Flashback bygger pepparkakshus!
2024-10-24, 03:55
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
I början av denna tråd verkar Jocke ha fått uppmärksamhet genom Hanna Widerstedt. Det verkar vara pga ett "sammarbete" med henne denna tråd startades. Troligen hette den något annat först, och blev sen Jockes tråd.

Kollar man dem första sidorna diskuteras Hanna flitigt, och Jockes benämns som en no body.

Klart att ingen ville veta av han då.

Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
https://youtu.be/a7_aHkBoeLA?feature=shared

Jocke 5 år innan han tydligen blev känd...

Han var väl en kändis för massa ungar, men ingen rikskändis innan han fejkade pranks.

Idag får han fejka mot betalning. Han fejkade att han är DJ, artist och filmproducent.. fast andra gjorde allt det som han fick låtsas att han gjorde.. för att locka ungarna till att betala för "skräp konst".
Citera
2024-10-24, 03:58
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Fakta kvarstår att du skriver saker du tror som nån sanning.
Nej.
Du försökte redan påstå det, du hänvisade till ett inlägg där allt var sant, förutom om mamman där jag skrev "troligen".
Jag fattar inte att du aldrig tröttnar på att ljuga.
Citera
2024-10-24, 04:10
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Nej.
Du försökte redan påstå det, du hänvisade till ett inlägg där allt var sant, förutom om mamman där jag skrev "troligen".
Jag fattar inte att du aldrig tröttnar på att ljuga.

Hur är allt sant?

Jag har ju förklarat för dig att det inte behöver vara sant då psykologer kan göra annat än läsa från papprena, Jocke kan upphäva sekretessen tillfälligt och så det sista. Och lyssna noga nu. Dokumentären handlar om Jockes barndom. Inte hans placering i februari 1994. Jacke var tex nästan 10 år när Jocke fortfarande var i grundskoleålder.

Så dina "sanningar" är just vad du tror.
Citera
2024-10-24, 08:01
Medlem
Citat:
Du gjorde ett påstående. Bevisbördan ligger på dig.
Det är inte micro som ska hitta bevis för ditt påstående. Antingen tar du fram bevisen, eller så tolkas ditt påstående som en åsikt och inte som en bevisad sanning.

Det är Jackes video som heter ”de kan inte fortsätta så här chrippa”
Citera
2024-10-24, 08:03
Medlem
Citat:
Stämningen är ointressant eftersom det inte säger någonting.
Chrippas handling är en annan sak.

Där tänker vi olika, för mig visar det ganska väl vad chrippa är för person.
Hans lögner kommer ikapp honom nu.
Citera
2024-10-24, 08:04
Medlem
Citat:
Tack.
Vilket avsnitt?

Sista avsnittet
Citera
2024-10-24, 08:08
Medlem
Citat:
Det enda jag vet han ska ha sagt är något nedvärderande ord när han pratade om det mörkhyade barnet.
Jag kan förstå Chrippas ilska mot Julia pga hur Julias agerande påverkade lilla C. Däremot är det totalt onödigt att uttrycka sig rasistiskt om barnet.

Det är inte de enda barnet han gett sig på, finns andra barn också.
Hans agerande där och då inför sitt egna barn är allt annat än okej, hur tror du flickan mår av att höra pappa bråka med mamma och kalla mamman för olika saker? bara tonläget kan vara jobbigt för ett barn.
Citera
2024-10-24, 08:11
Medlem
Citat:
Jo det är sanning.
Psykologen kan inte läsa mer papper än han/hon får tillgång till.
Socchefen får inte prata om detaljer pga sekretess lagen.
Jacke och Chrippa var bebis/väldigt litet barn, dem vet inte hur Jocke var när han omhändertogs.
Frågorna är såna saker Jocke sagt när han läser sina soc papper.

Vad i det inlägget är inte sant enligt dig?

Men alltså det är ju jockes psykolog som han hade som barn som ska intervjuas och den personen lär väl inte behöva läsa från några papper?
Dom har ju fått tag på människor som jobbade med detta, dom kommer ju få berätta med egna ord hur det var.
Citera
2024-10-24, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Det avgörs baserat på psykopatens historia dvs det går inte utan soccpapper och dokumentation på handlingar som han begått som tyder på avsaknad av empatikänslor.

För dig kanske det framstår som att han var ett oskyldigt barn som blev fel behandlad och nu vill ha lite hämnd bara.

Men om en psykolog skulle göra en bedömning så är även Jockes bok en psykopats hämnd genom förtalsbaserade lögner som syftar till att skrämma en pensionär som har varit rädd för han sen han föddes och började testa att skära sig själv och hitta på vårdslösa lögner titt som tätt.

Hans livsmening är ju att ljuga för uppmärksamhet.

Han blev ju kändis genom att fejka pranks. Något som enbart psykopater kan göra utan att känna skam.

Sen dog fejkprank-eran på youtube, och då behövde dom ungar för att göra familjekanal. Han skulle ju adoptera snackade han om ett tag, men han insåg att det hade blivit problematiskt när han som smetade in sig i bajs, vill adoptera för att fortsätta växa på youtube. Tillslut lyckades dom kläcka ut en barnslav ur Jonna som dom kunde använda.

Men snälla du pratar av egen erfarenhet, ditt hat mot Jocke är otäckt, lämna bort din telefon.
Citera
2024-10-24, 08:20
Citat:
Skulle jag hitta på om Linneas psykiatribesök i sin ungdom hade jag väl nämnt Malmö? För hon har ju utmålat sig som en malmöit. Men jag vet att hon spenderade många år hos psykiatrin i Kristianstad och även lite inne i Hässleholm. Hon och hennes familj läser mycket här inne nog och när de läser mina ord kryper nog paniken på. Jag har namn på en psykolog också men tänker inte nämna det här i tråden och nog inte i PM till folk heller. Men hon har utretts som bipolär, aggresivationsproblem och koncentrationssvårigheter. Jag lovar att Christofer bekräftar detta när han slänger henne under bussen sen om frågan kommer.

Du är fan helt slut i huvudet som kommer med sånt här. Jag kan berätta Linnea inte ens vet vart psykiatrin i Kristianstad ligger. Hon har inte "spenderat" en enda dag där och detta är fan att gå över gränsen för att sprida lögner om folk.
Linnea är den som kryper under skinnet på dig och många fler, hon är den smartaste av er alla och det kommer ni förstå när tiden är inne. Du påstår att du har namn på en psykolog? Du påstår alltså att en psykolog möjligen skulle ha brustit i patientsekretessen?
Har du inget att komma med så hitta inte på, för som du själv skriver så läser familjen vad som skrivs och kan omgående dementera lögner och osanna påståenden. Vi är många som känt Linnea sedan hon var barn, och hur många månader har du träffat henne? Typ inga eller kanske....?
Citera
2024-10-24, 08:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej det blir ju svårt när Christofer och Annika inte vågar vara med.

Fakta kvarstår att du skriver saker du tror som nån sanning.
Jag tycker du funderar på ditt eget ordval - "inte vågar" - och vad som ligger i det i så fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Där tänker vi olika, för mig visar det ganska väl vad chrippa är för person.
Hans lögner kommer ikapp honom nu.
Stämningen säger möjligen något om vad Joakim är för människa - inte vad Chrippa är för människa.
Det enda den säger är nämligen att Jocke valt att stämma Chrippa - ingenting annat.
Citera
2024-10-24, 11:32
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Det är Jackes video som heter ”de kan inte fortsätta så här chrippa”
Tack
Citat:
Sista avsnittet
Tack
Citat:
Men alltså det är ju jockes psykolog som han hade som barn som ska intervjuas och den personen lär väl inte behöva läsa från några papper?
Dom har ju fått tag på människor som jobbade med detta, dom kommer ju få berätta med egna ord hur det var.
Jag säger inte att dem inte kommer kunna säga intressanta saker.

Jag säger bara att dokumentären kommer inte gräva för att försöka få fram sanningen, vi kommer inte få veta om jockes mamma faktiskt tvinga honom att se skräckfilmer eller ej, vi kommer inte veta om jockes mamma faktiskt hotade med självmord eller ej, vi kommer inte få veta om jockes mamma tvingade jocke att skada sig så det kom blod eller ej.
Vi kommer inte få svar på frågorna om mamman ljög eller talade sanning när hon berättade om jockes agerande och beteende.

Eftersom psykologen kommer inte ha laglig rätt att prata om mamman, psykologen kommer inte lagligt kunna säga "det var uppenbart att mamman bara ville bli av med jocke eftersom han liknade sin pappa"
Och Socchefen kommer inte heller få berätta om mamman eftersom det går under sekretessen, jocke kanske kan upphäva sin egen sekretessen (tveksam om man ens kan göra det), men han kan inte upphäva sekretessen gällande mamman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in