Efter att ha sett delar av debatten måste jag säga att Trumpen inte såg jättepigg ut, och Harris var duktig på att få Trumpen att raljera över meningslösheter. Enligt min åsikt vann Harris debatten eftersom hon kunde presentera en del saker hon vill åstadkomma (vare sig man tycker det är en bra idé eller inte), medan Trumpen la det mesta av sin tid off topic. Hur mycket betyder en debatt? Det är frågan, val vinns i mitten och jag undrar om inte Taylor Swift betyder mer för valutgången än gårdagens debatt.
Trump har verkligen förfinat sin teknik genom åren. Han häver ur sig helt befängda påståenden, och vet att när han sen eventuellt behöver pudla så är inte publiken och intresset lika stort längre och många av påståendena blir bara hängande och oemotsagda, trots att dom var uppenbara lögner.
Det är ungefär samma sak som när clickbait-sidor har rubriker som:
"Warren Buffet: I love eating worms"
Och sen när man efter en veckas research når källan till hur rubriken uppkommit så handlar det om någon liknelse med finansiella instrument och att fiska med metspö han gjort på 80-talet.
Igår såg jag för första gången det märkliga fenomenet "att sitta och skratta helt ogenerat medan motståndaren försöker tala" under en politisk debatt, och inte helt oväntat var busfröet i fråga självaste Kamala Harris:
Personligen tycker jag att K Harris ser helt jävla sinnessjuk ut när hon sitter och gnäggar... hon ser ut som att hon just vunnit en miljon på lotto samtidigt som hon hört världens roligaste skämt SAMTIDIGT som hon blir "grabbed by the pussy" hårt och länge med fullt samtycke. Vad fan sysslar hon med? Varför ser hon ut att vara på gränsen till orgasm..? Hon beter ju sig rakt av som en psykiskt sjuk människa som råkat få fel medicin inne på psyket.
Clownen DET är mindre skrämmande.
Vad tycker ni andra?
Det är väl helt naturligt att garva åt Trumpetens sinnesjuka lögner.
Efter att ha sett delar av debatten måste jag säga att Trumpen inte såg jättepigg ut, och Harris var duktig på att få Trumpen att raljera över meningslösheter. Enligt min åsikt vann Harris debatten eftersom hon kunde presentera en del saker hon vill åstadkomma (vare sig man tycker det är en bra idé eller inte), medan Trumpen la det mesta av sin tid off topic. Hur mycket betyder en debatt? Det är frågan, val vinns i mitten och jag undrar om inte Taylor Swift betyder mer för valutgången än gårdagens debatt.
Gör hon det vore det ändå lite ironiskt med tanke på att hon försökte stenhårt att inte blanda sig alls tills trumps läger började insinuera att hon kanske gillade trump.
Trump har verkligen förfinat sin teknik genom åren. Han häver ur sig helt befängda påståenden, och vet att när han sen eventuellt behöver pudla så är inte publiken och intresset lika stort längre och många av påståendena blir bara hängande och oemotsagda, trots att dom var uppenbara lögner.
Det är ungefär samma sak som när clickbait-sidor har rubriker som:
"Warren Buffet: I love eating worms"
Och sen när man efter en veckas research når källan till hur rubriken uppkommit så handlar det om någon liknelse med finansiella instrument och att fiska med metspö han gjort på 80-talet.
Ja, och i ljuset av det är det inte så märkligt att moderatorerna gör en faktagranskning i realtid.
Han säger även att Kamalas lögner inte granskades medan Trump granskades stenhårt.
Alla politiker vinklar och böjer lite. Ljuger man om att invandrare äter hundar och katter i Ohio och att det är lagligt med abort efter födseln, då blir man fakta checkad. Helt rätt. Vi borde fan börja med det i svensk valdebatt med.
Det komiska med Trump var när han tog upp det han påstår var valfusk och nämner sina källor på Fox, hästansiktet Ingraham, lågpannan Hannity och dubbelnollan Tucker
Alla politiker vinklar och böjer lite. Ljuger man om att invandrare äter hundar och katter i Ohio och att det är lagligt med abort efter födseln, då blir man fakta checkad. Helt rätt. Vi borde fan börja med det i svensk valdebatt med.
Var ju ett fall där en man från Guatemala hade snott och ätit 25 hundar i ett område. Men att vara så svepande att säga att alla invandrare gör det är ju så bisart att det inte ens behöver faktagranskas.
Nej nej, du förstår inte han såg på TV att någon sa att de äter hundar och katter så det är inte hans fel att han upprepar det. Roligaste klippet när han försöker bortförklara det.
Ja, och i ljuset av det är det inte så märkligt att moderatorernas gör en faktagranskning i realtid.
Exakt, tyckte dom gjorde ett bra jobb. Men i såna situationer kan ju (och gör ju) Trump bara svara med "We'll see about that" eller nåt liknande, och så går dom vidare till nästa ämne.