Jag hamnade som ENSAM person i tysta vagnen ihop med Timbuktu på tåget HBG-Malmö. Han snackade HÖGT och OAVBRUTET i telefonen, på engelska, och var EXTREMT jobbig HELA. JÄVLA. VÄGEN.
Såg inte att det var den lilla kannibal-dvärgen förrän jag reste mig upp, ville snabbt av tåget för att slippa lyssna på honom, och då gav han MIG en konstig blick. En fubbick av rang, "the botten is nådd".
Och Henke Larsson i en tennishall i HBG en morgon/tidig förmiddag. Han var på väg ut och det var som sagt tidigt så vi hejade lojt på varandra på banan men inte mer. Blev överraskad över att han var så kort; hade inget hum om hur lång han var innan dess.
Inget av det på så udda ställen kanske men jag är inte från Malmö/HBG och har inte stött på så många kända personer annars heller så det var lite udda för mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Titanicsurvivor
Har stött på honom på IKEA flertalet gånger.
Iirc har han ju, iaf enligt hans bok, varit där och snattat minst en gång så...
Edit: och så har jag stött på en skådis som spelade en av de "fula gubbarna" från Lilja 4-ever i Malmö. Hade sett den kanske dagen innan så kände igen honom direkt. Han är ju då ingen direkt kändis, vet inte vad han heter, men han såg ut som att han trodde att jag spanade honom för att eventuellt slå ner/råna honom. Egentligen reagerade jag bara på att jag sett honom stöna i närbild med naken överkropp i en tråkig film. Inte så udda, ÄR förmodligen en malmöit (?), men att känna igen honom var lite "out there".
Min mormor påstod sig ha stött på Rowan Atkinson på gatan i Höllviken. Vet inte om det är/var sant eller om hon såg fel och hon lever inte idag för att jag ska kunna fråga henne. Påminner mig lite om det här replik-skiftet i Notting Hill:
https://youtu.be/-OADNjm_BWU?si=KrvLDSx_zp0qxu4T&t=84