2024-09-11, 17:53
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Hur svårt kan det vara att förstå att en APU inte är någon magisk molngenerator? APU-rök uppstår vid start och ibland vid bränsleförbränning, men det är långt ifrån något "vitt moln" som ligger kvar i luften. Att du kräver fler videos är inte bara irrelevant för diskussionen, det visar också att du helt har missat vad tråden handlar om.

Du har fått förklarat hur APU fungerar och varför det inte bildas några konstiga, kvarliggande moln. Om du fortsätter att skrika efter "en enda video" så är det uppenbart att du inte är intresserad av fakta. Det är också extremt märkligt att du ens försöker pressa fram något som är totalt irrelevant för vad vi pratar om här. Gå tillbaka till trådens ämne eller sluta spamma med meningslösa kommentarer.

Okej, ta en video utan vita avgaser då.
Visa bara fler exempelvideos på när apu gör sådär fler ggr.. så tror jag dig.

Det borde inte vara svårt för dig att hitta , om detta är en helt vanlig apu med lite "konstiga avgaser" bara.
Citera
2024-09-11, 17:54
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat

Det borde inte vara svårt för dig att hitta , om detta är en helt vanlig apu med lite "konstiga avgaser" bara.
Hur går det med listan på alla vetenskapliga påståenden du släppt och som du inte redovisat vetenskapliga stöd för. När är den klar och kan läggas ut här?
Citera
2024-09-11, 17:56
Medlem
Odovacers avatar
Citat:

Men nu är du åter här och gapar om videos. Vem som helst kan få till en video som visar vadhelst du vill. Så meningslöst att skapa och länka. Men hela din existens här är meningslös. Ingen bakgrundskunskap, inget stöd för påståenden du kommer med.
Citera
2024-09-11, 17:58
Medlem
Citat:

https://www.youtube.com/shorts/Aaejx0VRoY0
Varför är du så jävla lat så att du inte ens orkar sätta dig in i något?

Kan vi återvända till trådens ämne nu?
Senast redigerad av WilleGarvin 2024-09-11 kl. 18:00.
Citera
2024-09-11, 17:59
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:

Herregud, du förstår verkligen inte det mest grundläggande om hur en APU fungerar, eller hur? Du fortsätter att kräva fler videos som om det vore någon magisk hemlighet bakom dessa avgaser. Som jag redan förklarat – och som vilken vettig människa som helst kan förstå – APU:n släpper ut lite rök under start ibland, men det är inte några "konstiga avgaser" eller några mystiska vita moln som bara försvinner spårlöst.

Det är helt normalt för en APU att släppa ut rök under vissa omständigheter, speciellt om det finns oljerester eller oförbränt bränsle i systemet. Det händer inte alltid, och det är inte något som är värt att göra en stor grej av, men det verkar som att du desperat letar efter en konspiration i varje liten röksky. Och du vill ha fler videos? Varför? För att kunna fortsätta hävda att något "märkligt" pågår när det egentligen bara är du som inte förstår hur motorer fungerar?

Så innan du fortsätter att kräva fler meningslösa bevis för något som redan förklarats i detalj, ta och läs på om hur en flygplans APU fungerar och sluta jaga efter skuggor.
Citera
2024-09-11, 18:46
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Herregud, du förstår verkligen inte det mest grundläggande om hur en APU fungerar, eller hur? Du fortsätter att kräva fler videos som om det vore någon magisk hemlighet bakom dessa avgaser. Som jag redan förklarat – och som vilken vettig människa som helst kan förstå – APU:n släpper ut lite rök under start ibland, men det är inte några "konstiga avgaser" eller några mystiska vita moln som bara försvinner spårlöst.

Det är helt normalt för en APU att släppa ut rök under vissa omständigheter, speciellt om det finns oljerester eller oförbränt bränsle i systemet. Det händer inte alltid, och det är inte något som är värt att göra en stor grej av, men det verkar som att du desperat letar efter en konspiration i varje liten röksky. Och du vill ha fler videos? Varför? För att kunna fortsätta hävda att något "märkligt" pågår när det egentligen bara är du som inte förstår hur motorer fungerar?

Så innan du fortsätter att kräva fler meningslösa bevis för något som redan förklarats i detalj, ta och läs på om hur en flygplans APU fungerar och sluta jaga efter skuggor.

Nån skrev nyss att en apu drivs av gas. Jaha tänkte jag.. blir det synliga avgaser när man förbränner gaser som inte syns.
En annan hävdade mark-contrails.
Citera
2024-09-11, 18:49
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Nån skrev nyss att en apu drivs av gas. Jaha tänkte jag.. blir det synliga avgaser när man förbränner gaser som inte syns.

Alltså, du är så hopplöst förvirrad att det är svårt att veta var man ens ska börja. Du verkar inte förstå det mest grundläggande om hur gasförbränning fungerar, eller ens vad en APU är. Nej, en APU släpper inte ut "osynliga" avgaser som plötsligt förvandlas till mystiska moln. Gas, när den förbränns korrekt, skapar inte någon tjock, vit rök – och det här gäller även för flygplanens APU. Att det kan komma en puff av rök när en APU startar är inget konstigt; det handlar om oförbränt bränsle eller oljerester, men det är knappast något magiskt som skapar "mark-contrails".

Och vad gäller dessa "mark-contrails", om du verkligen tror att det existerar något sådant, så behöver du gå tillbaka till skolböckerna och läsa på om hur kondensationsspår faktiskt fungerar. De bildas på hög höjd där temperaturen och luftfuktigheten är rätt för det, inte på marknivå där din så kallade "konspiration" verkar hålla hus.

Så nästa gång du hör någon påstå att gasförbränning skapar några mystiska avgaser, kanske du ska börja med att förstå hur förbränningsprocessen fungerar innan du fortsätter sprida totalt ogrundade idéer.
Citera
2024-09-11, 19:19
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Alltså, du är så hopplöst förvirrad att det är svårt att veta var man ens ska börja. Du verkar inte förstå det mest grundläggande om hur gasförbränning fungerar, eller ens vad en APU är. Nej, en APU släpper inte ut "osynliga" avgaser som plötsligt förvandlas till mystiska moln. Gas, när den förbränns korrekt, skapar inte någon tjock, vit rök – och det här gäller även för flygplanens APU. Att det kan komma en puff av rök när en APU startar är inget konstigt; det handlar om oförbränt bränsle eller oljerester, men det är knappast något magiskt som skapar "mark-contrails".

Och vad gäller dessa "mark-contrails", om du verkligen tror att det existerar något sådant, så behöver du gå tillbaka till skolböckerna och läsa på om hur kondensationsspår faktiskt fungerar. De bildas på hög höjd där temperaturen och luftfuktigheten är rätt för det, inte på marknivå där din så kallade "konspiration" verkar hålla hus.

Så nästa gång du hör någon påstå att gasförbränning skapar några mystiska avgaser, kanske du ska börja med att förstå hur förbränningsprocessen fungerar innan du fortsätter sprida totalt ogrundade idéer.

Det var en av dina förnekelse-kompanjer som hävdar bestämt att det är contrails vid marknivå.
Jag anser också att hen bör läs på.
Citera
2024-09-11, 19:21
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Menar du att det skulle vara konstigt om man brände en osynlig gas och det blev synlöiga avgaser? I så fall varför?
Citera
2024-09-11, 19:22
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Det var en av dina förnekelse-kompanjer som hävdar bestämt att det är contrails vid marknivå.
Du är nog inte rätt person att be andra läsa på- Du borde läsa på i stället för att sitta och mästra andra i saker du absolut inte kan.
Citera
2024-09-11, 19:28
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:

Om du på allvar tror att någon har sagt att contrails bildas på marknivå, så är det dags att du börjar lyssna och läsa ordentligt. Ingen vettig människa skulle påstå något så idiotiskt, och att du drar in det i diskussionen bara visar hur desperat du är att hitta något att slå på. Contrails, eller kondensationsstrimmor, bildas på hög höjd där temperaturen är tillräckligt låg för att fukten i avgaserna ska kondensera och bilda synliga moln. Att du ens jämför detta med vad som händer med en APU på marknivå är fullkomligt skrattretande.

Du skulle inte skippat 3:e året av ditt gymnasie, det är rätt uppenbart nu.
Citera
2024-09-11, 19:47
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Om du på allvar tror att någon har sagt att contrails bildas på marknivå, så är det dags att du börjar lyssna och läsa ordentligt. Ingen vettig människa skulle påstå något så idiotiskt, och att du drar in det i diskussionen bara visar hur desperat du är att hitta något att slå på. Contrails, eller kondensationsstrimmor, bildas på hög höjd där temperaturen är tillräckligt låg för att fukten i avgaserna ska kondensera och bilda synliga moln. Att du ens jämför detta med vad som händer med en APU på marknivå är fullkomligt skrattretande.

Du skulle inte skippat 3:e året av ditt gymnasie, det är rätt uppenbart nu.

Det var det jag skrev till hen som tror på contrails på marknivå..

att är det verkligen tillräckligt kallt i Thailand för contrails på marknivå?.

Hen som skrev det tyckte iaf samma som mig dvs att förklaringen med apu-avgaser är ologiskt.

Jag tycker fortfarande så att det kan nog inte vara sant att dom släpper ut avgasmoln i den storleken.. på flygplatser.. eftersom man hade nog dött om man hamnade mitt i molnet och tvingades andas avgaser tills hela molnet har pssserat.

Inte speciellt logiskt heller att börja elda olja fast flygplanet har en flygplats brevid sig som dom kan dra in en skarvsladd från och driva en elmotor istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in