2023-04-25, 00:01
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Om det är som du skriver så handlar det om grov penningtvätt…
Det är så som jocke beskrivit det i sina videos, att han sålde första bilen för att köpa andra bilen. Och första bilen stod på företaget, och andra bilen ska enligt uppgifter stå på jocke privat.
Men sen vet vi alla att jocke inte alltid talar sanning, kanske andra bilen faktiskt också är företagets.
Citera
2023-04-25, 00:05
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Hur gick det med den där bedrägerihärvan, är Danjal efterlyst nu? Han flydde väl landet?
Vad menar du? detta har jag helt missat
Citera
2023-04-25, 00:44
Medlem
TheFinals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Det är så som jocke beskrivit det i sina videos, att han sålde första bilen för att köpa andra bilen. Och första bilen stod på företaget, och andra bilen ska enligt uppgifter stå på jocke privat.
Men sen vet vi alla att jocke inte alltid talar sanning, kanske andra bilen faktiskt också är företagets.
Vem som "står" på en bil säger inte så mycket om vem som har ägarförbehåll på den.
Trafikverkets ägarregister kräver att den som brukar bilen står som ägare, så det behöver inte vara den som juridiskt har rätt till fordonet som är registrerad ägare.

Kreditköp brukar markeras, men det går också ha privata avtal på en kredit utan att det syns i ägarregistret.
Att registrera den privat har sina fördelar för att slippa förmånsbeskattning bl.a., men fordonet kan fortfarande ägas av bolaget. (börjar bli på gränsen till otillåtet lån iofs, beroende på hur man lagt upp det)

Nu uppnår inte Dr Jocke sån smarthet att han skulle ha listat ut det själv, men han kan ju ha fått hjälp.
Eller så är han så korkad att bolaget betalar och han har överfört egendomen privat utan att reglera det, skulle å andra sidan inte förvåna mig heller 😁
Citera
2023-04-25, 03:58
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFinal
Vem som "står" på en bil säger inte så mycket om vem som har ägarförbehåll på den.
Trafikverkets ägarregister kräver att den som brukar bilen står som ägare, så det behöver inte vara den som juridiskt har rätt till fordonet som är registrerad ägare.

Kreditköp brukar markeras, men det går också ha privata avtal på en kredit utan att det syns i ägarregistret.
Att registrera den privat har sina fördelar för att slippa förmånsbeskattning bl.a., men fordonet kan fortfarande ägas av bolaget. (börjar bli på gränsen till otillåtet lån iofs, beroende på hur man lagt upp det)

Nu uppnår inte Dr Jocke sån smarthet att han skulle ha listat ut det själv, men han kan ju ha fått hjälp.
Eller så är han så korkad att bolaget betalar och han har överfört egendomen privat utan att reglera det, skulle å andra sidan inte förvåna mig heller 😁
Det vet jag redan, alla trodde jocke ägde den första bilen eftersom den stod på honom privat, men enligt skatteverket ägde deras företag första bilen. Den senaste bilen står också på jocke privat och hans fans påstår att han äger den privat, men om det är sant eller ej vet vi inte.
Citera
2023-04-25, 22:03
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Vad menar du? detta har jag helt missat
Jag vet inte mer än så.

Det uppdagades för några månader sen.
Citera
2023-05-04, 21:08
Medlem
TroPelleDets avatar
Notan växer. Läser i årsredovisningen för 2021 att Jocke och Jonna AB hade en kassa i bolaget 1 januari 2022 på ca 4mkr.

Nu har de dömts att betala 5,7mkr + 1,7mkr på grund av oriktiga uppgifter. De blev idag påförda 1,7mkr efter de överklagade SKVs initiala beslut.

SKV shows no mercy

Källa: https://www.di.se/digital/influerarparets-miljonnota-hos-skatteverket-vaxer/
Senast redigerad av TroPelleDet 2023-05-04 kl. 21:16.
Citera
2023-05-04, 21:39
Medlem
Spanade in Jonnas instagram och när fick hon sådana stora bröst? Dom är ju massiva!
Citera
2023-05-05, 07:36
Medlem
TheFinals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TroPelleDet
Notan växer. Läser i årsredovisningen för 2021 att Jocke och Jonna AB hade en kassa i bolaget 1 januari 2022 på ca 4mkr.

Nu har de dömts att betala 5,7mkr + 1,7mkr på grund av oriktiga uppgifter. De blev idag påförda 1,7mkr efter de överklagade SKVs initiala beslut.

SKV shows no mercy

Källa: https://www.di.se/digital/influerarparets-miljonnota-hos-skatteverket-vaxer/
Kul, 7.4-ish som ska betalas med 4mkr oskattat 😂👌
Antar upptaxeringen ligger på dem privat då
Citera
2023-05-05, 07:58
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFinal
Kul, 7.4-ish som ska betalas med 4mkr oskattat 😂👌
Antar upptaxeringen ligger på dem privat då

Blir nog till inteckna allt av värde för kunna betala skv. Tillbaka till ruta noll.
Citera
2023-05-05, 08:42
Medlem
esetts avatar
Undrar hur mycket Danjal är inblandad i hur deras ekonomi ser ut nu. Han fick jäkligt bråttom iväg och står skriven på ett kontorshotell i Örebro.
Citera
2023-05-05, 08:48
Medlem
esetts avatar
Och en anna märklig sak är att postaddressen till deras företag är i Enköping. Inte normalt att man får posten 16 mil ifrån.
Citera
2023-05-05, 11:01
Medlem
TheFinals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esett
Och en anna märklig sak är att postaddressen till deras företag är i Enköping. Inte normalt att man får posten 16 mil ifrån.
Fast det är inte jättekonstigt, jag har mina bolags postadresser 74 mil bort till bokföringsbyrån, de har ofta posttjänster för de enda man får på post är ju just fakturor.
Sån tjänst betalar jag gärna för och många andra också, förmodligen Jocke också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in