Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-11, 07:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Alla vet vad Trump vill och vilka planer han har . Ekonomin under Trump var bästa någonsin . Det är kamala man vill veta om eftersom hon svarar på alla frågor med ett joker skratt och ingen vet vad fsn hon vill. Trump kan man googla hans 4 år och se direkt
Tydligen inte eftersom Bidens administration fick städa efter Trump och vända skutan åt rätt köl.

Trump 2016-2020 är en dålig utgångspunkt.
Vid valförlust visade han snarare sitt rätta jag - stop the steal, stormningen av Kapitolium, dömd för bokföringsbrott för att inte riskera porrskandal inför att han kandiderade 2016.
Ämnar frige dömda högerextremister och garanterat sig själv.
Citera
2024-09-11, 07:35
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Återigen, som en trasig skiva, så upprepar jag att enligt CNN så ökar Trumps förtroende kring ekonomin från 53 till 55 % EFTER "debatten".

K
Källa: CNN (TV - som jag betalar för)

Kamala duckade första frågan, thats why. Många stängde nog av då.

Ööhh ok... Ändrar inte det faktum att han är en trasig skiva.
Citera
2024-09-11, 07:36
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballsten69
Enligt CNN’s tittare vann Kamala Harris med 63% mot 37%…
Nej, det var inte endast CNNs tittare.
Du läste nog slarvigt.

CNN Flash Poll: Majority of debate watchers say Harris outperformed Trump
https://www.cnn.com/politics/live-news/trump-harris-debate-abc-09-10-24#h_bf0713ded98fb1867a0770a9cf09dddf
Citat:
The CNN poll was conducted by text message with 605 registered US voters who said they watched the debate Tuesday, and the poll findings are representative of the views of debate watchers only. Respondents were recruited to participate before the debate and were selected via a survey of members of the SSRS Opinion Panel, a nationally representative panel recruited using probability-based sampling techniques. Results for the full sample of debate watchers have a margin of sampling error of plus or minus 5.3 percentage points.

CNN Flash Poll: Debate watchers are closely divided on who better understands their problems
https://www.cnn.com/politics/live-news/trump-harris-debate-abc-09-10-24#h_d1990895fee6f01f9542cc9f7cbd68eb

Ping:
Senast redigerad av Drooid 2024-09-11 kl. 07:38.
Citera
2024-09-11, 07:36
Medlem
Så med facit i hand hade alltså 22.56% rätt.
Citera
2024-09-11, 07:37
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Ja absolut det kanske sker, men på svar sa Trump att han hört det på tv. Väldigt pinsamt, jag förstår är man inbiten Trump supporter så tycker man det är starkt men kom igen. I en debatt.
Jag har ingen aning om det faktiskt är ngn sanning i detta eller ej.

Men jag tyckte att det hela lät så bisarrt när jag först om detta för några veckor sedan, att jag bestämde mig för att kolla upp det. Och det har varit skriverier på sociala medier i flera månader om att immigranter i Ohio dödar och äter olika djur, det finns även ett klipp där en immigrant sparkar ihjäl en katt som han sedan äter, samt flera bilder där immigranter bär på olika döda djur. Även i media har det varit skriverier, men de liberala medierna dementerar det hela som lögn, medans de mer konservativa medierna rapporterar att det stämmer.
Citera
2024-09-11, 07:38
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Nej, Biden är i mycket bättre skick än Trump - och skickligare politiker, men kanske klokt av honom att inte ställa upp för en andra period av åldersskäl. GOP borde verkligen byta ut sin bittra och förvirrade kandidat - men det kommer nog inte att ske.

Bättre skick? Han sover i en solstol på en strand...

Dessutom ökade Trumps förtroende kring vem som bäst sköter EKONOMIN, från 53 till 55 %.

Kamala duckade första frågan om inflation/ekonomi - därför. Hon svamlade.

Undersökning gjord av CNN EFTER "debatten".

Och Swifts endorsment kom nog som en gäspning.
Arbetarklassen är trötta på alla Springsteens, Swifts, Dave Ghrols och neo-con Dick Cheney som endorsar...
Senast redigerad av ziracorn 2024-09-11 kl. 07:43.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Nästan alla internationella artister och skådespelare stöttar demokrater så jag förstår inte varför det är en chock att Swift gör det också?

Artister och skådisar är generellt pk

Amerikaner generellt är anständiga människor och tar avstånd från svamlande gubbar som ältar och gör sig till åtlöje i debatt mot en blixtrande intelligent ung kvinna som Harris. Gubbstrutten är chanslös i valet han borde hoppa av. Har inte maga nån mediastrateg alls?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
En intressant reflektion är att den absoluta majoriteten på Flashback var övertygade om att Trump skulle vinna inför debatten och de flesta bedömare från höger- till vänstermedia nu anser att Kamala vann.

Säger något om Trump-anhängarnas oförmåga att skilja på sina egna åsikter/förhoppningar och verkligheten när de tolkar vad som händer i deras omvärld. Helt följdriktigt tror de fortfarande, trots att 60 domar avslagit valfusk 2020, att det hände.

Ja det gör det ju. De är så hårt investerade att de bara håller på Trump oavsett vad. Att han dödade förslaget med förstärkningar till gränsen är inget de anser opassande. De bara rabblar att Kamala är den skyldige. Sen ökade ju invandringen in till USA vid södra gränsen när Trump började tala om muren. De hade väl tänkt att kanske de ska göra invandra eller så ska de göra det om ett år eller så, men vid murpratet så fick de panik och drog iväg.
På tal om dra iväg så gör väl MAGA det från den här diskussionen nu när Trump liknade en hysterisk kärring.

Och hans prata om invandrare som äter katter och hundar var ju en variant på When Mexico bring their people they don't send their best, they bring .... och nu äter de folks husdjur. Han fick det att låta som det pågick i hela landet. Jag är förvånad att han inte sa att de äter de nyfödda barnen och aborterade foster. Han är ju helt hysterisk karln.
Citera
2024-09-11, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Nej, det var inte bara CNNs tittare.
Du läste nog dåligt.

CNN Flash Poll: Majority of debate watchers say Harris outperformed Trump
https://www.cnn.com/politics/live-news/trump-harris-debate-abc-09-10-24#h_bf0713ded98fb1867a0770a9cf09dddf

CNN Flash Poll: Debate watchers are closely divided on who better understands their problems
https://www.cnn.com/politics/live-news/trump-harris-debate-abc-09-10-24#h_d1990895fee6f01f9542cc9f7cbd68eb

Ping:
Så det var alltså CNNs tittare. Tack för faktan och tiden du lagtnpå hitta den.
Citera
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Bättre skick? Han sover i en solstol på en strand...

Dessutom ökade Trumps förtroende kring vem som bäst sköter EKONOMIN, från 53 till 55 %.

Undersökning gjord av CNN EFTER "debatten".

Och Swifts endorsment kom nog som en gäspning.
Arbetarklassen är trötta på alla Springsteens, Swifts, Dave Ghrols och neo-con Dick Cheney som endorsar...
Vet du vad? Jag sover också ibland; gör inte du?
Citera
Medlem
rtyuios avatar
Kamala om abort:

Ja, för att få göra abort då måste åka till en annan stat och sitta bredvid främlingar på flyget ....

...ÄR KAMELEN EN TOTAL JÄVLA IDIOT???

Tror hon att alla åker privat flyg där de slipper sitta bredvid främlingar så de kan göra abort ?
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
I grundinlägget står att då polis kontaktades hade de svarat att det även åts gäss och ankor i en park.
Så polis har dementerat att det inte har skett nån rapport öht.

Borgmästaren har likaså dementerat och då är det en amsaga som sprids och det började med en förvrängd riktig händelse där en galen kvinna åt på en katt och hon var inte från Haiti.

Så släpp skiten.

Det där är en mediastrategi att säga att det är en lögn när de inte har utretts eller bevisats.

I Sverige körde de samma sak när det var snack om att det finns mycket mer vapen nu i Sverige och då kontra de med att det var en lögn för i vapenregistret så var det ungefär samma som tidigare. Diskussionen handlade om illegala vapen. Läser man då att det är en lögn så tror man att det är en lögn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in