2024-09-11, 02:42
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toapapper54
Du som har så bra koll borde ha koll på att det inte slutade i 5.7M.
I det offentliga har det kommit ut hela tiden att skattesmällen är på 5,7 miljoner, men att skattetillägget sjönk från 864 000 kr till 400 000 kr.
Men är detta felaktigt får du gärna hänvisa till en källa där man kan läsa att skattesmällen inte var 5,7 miljoner.
Citera
2024-09-11, 02:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Vad menar du? detta har jag helt missat

Classic inlägg från Dopy. Har du skrivit 500 sådana här? Vet bäst ock kan allt men när det blir jobbigt "detta har jag missat" trots att det vart på tapeten i 3 veckor.
Citera
2024-09-11, 03:05
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Classic inlägg från Dopy. Har du skrivit 500 sådana här? Vet bäst ock kan allt men när det blir jobbigt "detta har jag missat" trots att det vart på tapeten i 3 veckor.
Varför vill du inte svara på frågor? är du här för att diskutera eller för att trolla?

*När betalade Jocke och Jonna skattesmällen på 5,7 miljoner? år, månad, dag? Den borde ju rimligen ha betalats samtidigt som det beslutades att dem skulle betala 400 000 kr var istället för 864 000 kr var?

*När fattades det beslut i Hovrätten gällande byggnadstvisten? år, månad, dag

Tillägg: att gå tillbaka och kolla vad jag skrev för inlägg i april 2023 är lite konstigt?
men har du inget bättre för dig så kan du ju roa dig med det
Senast redigerad av Dopy 2024-09-11 kl. 03:08.
Citera
2024-09-11, 03:10
Bannlyst
Citat:
Varför vill du inte svara på frågor? är du här för att diskutera eller för att trolla?

*När betalade Jocke och Jonna skattesmällen på 5,7 miljoner? år, månad, dag? Den borde ju rimligen ha betalats samtidigt som det beslutades att dem skulle betala 400 000 kr var istället för 864 000 kr var?

*När fattades det beslut i Hovrätten gällande byggnadstvisten? år, månad, dag?

Men jag kanske inte kan svara på det tillräckligt bra just nu? Tror du jag sköter deras ekonomi eller? Tålamod kanske? Hört det ordet? Bättre du får ordentligt svar senare idag? Jag svarar dig när jag fan vill. Till skillnad från dig som inte svarar utan bara kommer med massa dåliga bortförklaringar när du har uppenbart fel.

Överens?
Citera
2024-09-11, 03:14
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Men jag kanske inte kan svara på det tillräckligt bra just nu? Tror du jag sköter deras ekonomi eller? Tålamod kanske? Hört det ordet? Bättre du får ordentligt svar senare idag? Jag svarar dig när jag fan vill. Till skillnad från dig som inte svarar utan bara kommer med massa dåliga bortförklaringar när du har uppenbart fel.

Överens?
Du verkade ju väldigt insatt i deras ekonomi, du påstår att du vet saker som inte kommit ut offentligt, och du påstår att jag hade fel om skattesmällen på 5,7 miljoner, men du vet inte vad skattesmällen blev istället?

Vem har tvingat dig att svara? Du kan ignorera mina inlägg, det är helt valfritt att svara vet du
Citera
2024-09-11, 03:30
Bannlyst
Citat:
Du verkade ju väldigt insatt i deras ekonomi, du påstår att du vet saker som inte kommit ut offentligt, och du påstår att jag hade fel om skattesmällen på 5,7 miljoner, men du vet inte vad skattesmällen blev istället?

Vem har tvingat dig att svara? Du kan ignorera mina inlägg, det är helt valfritt att svara vet du

Nej jag är inte insatt utan har lite insyn övergripande. 11.5M. Håll koll på den siffran när jag om några dagar postar bokslutet. Ett bokslut ni själva kan ringa Skatteverket och fråga eller begära ut. Så inget fake Photoshop som Linnea håller på med. Så ditt verkar är som vanligt en felbedömning. Håll isär på begreppen insatt och insyn tack.

Skattesmällen har väl inte avgjorts ännu? Står iaf inget i media. Du påstår den blev 5.7 miljoner så langa bevis på det du istället. Sedan påstod jag inte du hade fel. Skrev "slutat" alltså att en fastställd dom ej finns. Jag är inte helt säker men tror inte tvisten är avgjord. Till skillnad från dig kan jag plocka fram info istället för att tjejgissa som du gör ständigt. Dock inte 3 på natten.

Jag har bara sett siffror att bolaget går väldigt bra nu, och skulle siffror på 5.7M, 800k och 2.2M i skulder komma in har bolaget fortfarande bra med pengar och ett hus värt rätt bra med pengar. Vinst på 21 miljoner på 20 månader. Ni pratar om siffror (8.7M) som inte ens når upp i halva den summan ändå.
Senast redigerad av Toapapper54 2024-09-11 kl. 03:36.
Citera
2024-09-11, 03:52
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Nej jag är inte insatt utan har lite insyn övergripande. 11.5M. Håll koll på den siffran när jag om några dagar postar bokslutet. Ett bokslut ni själva kan ringa Skatteverket och fråga eller begära ut. Så inget fake Photoshop som Linnea håller på med. Så ditt verkar är som vanligt en felbedömning. Håll isär på begreppen insatt och insyn tack.

Skattesmällen har väl inte avgjorts ännu? Står iaf inget i media. Du påstår den blev 5.7 miljoner så langa bevis på det du istället. Sedan påstod jag inte du hade fel. Skrev "slutat" alltså att en fastställd dom ej finns. Jag är inte helt säker men tror inte tvisten är avgjord. Till skillnad från dig kan jag plocka fram info istället för att tjejgissa som du gör ständigt. Dock inte 3 på natten.

Jag har bara sett siffror att bolaget går väldigt bra nu, och skulle siffror på 5.7M, 800k och 2.2M i skulder komma in har bolaget fortfarande bra med pengar och ett hus värt rätt bra med pengar. Vinst på 21 miljoner på 20 månader. Ni pratar om siffror (8.7M) som inte ens når upp i halva den summan ändå.

Barnslaveri är alltid ekonomiskt givande.

Hur går det med skolan då och äldsta ungen?

Skolan lär bli ungarnas väg ut ur deras påtvingade offentlighetsliv.

Min teori är att föräldrarna kommer att se till att ungen inte får gå i skolor eller dagis eftersom dessa två ungar måste dra in miljonerna till föräldrarna, som blev panikslagna när fejkprank eran dog ut.

Dom släpper nog inte dessa ungar så lätt. Skolplikt kan väl knappast gälla kändisbarn.
Citera
2024-09-11, 04:05
Medlem
Citat:
Vad händer då?
fråga någon som vet.

Micke kanske!

Jonna, var stark. Du har alla på din sida.
Citera
2024-09-11, 04:11
Medlem
Citat:

tvist om att betala skatt?

försöker Joakim planka skatten?

Hur stora var personalkostnaderna 2023?

Bolaget har inte kapital som täcker det.
Citera
2024-09-11, 04:23
Bannlyst
https://www.allabolag.se/5590701545/jocke-jonna-ab

31 dec 2022 summa tillgångar 30M. Det stämmer att bolaget gick back 200k 2022 och att den siffran är ändrad från vinst på 2M så nog tvisten byggbolaget.

I Förvaltningberättelsen kommer ni se summa fritt eget kapital 16 674 250 kr. En siffra jag knappast kan gissa mig till. Vi får se om jag trollar eller har insyn förhoppningsvis innan fredag. En soliditet på 40.5 %.

Så nu pratar vi vinst 21 miljoner på 20 månader och högst 6.5M i skulder. Omkostnaderna var väldigt höga 2022 mot 2023 så de kan vara inbakade där redan. Men vi går på värsta scenario. 21M på 20 månader - 6.5M. Det är fortfarande då om det stämmer vinst på 14.5M på 20 månader. Nu spekulerar vi dock en del. Jocke har själv sagt att 5.7M svider inte. Det kan väl diskuteras men trots det går bolaget bra. 14.5M på 20 månader ett företag på 5-7 andtälla är väldigt bra. I en omvärld nu med högsta konkurserna på övet 20 år, med hög styrränta och en lågkonjuktur. Kommande skattetvister från skatteverket kan inte bli lika omfattande då jag dels inte tror de gör samma sak då igen med avdrag men också att omkostnader under 2023 och 2024 gått ner kraftigt så det finns inte utrymme för några nya skattesmällar på 5.7M.

Hur går Chrippas bolag? Han tjänar ju mer än Jocke, Rask och Anjo tillsammans enligt nån med struntar ändå i att betala skulder med skyhög ränta och låter KF ta dotterns kläder då han som tjänar så bra inte vill betala ur egen ficka så dottern får indirekt betsla ist 😅 Bra farsa verkligen...
Citera
2024-09-11, 04:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
fråga någon som vet.

Micke kanske!

Jonna, var stark. Du har alla på din sida.

Cluee? Varför ska jag lita på den ormen? Fejkar att han är självmordsbenägen. Psykisk ohälsa finns inte utan är bara svaga människor ju
Citera
2024-09-11, 04:35
Medlem
Dopys avatar
Citat:
https://www.allabolag.se/5590701545/jocke-jonna-ab

31 dec 2022 summa tillgångar 30M. Det stämmer att bolaget gick back 200k 2022 och att den siffran är ändrad från vinst på 2M så nog tvisten byggbolaget
Tvisten med byggbolaget var dock i slutet på 2023.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in