https://www.allabolag.se/5590701545/jocke-jonna-ab
31 dec 2022 summa tillgångar 30M. Det stämmer att bolaget gick back 200k 2022 och att den siffran är ändrad från vinst på 2M så nog tvisten byggbolaget.
I Förvaltningberättelsen kommer ni se summa fritt eget kapital 16 674 250 kr. En siffra jag knappast kan gissa mig till. Vi får se om jag trollar eller har insyn förhoppningsvis innan fredag. En soliditet på 40.5 %.
Så nu pratar vi vinst 21 miljoner på 20 månader och högst 6.5M i skulder. Omkostnaderna var väldigt höga 2022 mot 2023 så de kan vara inbakade där redan. Men vi går på värsta scenario. 21M på 20 månader - 6.5M. Det är fortfarande då om det stämmer vinst på 14.5M på 20 månader. Nu spekulerar vi dock en del. Jocke har själv sagt att 5.7M svider inte. Det kan väl diskuteras men trots det går bolaget bra. 14.5M på 20 månader ett företag på 5-7 andtälla är väldigt bra. I en omvärld nu med högsta konkurserna på övet 20 år, med hög styrränta och en lågkonjuktur. Kommande skattetvister från skatteverket kan inte bli lika omfattande då jag dels inte tror de gör samma sak då igen med avdrag men också att omkostnader under 2023 och 2024 gått ner kraftigt så det finns inte utrymme för några nya skattesmällar på 5.7M.
Hur går Chrippas bolag? Han tjänar ju mer än Jocke, Rask och Anjo tillsammans enligt nån med struntar ändå i att betala skulder med skyhög ränta och låter KF ta dotterns kläder då han som tjänar så bra inte vill betala ur egen ficka så dottern får indirekt betsla ist 😅 Bra farsa verkligen...