Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-10, 20:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Tror Harris kommer gå ut och köra med många av Trumps populäraste förslag. Muren tex fast försöka vara mer statsmannamässig typ understryka legal invandring osv . Den ”vuxna i rummet” taktiken.

Laddar med nattamackor

Köra med muren? Harris är för muren numera så blir snarare Trump som kommer att kunna köra med Harris om hur hon släppt in 20 miljoner illegala invandrare som orsakat kaos och anarki i USA. Samt att hon inte begripit detta förrän nu. Det kan hon ju försöka vara statsmannamässig om.

understryka legal invandring ..

Hustru har gjort hemlagad pizza som står och väntar, och nu sveper jag min första whisky.
Citera
2024-09-10, 20:38
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Ska bli underbart att både få se och höra hur Trump sopar golvet och förgör hyenaskrattet Harris!

Beror på hur moderatorerna beter sig.
Citera
2024-09-10, 20:39
Medlem
Carl S Bergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
VÄLDIGT vad dålig Trump måste vara då, eftersom Harris leder poll-of-polls med 2-3%

Det senaste jag läste så ledde Trump. Blev du kränkt?
Citera
2024-09-10, 20:41
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvisslaren
Harrislägret går nu ut och förklarar att hon kommer förlora stort. Anledningen är att reglerna inte tillåter henne att ständigt avbryts Trump. Planen var att kunna skrika "fel, fel, fel" när Trump pratar, men eftersom micken för skrattmåsen stängs av när det är Trumps tur att svara sket det sig för nickedockan.

"Kamala Harris had planned to object, fact-check and directly question Donald Trump while he was speaking during their debate next week," Politico reported on Friday. "But now, with rules just finalized to mute the candidates when their opponents speaks, campaign officials said Harris advisers are scrambling to rewrite their playbook."
https://www.foxnews.com/media/team-harris-had-planned-unmuted-mics-left-scrambling-rewrite-debate-strategy-report

Många fler som gnäller och har ångest I artikeln.

Nu är du väl ute och cyklar ändå...?
Och du blir inte direkt mer trovärdig när du använder Fox News som källa...

Det var bestämt från början att micken skulle vara avslagen när Trump och Biden skulle mötas. Detta troligen i första hand för att Biden skulle få tala till punkt och inte bli avbruten av Trump, som ju skett tidigare. Men enligt källor så ville Harris att micken skulle vara påslagen just för att Trump skulle kunna avbryta henne och göra bort sig/skämma ut sig. En chans Trump garanterat hade tagit!

Men detta är ju ointressant nu eftersom micken kommer att vara avstängd.
Citera
2024-09-10, 20:41
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Köra med muren? Harris är för muren numera så blir snarare Trump som kommer att kunna köra med Harris om hur hon släppt in 20 miljoner illegala invandrare som orsakat kaos och anarki i USA. Samt att hon inte begripit detta förrän nu. Det kan hon ju försöka vara statsmannamässig om.

understryka legal invandring ..

Hustru har gjort hemlagad pizza som står och väntar, och nu sveper jag min första whisky.
Hoppla hoppla den invandringen har minskat och det är USDHS som har hand on den gränsen med totalt -13,8% totalt, Så den där kommer hon kunna bita ifrån rätt bra!
Senast redigerad av DjPutte 2024-09-10 kl. 20:45.
Citera
2024-09-10, 20:42
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
ända sedan jag var liten och reagan stod mot mondale har det hetat att det är det viktigaste valet någonsin. verkar det rimligt, att alla amerikanska val är de viktigaste någonsin? debatter är också kraftigt överskattade och har mycket mindre betydelse än vad som påstås. förra debatten var undantaget enbart därför att bidens demens blev uppenbar.

om trump verkligen innebar en förändring skulle han tas av daga med sprängmedel eller gift. så enkelt är det. den permanenta regeringen skulle aldrig tillåta avsteg från utrikespolitiken eller centralbankens penningpolitik.

Du kan lugnt vänta på vad som kommer att hända om Kamala Harris tokförlorar debatten inatt, då har demokraterna bara en option kvar och det är att se till att de har en bättre skytt för nästa attentat.

Om det blir som jag tror, Trump kommer att köra över Kamala Harris, då skriver Trump under sin egen dödsdom.
Citera
2024-09-10, 20:45
Medlem
ziracorns avatar
Trump är en bättre.prez-kandidat än Harris, oavsett kvällens "fake ABC-debatt".

Kamala måste vara den värsta kandidaten någonsin.
Citera
2024-09-10, 20:45
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl S Berg
Det senaste jag läste så ledde Trump. Blev du kränkt?

Vet inte vad du menar med "kränkt"? Känns som en konstig fråga. Jag är intresserad av det amerikanska presidentvalet i höst, och enligt sammanställningen leder just nu Harris:

https://projects.fivethirtyeight.com/polls/
Citera
2024-09-10, 20:46
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vet inte vad du menar med "kränkt"? Känns som en konstig fråga. Jag ät intresserad av det amerikanska presidentvalet i höst, och enligt sammanställningen leder just nu Harris:

https://projects.fivethirtyeight.com/polls/
MAGA sekten använder RCP och statistik gurun deras Nate Silver som källa, Man kollar inte på andra ställen då det där är svårt....
Citera
2024-09-10, 20:47
Medlem
badbollen3s avatar
Blir bara pajkastning.

Harris: Vi kan inte välja rasistiska Trump till POTUS igen, vi är bättre än det.
Trump: Hon har små tuttar, de minsta tuttar någon har sett. Hur ska hon kunna sköta landet?

typ...

Ingen sida kommer att vinna debatten, men media kommer att utse någon såklart. Opinionen kommer knappast påverkas.
Citera
2024-09-10, 20:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sababa
Trump gjorde bra ifrån sig sist så han har ju bevisligen förmågan att behärska sig. Det behöver han inte på rallyn med supportrar.

Han gjorde samma taktik mot Joe som kamala kommer göra mot honom. De är tysta för de vet att motspelaren gör bort sig själv.

Trump har snarare blivit värre. Hävdar redan att valet är halv stulet, kallar Walz ”tampoon Tim”, förlorar mot kamala i mätningarna som är värre än Hillary osv osv…

Kommer följa med spänning. Hade nog bestämt mig i båset om jag var väljare.
Citera
2024-09-10, 20:50
Medlem
Jag tror att Trump vinner, men i Sverige kommer han hos vissa grupperingar att uppfattas som elak och framfusig.
Harris har inga konkreta svar ö h t på de stora frågorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in