliga miner. Hans politikiska vision saknas även helt, den var däremot väldigt stark 2016. Västvärlden kommer behöva gå igenom ett totalt mörker innan den stora idiotiska massan fattar och inser vilken skada liberal och vänsterorienterad politik har gjort, tills dess får vi stå ut med allt det sjuka vi nu tvingas leva igenom. Vi föddes i fel tid, tyvärr.
Citera
2024-09-12, 00:35
Medlem
https://edition.cnn.com/politics/live-news/trump-harris-debate-election-09-11-24/index.html

"The candidates went head-to-head on key issues. Trump says he doesn’t know if he wants to participate in another debate."

Lol - så gubben inser att han nu har för mycket att förlora på en till debatt? Rädslan kickar in..

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Oo64vl/vantar-pa-donald-trumps-drag-efter-debatten-mot-kamala-harris

"Inom Republikanerna är många besvikna på expresidentens insats – och menar att han sysslar med självskadebeteende."

Där har vi det.
Senast redigerad av rawjudge 2024-09-12 kl. 00:39.
Citera
2024-09-12, 00:36
Medlem
Uruzita1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttwazzup
Trump satt ju inte ens i senaten då. Du drar fram massa påståenden ur arslet. De lämnade Afghanistan för att det saknade betydelse, hotet från talibanerna mot USA är noll komma noll.
jo, men han var tydlig med sin ståndpunkt redan då och har upprepat den konsekvent hela tiden.

kom igen alla vet att det var förnedrande hur dom fick lämna med svansen mellan bena, nu styr ju talibanerna där med värsta kvinnoförtrycket för den delen och det var ju en stor anledning till att dom var där.
Citera
2024-09-12, 00:47
Medlem
BallaKlavas avatar
Sjukt att debatterna är så styrda. Ingen publik. Mutade mikrofoner. Etc etc.

Citat:
Ursprungligen postat av Uruzita1
jo, men han var tydlig med sin ståndpunkt redan då och har upprepat den konsekvent hela tiden.

kom igen alla vet att det var förnedrande hur dom fick lämna med svansen mellan bena, nu styr ju talibanerna där med värsta kvinnoförtrycket för den delen och det var ju en stor anledning till att dom var där.

CIA finansierade Al-Qaeda på 80-talet. Rambo krigade i Afghanistan med Mujahedin mot Sovjet. Dick Cheney (911, Weapons of ass destruction, Halliburton) gick nyss ut med endorsement för Kamala. Man kan nästan tro det är planerat?
Citera
2024-09-12, 00:51
Moderator
Mr.Woodss avatar
Nu skärper vi till oss och upphör omedelbart med att posta långa OT-spår, för annars kommer tråden att låsas för en storstädning där så gott som samtliga som drar iväg från ämnet (själva debatten) kommer att bli varnade för det.

/Moderator
Citera
2024-09-12, 00:52
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Up-in-the-air
Trump 2024:
Unken, trist, monoton missnöjesretorik - månne spetsat med den ena mer skruvade skrämselpropagandan än den andra.

"USA will become Venezuela on steroids" - Donald J. Trump - jojo.

Den forna glöden i rösten har sen länge falnat. Borta äro de rappa fräckisarna, den eldiga svadan med de så träffande öknamnen, gapskratten från läktaren, allt ett minne blott?

Glimten i ögat - utslocknad. Det spjuveraktiga smilet - väck, och ersatt med en,surgubbes grin.

"Humorbefriat" och sammanfattningsvist, bara "argt".

Klagosång med en barytons resonans var hans forte, nu en lättviktares timbre men lyder ack så falsk och platt.

Ytligt istället för bråddjup äkthet. Kränkt, snarstucken och tröstlös istället för hoppfull.

Trump får minnas glansdagarna 2015... Tack för showen... jag innerst inne saknar vi den. Alla. Lite grann. Även CNN.
Jag har aldrig gillat Trump så jag kanske är partisk (en egenskap jag blir mer och mer
stolt över varje gång han yttrar ett ord). Men väldigt bra/fint/häftigt skrivet, något poetiskt. Kan känna perspektivet även om jag aldrig haft det på riktigt själv
Senast redigerad av Mia-Rovy 2024-09-12 kl. 01:01.
Citera
2024-09-12, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
I Haiti är det vanligt med katter och hundar som föda så varför inte när de kommer till USA?

Det är riktigt snaskiga negrer vi talar om.

Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Nej, det är mexikanare. They don't send their best, they send those who eat peoples cats.

Du har uppenbarligen inte sett vids från Haiti.
Citera
2024-09-12, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Var tydligen nån lirare från Guatemala i detta fall

Haiterna finns ju inte enligt den demokratiska borgmästaren.
Citera
2024-09-12, 01:09
Medlem
E-Mac.s avatar
Jag tycker att presidentdebatten var underhållande. Trump verkade vara i god form.

Harris verkar ha fått oväntad hjälp eftersom hon är helt pantad utan hjälp, det finns det flera videor på.

Om inte RFK och Trump vinner så är nog USA raserat.

Citat:
Ursprungligen postat av maktspel
Men kollar inte väljarna på vad den kandidat de röstar för har åstadkommit? De flesta kandidater som vunnit har varit relativt kända för åtminstone något hos den stora allmänheten (även om det finns undantag såsom Clinton).

Jag håller med. Många har känslorna utanpå kroppen och tror på allt media skriver.

Politik är egentligen bara vilka beslut som tas, är de dåliga eller bra?

Jag bryr mig inte om vad jag känner för en politiker utan tittar noga om de gör jorden till en bättre plats att leva på, eller inte.

RFK och Trump verkar stå bakom konstitutionen och är emot totalitarism, medan både Walz och Harris har gjort uttalanden som definitivt är i linje med begränsningar av yttrandefriheten. Oroväckande.

Citat:
Ingen vet riktigt vad Kamala har stått för under sin karriär. Igår sa hon samma sak som Biden hade sagt om han haft talförmågan kvar. Det är naturligt eftersom hon fortfarande är hans undersåte. Men när han är borta hur kommer hon då resonera? Vad jag läst om henne verkar hon byta åsikt varje gång hon anser att det gynnar hennes karriär.

Håller med.

Citat:
Vad gäller Trump vet folk ändå vad de får eftersom de levt med honom som president under fyra år. Folk vet att vad han säger i en debatt inte har mycket med hans politik att göra. Men han lyckades ändå väldigt bra i att förbättra situationen för gemene amerikan och i utrikespolitiken.

Stämmer.

Citat:
Jag vet dock inte hur mittenväljarna resonerar. Alla jag känner är trots allt 100% demokrater i ur och skur.

Segt.

Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Det mest skrämmande är att Dick Cheney, av alla människor, nyligen ställde sig bakom Kamala som prez.

Neo-con Dick...

Allt för hatet mot Trump.

Det är ju en grym anti-merit att Cheney stödjer Harris eftersom han är en ökänd krigsförbrytare. Gubben till och med erkänner att han är en stor supporter av skendränkning.

Att Harris har sådana skurkar som Walz och Cheney på sin sida är inte bra för hennes personliga image.

Hursomhelst, vi får se om Kamala klarar sig utan hjälp nästa gång, men gissningsvis inte.
Senast redigerad av E-Mac. 2024-09-12 kl. 01:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in