Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-11, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jag frågar efter bevis för ditt påstående att Harris i närtid sagt att han vill förbjuda vapen. Men får inget.

Earbuds-grejen är så fånig så att jag endast vill skratta åt den

Kom igen, var ärlig. Tror du verkligen på detta på fullaste allvar?

Varför frågar du efter bevis när du nyss förkastade bevis på att Kamala använde hörlurar?
Du är en sådan person som bara förkastar alla bevis även om du får de på silverfat.
Kamala Harris says, if elected president, she’ll use executive action to confiscate guns if Congress doesn’t act within the first 100 days of her administration

https://x.com/Bubblebathgirl/status/1827916241316516259
Citera
2024-09-11, 16:22
Medlem
Citat:
Jag frågar efter bevis för ditt påstående att Harris i närtid sagt att han vill förbjuda vapen.
Harris, han???
Trodde det var en dödssynd för woke-människor att använda fel pronomen. Harris / det, verkar säkrare.
Citera
2024-09-11, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Varför frågar du efter bevis när du nyss förkastade bevis på att Kamala använde hörlurar?
Du är en sådan person som bara förkastar alla bevis även om du får de på silverfat.
Kamala Harris says, if elected president, she’ll use executive action to confiscate guns if Congress doesn’t act within the first 100 days of her administration

Jaja, självklart ska vi lägga vår tillit i analysen på @Bubblebathgirls x-konto. Känns legitimt.
Att Harris i debatten var den enda som sa sig faktiskt äga vapen var ju intressant nog tycker jag.
Citera
2024-09-11, 16:25
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Det är det i Sverige också.
Nej, det finns ingen generell aborträtt till 9 månaden.
Citera
2024-09-11, 16:26
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Sötnos...DU citerade MIG. Det var helt tydligt vad jag efterfrågade när DU citerade MIG. Och gav mig något helt irrelevant
Efter att du citerat en annan person. Det är inte ett dugg irrelevant. Det är i alla högsta grad relevant då det är politiska beslut som tagits och inte bara snack i nån debatt. Kan förstå att du som skriver som en fjortonåring inte förstår relevansen dock.

Edit: kolla de två videos som är i länken under detta inlägg. Jag tycker det ser ut som Kamala Harris.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2024-09-11 kl. 16:32.
Citera
2024-09-11, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PBL
Jaja, självklart ska vi lägga vår tillit i analysen på @Bubblebathgirls x-konto. Känns legitimt.
Att Harris i debatten var den enda som sa sig faktiskt äga vapen var ju intressant nog tycker jag.

Som väntat förnekar ni bara trots video!

Här kommer en till:
https://x.com/RightMagaParty/status/1827919145465454985
Citera
2024-09-11, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PBL

Som vanligt med svagbegåvade så skjuter ni budbäraren. Det är helt irrelevant vem som är bakom kontot. Det finns en video där Kamala med egna ord säger vad hennes agenda rörande vapen är.
Citera
2024-09-11, 16:29
Medlem
greyhounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier

Vet du ens vad frågan till henne var? Bara för att en rubrik till ett inlägg påstår något betyder det inte att ett lösryckt klipp är bevis för något.

Kamala har sagt detta i samband med våld i hemmet, och att hon inte vill att människor dömda för våld i hemmet ska få inneha skjutvapen hur som helst. Rätt rimligt ändå. Och väldigt långt från att förbjuda rätten till vapen generellt.

https://www.facebook.com/24413227922/posts/pfbid03i97WHBVg2mhJ8oSkW9fGdqcMGEbbEmTLMH2BWPYbjgV AgCi7EmGt3ojusqjwu7xl/?app=fbl
Senast redigerad av greyhound 2024-09-11 kl. 16:31.
Citera
2024-09-11, 16:29
Medlem
Trump är ingen idiot och är väldigt kompetent. Han gör ingenting utan att det ligger något bakom och dessutom har han en plan framåt till skillnad mot Harris.
Om man ska vara lite konspiratorisk så är det lite märkligt att Putin håller på Harris och Trump är väldigt låg i debatten mot Harris och ger sken av att inte vilja konfrontera henne.
Det kan vara så att dom där herrarna har en liten plan.

Det ska bli spännande att se vad Trumps nästa drag blir.
Citera
2024-09-11, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Och presidenterna har inte i närheten av den makten på inflation som Donald Trump vill påskina heller. Hade Donald vunnit valet 4 år senare hade han haft katastrofala inflationssiffror han med. Det är bara ännu ett slagträ. Global inflation är inget presidenten kan göra särskilt mycket åt.

Och presidenten har inte i närheten av den makten att få upp inflationen utan att FED expanderar balansräkningen som Harris vill påskina heller. Skulle Harris ha varit president under 2016-2020 skulle vi också ha sett en höjd statsskuld då stimulera ekonomin genom expansiv finanspolitik är ett utmärkt sett att få upp inflationen.
Citera
2024-09-11, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhound
Vet du ens vad frågan till henne var? Bara för att en rubrik till ett inlägg påstår något betyder det inte att ett lösryckt klipp är bevis för något.

Kamala har sagt detta i samband med våld i hemmet, och att hon inte vill att människor dömda för våld i hemmet ska få köpa.vapen hur som helst. Rätt rimligt ändå. Och väldigt långt från att förbjuda rätten till vapen generellt.

https://www.facebook.com/24413227922/posts/pfbid03i97WHBVg2mhJ8oSkW9fGdqcMGEbbEmTLMH2BWPYbjgV AgCi7EmGt3ojusqjwu7xl/?app=fbl

Här har du en till video
https://x.com/RightMagaParty/status/1827919145465454985
Citera
2024-09-11, 16:31
Medlem
E-Mac.s avatar
Fler än dubbelt så många anser att Trump vinner presidentdebatten, det säger mycket vem som är mera kunnig och lämplig som president.

Tyvärr är de som röstar på demokraterna nuförtiden inte brydd över vilka inkompetenta ledare som styr USA, utan de röstar not-Trump, det är deras presidentval, och då kan det fast bli en schimpans i vita huset. Det blir så obotligt korkat när man inte fokuserar på kvalitén hos de som skall leda USA utan istället går på sina känslor.

Lägg känslor år sidan inom politiken och i ekonomi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in