2024-09-10, 19:08
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Jag får direkt en flashback från mordet på Lottie Nilsson 2009 i Sjöbo.
Alltså hemmet där hon, hennes bror och övrig familj bodde.

Ungefär samma misär. Men det syntes dock även från utsidan.

Ja, det var en bra jämförelse. Men man får ju inblick i en hel del förfärliga levnadsförhållanden i olika trådar här, men det är något särskilt när barn växer upp där.
Citera
2024-09-10, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Bra fråga, funderade själv på det. Enligt vad som skrivs i tråden verkar de ju bo kvar och åtminstone pappan går och handlar etc som om inget hänt. Jag misstänker att detta är en familj som väljer minsta motståndets väg... Att flytta och bryta upp är nog ett jäkligt stort projekt som de inte vill ta i. Då är det enklare att försöka inte låtsas om något... Det är i alla fall min gissning. Idag är det ju inte lätt att vara anonym heller.

Jag bor själv i kommunen & vet mycket väl vilka dessa 5.5:er är, Som skrivet så åker de runt i kommunen, inte bara pappan utan hela familjen & handlar som ingenting… & om att dem skall flytta härifrån tror jag inte, pappan går runt hemma & klipper gräs, trimmar & fixar i trädgården som om ingenting har hänt.
Citera
2024-09-10, 19:27
Medlem
Märkligt att de tar hand om trädgården när huset ser ut som ett skitigt hordernäste.
Citera
2024-09-10, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postgatan
Jag bor själv i kommunen & vet mycket väl vilka dessa 5.5:er är, Som skrivet så åker de runt i kommunen, inte bara pappan utan hela familjen & handlar som ingenting… & om att dem skall flytta härifrån tror jag inte, pappan går runt hemma & klipper gräs, trimmar & fixar i trädgården som om ingenting har hänt.
Handla måste dom väl göra om dom ska överleva? Å klippa gräs är väl inget konstigt? Nog för att dom verkar dysfunktionella, men vad vill ni att dom ska syssla med?
Citera
2024-09-10, 21:58
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Jag får direkt en flashback från mordet på Lottie Nilsson 2009 i Sjöbo.
Alltså hemmet där hon, hennes bror och övrig familj bodde.

Ungefär samma misär. Men det syntes dock även från utsidan.
Tänkte exakt samma - den totala gränslösheten och brist på "ramar". Man äter något när det finns och man är hungrig, man lägger sig och sover någonstans när man är trött, vaknar man tidigt går man kanske till skolan ett par timmar etc.
Citera
2024-09-11, 06:14
Medlem
Imzadis avatar
Vad är det för text pappan skrivit på lådor eller skyltar? Kan någon lägga upp bilder på det?
Citera
2024-09-11, 12:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flyingeagleeye
Har kikat på krimfup
https://www.krimfup.se/search/tim-sven-royne-andersson

Det är 9 aktbilagor där med. Jag har varit i kontakt med de som säger att resterande FUP är under sekretessprövning, så snart de får hem det lägger de upp den.
Fortfarande 9 bilagor, hoppas de får hela FUP:en i veckan
Citera
2024-09-11, 13:00
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imzadi
Vad är det för text pappan skrivit på lådor eller skyltar? Kan någon lägga upp bilder på det?
FUP 123 sidan 41 och 42.
När man ser dom skyltarna är det inte förvånande om Tim har en snedvriden syn på sex.

Skyltarna hittades i en vit Skoda Praktik JJF 002, reggad som lätt lastbil som Tims pappa står som ägare till sedan 2018-07-05.
Texten på skyltarna jämfört med Tims pappas underskrift är liknande i handstil.

Texten till bilderna.
Dolt under en golvmatta, i lastutrymmet bak, iakttogs fyra handskrivna pappskyltar med texterna ”jag vill se något fruntimmer som kissar”, Jag vill känna fitta och smeka”, Jag är kåt och vill slicka fitta och knulla någon snälla” och ”Jag vill knulla med något par Jag är kåt och knullsugen”.

Ej med på bildcollaget.
I dörrfacket i förardörren iakttogs en röd förpackning med kondomer av märke/modell ”RFSU THIN”. Förpackningen innehöll fem st. oöppnade kondomer. Jämfört med beskrivningen på förpackningen saknades fem kondomer.
Bildcollage https://imgur.com/KgfyjCM
Citat:
Såg att några skrev att det saknas bilaga ur FUP.

Här kommer FUP med olika länkar :

https://gofile.io/d/TxCbPC
https://easyupload.io/m/sbpv91

Filen är förminskade för att kunna enkelt laddas ner på telefon.
Citera
2024-09-11, 15:03
Medlem
Citat:
Har kikat på krimfup
https://www.krimfup.se/search/tim-sven-royne-andersson

Det är 9 aktbilagor där med. Jag har varit i kontakt med de som säger att resterande FUP är under sekretessprövning, så snart de får hem det lägger de upp den.

Citat:
Ursprungligen postat av Vahra
Fortfarande 9 bilagor, hoppas de får hela FUP:en i veckan

Sekretessprövningen blev klar igår.
Citera
2024-09-11, 15:07
Medlem
surfriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
Sekretessprövningen blev klar igår.

Får hoppas att vi får den snart då.
Citera
2024-09-11, 16:25
Medlem
Imzadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
FUP 123 sidan 41 och 42.
När man ser dom skyltarna är det inte förvånande om Tim har en snedvriden syn på sex.

Skyltarna hittades i en vit Skoda Praktik JJF 002, reggad som lätt lastbil som Tims pappa står som ägare till sedan 2018-07-05.

Texten till bilderna.
Dolt under en golvmatta, i lastutrymmet bak, iakttogs fyra handskrivna pappskyltar med texterna ”jag vill se något fruntimmer som kissar”, Jag vill känna fitta och smeka”, Jag är kåt och vill slicka fitta och knulla någon snälla” och ”Jag vill knulla med något par Jag är kåt och knullsugen”.

Ej med på bildcollaget.
I dörrfacket i förardörren iakttogs en röd förpackning med kondomer av märke/modell ”RFSU THIN”. Förpackningen innehöll fem st. oöppnade kondomer. Jämfört med beskrivningen på förpackningen saknades fem kondomer.

Ja, det var .. annorlunda. Nu har jag inte hängt med så mycket i detta fall men va fan, annons skyltar eller .. eh, blir bara knäpp av att tänka på det.

Den familen .. Såg bilden av badrummet. Vill inte ens veta hur resten av huset såg ut.

Tack för at du tog dig tid att skriva ner detta. Uppskattas.
Citera
2024-09-11, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
FUP 123 sidan 41 och 42.

Texten till bilderna.

Ej med på bildcollaget.

Fx fxn - låter exakt som mitt narcissistiska ex!! Texterna på de skyltarna är helt snedvridna!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in