Citat:
Det var det jag skrev till hen som tror på contrails på marknivå..
att är det verkligen tillräckligt kallt i Thailand för contrails på marknivå?.
Hen som skrev det tyckte iaf samma som mig dvs att förklaringen med apu-avgaser är ologiskt.
Jag tycker fortfarande så att det kan nog inte vara sant att dom släpper ut avgasmoln i den storleken.. på flygplatser.. eftersom man hade nog dött om man hamnade mitt i molnet och tvingades andas avgaser tills hela molnet har pssserat.
Inte speciellt logiskt heller att börja elda olja fast flygplanet har en flygplats brevid sig som dom kan dra in en skarvsladd från och driva en elmotor istället.
att är det verkligen tillräckligt kallt i Thailand för contrails på marknivå?.
Hen som skrev det tyckte iaf samma som mig dvs att förklaringen med apu-avgaser är ologiskt.
Jag tycker fortfarande så att det kan nog inte vara sant att dom släpper ut avgasmoln i den storleken.. på flygplatser.. eftersom man hade nog dött om man hamnade mitt i molnet och tvingades andas avgaser tills hela molnet har pssserat.
Inte speciellt logiskt heller att börja elda olja fast flygplanet har en flygplats brevid sig som dom kan dra in en skarvsladd från och driva en elmotor istället.
Det är helt fascinerande hur lite du förstår om hur flygplan, motorer och grundläggande fysik fungerar, och ändå fortsätter du som om du hade någon insikt. Det är inte så att flygplatser kopplar in flygplan till en "skarvsladd" som om de vore en brödrost – flygplan använder APU:n för att ge ström och luft när de står på marken, och det har ingenting med att "elda olja" för nöjes skull att göra. Din förståelse för APU:ns funktion är rent ut sagt löjlig.
Och sedan detta med att folk skulle dö av att andas in ett moln från en APU? Hur kan du ens dra en sådan slutsats? Vi pratar om temporära utsläpp från en hjälpmotor, inte om något dödligt giftmoln. Människor jobbar dagligen på flygplatser bredvid dessa maskiner, och om du tror att de bara släpper ut farliga moln av avgaser som folk inte kan överleva, så har du helt tappat kontakten med verkligheten.
Det är helt enkelt obegripligt att du fortfarande försöker få det här att låta som en stor hemlighet eller konspiration, när allt egentligen handlar om din totala brist på grundläggande förståelse för hur saker och ting fungerar i den verkliga världen.
Sista året på gymnasiet hade bevisligen gjort dig gott.