Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-11, 14:42
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Hihi, sa han verkligen att haitier äter upp folks husdjur?

Orkade inte titta på hela. Jag la av när han gick in på abortfrågan och pratade om abort i nionde månaden och att läkarna dödar nyfödda.

Han är verkligen en dåre. Måtte han inte komma till makten igen.
Citera
2024-09-11, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Varför tror du demokraterna vägrar att inför ID-koll för att få rösta?
Samtidigt som de kör med öppna gränser för att fylla landet med illegala invandrare.
Och nu lovar Kamala dessutom amnesti till illegala invandrare.
Varför gör han inget åt det då? Dement, inkompetent skitsnackare.
Citera
2024-09-11, 14:43
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
Såg debatten.
Men det är rent makabert hur TV4 analyserar detta!

Jag visste ju att de skulle klippa och klistra i replikerna som visades och aldrig någonsin sätta in det i det diskussionsunderlag som diskuterades.

Marcus Oscarsson öste glädje över Kamalas insats och det översvämmades givetvis med lovord..

Nu dök Porseryd in i rutan..han ville ju inte va sämre han...

Sanningen var ju att Trump körde över Harris!

Om inte demokraterna lyckas ta livet av Trump i ett nytt försök borde han vinna en landslide!

Missade debatten. Såg att SVT listat 10 punkter eller liknande där Trump ljög. Vill inte gå in på deras sida. Vad är det de säger att Trump ljugit om?

Citat:
Hur Kamala har tänkt sig att avskaffa rätten till vapen är oklart men hon har sagt att hon vill göra detta. Sannolikt har hon inte läst och förstått konstitutionen, hon är ju rätt blåst och nollställd, inte koll på något.

Att ta vapnen från amerikanska patrioter i dessa tider tror jag inte kommer fungera utan det kan snarare bli startskottet.
Citera
2024-09-11, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Förlåt, men du syftar inte på att hon vill stärka krav på bakgrundskontroller vid köp nu? Rätt till vapen har vi ju till och med här i efterblivna och kommunistiska Sverige.

Nej jag syftade på att hon har sagt att hon vill avskaffa rätten att äga vapen.
Klart det är något hon måste göra för att kunna införa kommunism, annars kan folk göra motstånd.
Citera
2024-09-11, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
...och du gick på den enkla förstår jag. (?)

Gick på? Det är väl förfan bara att titta på debatten.
Citera
2024-09-11, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Aha, så du menar på fullt allvar, att en så erfaren och slug politisk räv som Dick Cheney, är så känslostyrd att han låter sina subjektiva åsikter om Trump på ett personligt plan vägleda honom i valet av presidentkandidat istället för att stödja den som står närmast honom politiskt?

Det ironiska i det hela är att om det du föreslår skulle vara sant så är det bara ännu värre.
Inte känslostyrd. Tror nog att han har tänkt igenom det. Är en stor grej att öppet stödja nån utanför sitt eget parti.
Citera
2024-09-11, 14:47
Medlem
greyhounds avatar
Citat:
Klart det är något hon måste göra för att kunna införa kommunism, annars kan folk göra motstånd.

Var han hon sagt det i nutid? Hon vill införa starkare bakgrundskontroller, men det är ju något helt annat än att vilja avskaffa rätten att äga vapen.
Citera
2024-09-11, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Vadå? Att Dick Cheney är neocon är ju hur väldokumenterat som helst.
Det säger jag inte emot. Inget i min kommentar sa emot det. Och förstod du på allvar inte det så är vi så långt ifrån varandra att det är helt onödigt att kommunicera.
Citera
2024-09-11, 14:48
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Suck, samma ordbajs från löjliga högeranhängare som inte kan förhålla sig till något annat än sin verkligen. "Woke" och "PK", tilllåt mig kräkas lite i munnen.

Så tröttsamt dravel och då är jag inte ens vänster eller s.k PK men så fort överkänsliga individer på yttre högerkanten känner sig hotade av något så kastar dom ut "woke"-kortet.
Skitsnack. Så du menar att det är inte är kontroversiellt att förneka lönegapet, att det finns obegränsat med kön man kan byta mellan som man vill, eller att rasifierade systematiskt diskrimineras av västerländska stater?

Saxar från Wikipedia:

Citat:
Woke is an adjective derived from African-American Vernacular English originally meaning alertness to racial prejudice and discrimination. Beginning in the 2010s, it came to be used as slang for a broader awareness of social inequalities such as racial injustice, sexism, and denial of LGBT rights.

Så vad tror du att Harris menar när hon säger att alla måste vara woke? Och du ser inget samband med den ovetenskapliga identitetspolitiken som drivs av demokrater?
Citera
2024-09-11, 14:48
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Varför tror du demokraterna vägrar att inför ID-koll för att få rösta?
Samtidigt som de kör med öppna gränser för att fylla landet med illegala invandrare.
Och nu lovar Kamala dessutom amnesti till illegala invandrare.

Tror det är snack om 20 eller 30 miljoner illegala som skulle kunna få medborgarskap. Dessutom talar man om att ge invandrare medborgarskap om de tjänstgör ett par år i försvarsmakten. Unga män från andra länder ska alltså dels utbildas i modern stridskonst och sedan få amerikanskt medborgarskap. Kanske var det därför man tvångs-mRNA-vaccinerade alla soldater.

Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Hihi, sa han verkligen att haitier äter upp folks husdjur?

Orkade inte titta på hela. Jag la av när han gick in på abortfrågan och pratade om abort i nionde månaden och att läkarna dödar nyfödda.

Han är verkligen en dåre. Måtte han inte komma till makten igen.

Abortfrågan är riktigt stor i USA, visste du inte det? Det Trump sa om New York tror jag stämmer.
Citera
2024-09-11, 14:49
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:

Jävligt tveksam till att hon sagt detta. Låter som en lögn från republikanerna som att demokraterna vill mörda nyfödda barn eller att invandrare käkar upp folks husdjur.
Citera
2024-09-11, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Det säger jag inte emot. Inget i min kommentar sa emot det. Och förstod du på allvar inte det så är vi så långt ifrån varandra att det är helt onödigt att kommunicera.
Inte kommunicera / "demokrat". Ingen överraskning där inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in