Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-11, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
"Äter hundar och katter." Bara det borde få hans egna att skratta åt sin egna dumhet som har valt honom som kandidat. Han är en 15-åring i en gammal mans kropp.

Ja det är nog det uttalandet som kommer limmas fast vid Trump för alltid.
För vilken vuxen människa tillika presidentkandidat skulle inför miljoner tittare säga att invandrare stjäl och äter katter för det har han minsann sett på TV. Men i så fall måste det nog varit ett program från sin vän i svältens Nordkorea Trump tittat på.
Citera
2024-09-11, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Nu leder Harris ganska överlägset, men det är en lokaltidning i New Jersey och en internetpoll är ganska ointressant.

Mätningar hos oberoende väljaren ger Harris helt klart vinsten. Sedan är frågan om det har någon påverkan under valet.

Vilket verklighetsfrånvänt nonsens. I de senaste polls ligger de lika mer eller mindre. Någon överlägsen ledning existerar inte åt något av hållen.
Citera
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Hon är ingen mittenkandidat utan befinner sig långt ut på vänsterkanten med amerikanska perspektiv. Att hon stöds av Dick Cheney, John Bolton och andra neocons och krigshökar visar bara att hon är kandidaten för krig. Fler vansinniga amerikanska krig är att vänta med henne som president.
Nej är man långt ut på vänsterkanten blir man inte inbjuden till värmen som presidentkandidat till att börja med. Nej det blir liksom inte sant bara för att ni upprepar det, särskilt utan exempel. Bara papegojning "för att det är så".

Nej, är du en av de två främsta presidentkandidaterna kommer du landa på 40%+ av rösterna hur som helst och då är det något magstarkt att påstå att man för något annat än mainstream mittenpolitik. Blir något absurdt när man tänker på det, hur skulle det ens gå till?
Citera
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Musk "lovar" på X att uppgradering av chipets firmware sker senast under oktober, är i varje fall vad jag hör folk säga på stan.

Jag har hört att Elon själv sätter in chipet. Allt sker genom rektum, med Elons.. Verktyg
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Nu leder Harris ganska överlägset, men det är en lokaltidning i New Jersey och en internetpoll är ganska ointressant.

Mätningar hos oberoende väljaren ger Harris helt klart vinsten. Sedan är frågan om det har någon påverkan under valet.

Enligt "opartisk" MSM

Helt jämt, 49% mot 49%
https://polymarket.com/event/presidential-election-winner-2024?tid=1726051368710
Citera
2024-09-11, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MomsPlusSkatt
Nej är man långt ut på vänsterkanten blir man inte inbjuden till värmen som presidentkandidat till att börja med. Nej det blir liksom inte sant bara för att ni upprepar det, särskilt utan exempel. Bara papegojning "för att det är så".

Det är väldigt enkelt att gå igenom en mängd frågor och se att Demokraterna som parti gjort en kraftig vänstersväng senaste åren, särskilt i sociala frågor där de utifrån ett svenskt perspektiv skulle betraktas som vänsterextrema i många frågor, men detta är nog inte rätt tråd för det.
Citera
2024-09-11, 16:10
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Det stämmer inte alls och tror man på det så har man inte hängt med alls. Demokraterna som parti och Kamala står långt till vänster om många svenska partier numera. I vissa frågor skulle de till och med ses som vänsterextrema i Sverige.

Kom igen när MP börjar tillåta fracking så ska vi alla hålla med dig...
Citera
2024-09-11, 16:11
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Så ja, nu ska vi inte vara sådana, Trump kunde ju inte ens motstå frestelsen att fejka ett endorsment från Swift så helt obetydligt är det nog inte. 😉

Jag vet inte vilket moment som kommer etsa sig fast mest men jag har två bilder från debatten där Harris utklassade Trump:

1. Inledningen när Harris går hela vägen över podiet, in på Trumps revir, och hälsar, man hör henne tydligt säga ”Kamala Harris” medan han mumlar. Här blev det tydligt att hon hade övertaget från början och förmedlade att hon skulle utklassa Trump i debatten vilket hon också gjorde.

2. När Husdjurs-Donald börjar prata om hundar, katter och illegala migranters matvanor. Jag kan lätt se bilden framför mig när de republikanska strategerna tar sig för pannan och med en huvudskakning sjunker ihop ännu djupare ner i fåtöljen. Är det något avgörande moment jag tror kommer visas om tio, tjugo, fyrtio år så är det detta klipp när Trump tappar allt och desperat försöker reda ut situationen men i stället sänker sin kandidatur.

Trump är inte den enda presidentkandidat som drabbats av faktagranskning, Gerald Ford gjorde det också och det gick inte så bra för honom heller i valet. Ett tips till Trump är att sluta ljuga då slipper man korrigeringar.

Faktagranskning verkar enbart gälla vissa. Demokraterna har ju utmålat Trump som hitler i flera år och beskyllt honom för att bygga murar vilket han har gjort men muren började byggas av demokraterna så dom har bara fortsatt och demokraterna låtsas som att Obama aldrig har skapat den
Citera
2024-09-11, 16:12
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Haha! Era ironiska lögner skiljer inte mycket mot era vanliga lögner. Trams som trams liksom.
Fakta är fortfarande att en röst på Harris liksom Biden, är en röst på en docka, vilket inte har någonting i en demokrati att göra.
OK, det var sarkasm. Men jag försökte hålla mig on-topic genom att använda en debatteknik som Trump själv använder när han ljuger ohämmat: "people are talking about...." eller "I hear people say..."
Citera
2024-09-11, 16:13
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Handlar inte om vem som fick stryk. Handlar om att Harris använde hörlurar.

Vilket trams, det förstår alla normala människor

Det skulle inte ens vara en fördel, det är skitsvårt att ha någon i örat som säger åt en vad man ska säga samtidigt som man ska navigera en debatt

Men tack för ett gott skratt iaf
Citera
2024-09-11, 16:15
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Struts, du förnekar alla bevis, du vill inte se eller erkänna verkligheten, ändå frågar du efter bevis.

Jag frågar efter bevis för ditt påstående att Harris i närtid sagt att han vill förbjuda vapen. Men får inget.

Earbuds-grejen är så fånig så att jag endast vill skratta åt den

Kom igen, var ärlig. Tror du verkligen på detta på fullaste allvar?
Citera
2024-09-11, 16:16
Medlem
Faktakontroll Harris-Trump presidentdebatt
https://www.snopes.com/live/harris-trump-debate-live-updates/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in