Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-11, 15:49
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Är du utvecklingsstörd?

Jag bad om länk till att Harris i närtid sagt att hon vill ha vapenförbud. Och du svarar mig "Finns ju massor om det här på nätet", "Det här är ju fakta." och ger mig en länk. Vad i helvete skulle du prata om något helt annat är jag ber om källor för vapenförbud, din lilla clown?

Vilket skämt
Du verkar vara det om du inte förstår vad "man måste börja nånstans" betyder. Du är förmodligen inte ens medveten om att det inte var mig du citerade från början. Tyvärr verkar hoppet vara ute att lära dig att 1+1=2.
Citera
2024-09-11, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Håller med. Tror dock att det bara e en fråga som avgör. Rätten till abort.

Kan stämma, men jag hoppas att block-chain frågan avgör. Ska man göra ett krampaktigt och lönlöst försök att behålla makten och ineffektiviteten hos bank-maffian (Harris), eller ska man acceptera och stödja en effektiv framtid med innovation och konkurrens (Trump?).
Citera
2024-09-11, 15:53
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Åldern börjar ta ut sin rätt på Trump och hans paranoia och narcissism blir värre för var dag som går vilket visade sig med all tydlighet i debatten.

Båda kandidaterna står långt till höger om de svenska partierna, undantaget SD, men Kamala tycks i alla fall vara vid sina sinnens fulla bruk.

Borde det inte finnas en övre åldersgräns för att inneha presidentämbetet? Det handlar ju faktiskt om en person som potentiellt har makten att inleda ett kärnvapenkrig? Ska en åldring ersättas av en annan åldring ( som dessutom framstår som galen). Överlever världens 4 nya år med Trump?
Citera
2024-09-11, 15:56
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhound
Trump hade också hjälp. Ett neuralink-chip från Musk som skulle se till att han ger bra svar och inte låter som en konspiratorisk clown. Tyvärr fungerade inte programvaran. Det är i alla fall vad ryktena säger.
Musk "lovar" på X att uppgradering av chipets firmware sker senast under oktober, är i varje fall vad jag hör folk säga på stan.
Citera
2024-09-11, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Åldern börjar ta ut sin rätt på Trump och hans paranoia och narcissism blir värre för var dag som går vilket visade sig med all tydlighet i debatten.

Båda kandidaterna står långt till höger om de svenska partierna, undantaget SD, men Kamala tycks i alla fall vara vid sina sinnens fulla bruk.

Borde det inte finnas en övre åldersgräns för att inneha presidentämbetet? Det handlar ju faktiskt om en person som potentiellt har makten att inleda ett kärnvapenkrig? Ska en åldring ersättas av en annan åldring ( som dessutom framstår som galen). Överlever världens 4 nya år med Trump?

Pinsamt inlägg. Efter att länge ha hävdat att Bidens ålder inte var något problem trots att han dessutom är senil så ska nu vänsterdårarna hävda att Trumps ålder är ett problem när han är extremt skärpt. Biden måste ledas för att inte ramla och Trump kan spela golf på hög nivå och hålla långa debatter. Även Kamala måste ha stöd för att klara sig i debatten mot honom.
Citera
2024-09-11, 15:59
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
Uppenbarligen vann president Trump debatten sett till alla kommentarer på nätet.

Däremot är mainstreammedia inte alls inne på den linjen.

Enligt vilka kommentarer? Inte på Twitter i alla fall

Intressant också att Truth Social störtdyker idag efter debatten med hela 15%, är lägre idag än vad det någonsin har varit
Citera
2024-09-11, 16:00
Medlem
Trump har varit i 7 såna här debatter, Harris 1.
Jag har inte sett Harris göra bättre ifrån sig, jag har inte sett Trump göra sämre ifrån sig.

När moderatorn Davis frågar Trump om Roe v. Wade, så tvingas moderatorn avbryta Trumps svar, med korrektionen "Mister Trump, det finns dessvärre ingen delstat i USA där det är lagligt att döda ett barn efter födseln".

Att han sen förväxlar "Fertilisation" (befruktning) och Fertilization (gödsling), och ovetandes lyckas påstå "I have been the leader of Fertilization .." - dvs en ledande gödselspridare i abortfrågor - då drog t.o.m. jag lite på smilbanden.

Harris tittar på Trump, liksom en mamma tittar på en arg 8-årig gosse, som SERIÖST ifrågasätter varför en levande tiger som klassrums-husdjur skulle vara en konstig förfrågan?!? och varför klassen inte får göra det??
Senast redigerad av Robbinist 2024-09-11 kl. 16:03.
Citera
2024-09-11, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Musk "lovar" på X att uppgradering av chipets firmware sker senast under oktober, är i varje fall vad jag hör folk säga på stan.

Haha! Era ironiska lögner skiljer inte mycket mot era vanliga lögner. Trams som trams liksom.
Fakta är fortfarande att en röst på Harris liksom Biden, är en röst på en docka, vilket inte har någonting i en demokrati att göra.
Citera
2024-09-11, 16:04
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Här är en sådan omröstning där Trump vann bland annat:
https://www.nj.com/politics/2024/09/poll-who-won-the-harris-trump-debate-vote-here.html
Går man till CNN så får man förstås ett annat resultat. Så vitt jag vet finns inga tillförlitliga objektiva polls än så länge som är baserade på olika swing states. Att folk i Kalifornien har Kamala som vinnare och att Trump vann debatten i röda stater är helt ointressant.

Den objektiva sanningen är att insatserna var ganska svaga från båda håll och inte särskilt många lär ändra sin röst baserat på den här debatten.
Nu leder Harris ganska överlägset, men det är en lokaltidning i New Jersey och en internetpoll är ganska ointressant.

Mätningar hos oberoende väljaren ger Harris helt klart vinsten. Sedan är frågan om det har någon påverkan under valet.
Citera
2024-09-11, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa

Det stämmer inte alls och tror man på det så har man inte hängt med alls. Demokraterna som parti och Kamala står långt till vänster om många svenska partier numera. I vissa frågor skulle de till och med ses som vänsterextrema i Sverige.
Citera
2024-09-11, 16:05
Medlem
coolabananer123s avatar
Kamala vinner.
Dom använder alla medel. Jag kan inte förstå att tex journalister skriker och beter sig som galningar när Trump intervjuas men mot hans motståndare visar man respekt och vördnad och så ska dom kalla sig ett demokratiskt land. Om man vill ha krig misär lockdowns och mindre pengar så röstar man på demokraterna.
Och jag tror att Trump är körd. Tyvärr.
Citera
2024-09-11, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Det gjorde han också. Skulle säga att han svamlade värre än Harris.
Tycker knappt det var en debatt värd namnet, utan kändes snarare som de båda debattörerna höll varsit kampanjmöte i samma rum, fast utan publik.

Extremt låg nivå tycker jag.
Japp, låg nivå på farbror Trump utan gnista mot treenigheten som ingen får ifrågasätta i gamla USA.

Kanske var han förb på modsen som bara krävde faktacheck av honom och inget från smilande Bimbo Kamala?

Hur kunde han godkänna manipulerande abc som mods?
Naturligtvis hatade de honom som alla D gör.

Han såg uppgiven ut redan från start och klarade sig ok med 3 ljugande emot sig.

Moralen är verkligen låg i det nya smutslandet usa. Droger under OS, Laptopen som försvann, proxywars och nu attacken med fejk mods.

Påstår inte att farbror Trump är bättre, bara tragiskt hur lågt läget ligger över nejden.

Helt meningslöst snack mellan två med bästföre datum oläsbart mer än man mot kvinna troligtvis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in