2024-09-10, 14:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Ja, det var känslan jag fick också. Återigen ser vi en tydlig avsaknad av direkt och faktabaserad information kring Essie och hennes försvinnande. Det är bara svamlande om sådant som vi redan vet och någon trevare om att något som redan är väl bekräftat inte skulle stämma. Så fort vi ställer konkreta frågor duckas dessa helt och fokus flyttas istället genast till helt irrelevanta saker.

Frågan hur Kanske33 kan veta när och hur bilspåren uppstod kvarstår.
Liksom hur Kanske33 kan veta att ingen har varit ute och letat, trots att vi har fått bekräftat från såväl drönarpilot som ID-Hundsförare att de varit där och letat.

Hjulspår kan vara en hyrbil som stått någon km därifrån, sen iscensätta bilspåren av att tekniska roteln inte kan hitta bilen som var på gräsmattan, men de lägger inte någon energi på detta..
Men jag undrar varför man vänder på gräsmattan...
Om någon gjort det innan så bör det vara rejält nedtryckt där...
Men just den kvällen hände det, jag tror det beror på något helt annat...

Jag tror Kanske33 är ute efter information här o använder sig av att slingra sig fram manipulativt..... Alltså en som lider av Hybris o det vet jag vilka som beteer sig så...
Citera
2024-09-10, 14:38
Medlem
Citat:
Det faktum att det påstås en massa saker som visat sig vara lögner, bevisar att det är någon som sprider en massa lögner. Givet det så tyder en sådan anmälan inte på någonting annat än att det är någon som vill familjen illa. Något som också bekräftats med eftertryck av det hatdrev som växt fram mot familjen och som drivits på i sociala medier av ett fåtal personer.
Om man är så oskyldig som du påstår att familjen är hur lyckas man dra åt sig så mycket ögon?
Jo vettu folk får saker bevisade och folk märker att saker och ting inte riktigt stämmer va….
Ett bra exempel är ju tex kamerorna som ”mystiskt” slår av precis när vovven plötsligt försvinner. Hmmm undra vad oddsen är att just då ska kameror strula…..
Citera
2024-09-10, 14:39
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanske33
Det är så bra att du verkar veta exakt allt.
Varför jag inte kan svara på saker har sina anledningar.
Saker kommer att utredas därav låter jag allt skötas den vägen. Så troll som dig kan tystas

Du kan inte svara på saker på grund av "anledningar". Och bollen är rund

Klart du inte kan svara på saker. Du har inga svar.

Saker "kommer" inte att utredas, för saker utreds redan, och utredningarna har kommit en bit på väg. De ligger nu på åklagarens bord kunde vi läsa i Enköpingsposten. Och dessa utredningar gäller förutom stölden av Essie de "konflikter" som uppstått i denna soppa, alltså de brott om förtals- och sekretesslagar som de som arbetat som assistenter har begått. Tyvärr säger åklagaren att det kommer att ta tid. Man kan undra varför. Det förefaller i de flesta fall vara ganska open and shut fall. Men vi får se, under det närmsta året bör vi få se åtal. Under tiden får assistenterna som begått brott finna sig i att sova jävligt dåligt på nätterna.

Vi här å tråden lär inte få några bevis på någonting innan det är dags för åtal, för det har inte kommit fram något ännu, så då lär det inte göra det imorgon heller.

En annan sak som trollen i tråden inte fattar, och där räknar jag in dig, är att om familjen varit misstänkta för Essies försvinnande, så hade brottsutredningen i fallet ändrat rubricering, och då hade vi fått veta det, genom åklagaren och Enköpingsposten. Istället fick vi veta motsatsen att befintligt utredningar pågår och ligger på åklagarens bord. Dvs. polisen arbetar fortfarande utifrån en brottsrubricering om stöld.
Citera
2024-09-10, 14:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Barn är man inte som 23-24 år eller vad A nu är läst olika. vad hon har för diagnos/diagnoser gör ju inte henne till barn för det, Fakta vad som hänt i detta får vi hoppas kommer fram. så kan vi sen sen vilka som hade rätt.(om de nu kommer fram) blir väl när FUP släpps som man kan ta del av olika scenarier i detta ärende.

Men du sa ju vad dottern gjort på toa med mera...
Om en person har en nedsättning på det psykiska planet, så är det i detta fallet inte en vuxen kvinna...
Du kanske har en bra förklaring till mig varför hon bor hemma, dessutom har vårdare 24/7
Enligt dig är hon vuxen kvinna som vem som helst...
Kan du även förklara för mig varför hon inte bor och tar hand om sig själv..
Jag får inte ihop detta resonemang riktigt tyvärr.
Citera
2024-09-10, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Hjulspår kan vara en hyrbil som stått någon km därifrån, sen iscensätta bilspåren av att tekniska roteln inte kan hitta bilen som var på gräsmattan, men de lägger inte någon energi på detta..
Men jag undrar varför man vänder på gräsmattan...
Om någon gjort det innan så bör det vara rejält nedtryckt där...
Men just den kvällen hände det, jag tror det beror på något helt annat...

Jag tror Kanske33 är ute efter information här o använder sig av att slingra sig fram manipulativt..... Alltså en som lider av Hybris o det vet jag vilka som beteer sig så...
Vad jag skrivit så kanske du har missat den detaljen att jag inte luskar i något. Jag har snarare mer skrivit att saker å ting kommer falla på plats.
Informationen ni har härifrån bryr jag mig inte om riktigt för jag vet ju alla sanningar. Men som skrivit är de inget som kommer tas upp här utan de får alla inblandade i fallet sköta.
Citera
2024-09-10, 14:43
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
när dessa två troll frågar specifikt om när så tar jag dem uppenbarligen på ordet...
när en PA slutar har inget med saken att göra här heller, å andra sidan finns det hundra andra saker som denna PA har av information som är faktiskt intressant...

Kan inte du då länka till de inlägg du har skrivit med dina hundra frågor till denna PA, och också länka till svaren på dessa?

Nej, just det. Det kunde du inte. För du har inte ställt några. Du är en av de som bara försöker snacka bort allt hela tiden.

Det finns inga bevis för något annat än att Essie blivit stulen. Inte ett enda uns av alla anklagelser mot familjen har kunnat bevisas på något enda sätt, inte ens de filmer som påstås finnas, har visat sig existera, än mindre har de dykt upp, inte ens där de påstås finnas, har de dykt upp.

Men som sagt, jag väntar på dina "hundra saker som faktiskt är intressant" som du påstår att denna PA har information om
Citera
2024-09-10, 14:44
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Förstår inte varför människor här går emot saker som är tydligt bevisat och finns lite här å var på internet.
Inget att bråka om. Bevis på att hunden farits illa finns.

Jaha, gör det. Det var en nyhet.

Men låt mig gissa. Du kan inte länka till ett enda sådant bevis, eller hur!?
Citera
2024-09-10, 14:50
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Om man är så oskyldig som du påstår att familjen är hur lyckas man dra åt sig så mycket ögon?
Jo vettu folk får saker bevisade och folk märker att saker och ting inte riktigt stämmer va….
Ett bra exempel är ju tex kamerorna som ”mystiskt” slår av precis när vovven plötsligt försvinner. Hmmm undra vad oddsen är att just då ska kameror strula…..

Men du har fortfarande inte ett enda sådant bevis att peka på.

Du tror som andra troll i tråden att om du upprepar lögnen tillräckligt många gånger, så blir den sann.
Men det är fortfarande en lögn. Det finns inga sådana bevis.
Citera
2024-09-10, 14:52
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Kan inte du då länka till de inlägg du har skrivit med dina hundra frågor till denna PA, och också länka till svaren på dessa?

Nej, just det. Det kunde du inte. För du har inte ställt några. Du är en av de som bara försöker snacka bort allt hela tiden.

Det finns inga bevis för något annat än att Essie blivit stulen. Inte ett enda uns av alla anklagelser mot familjen har kunnat bevisas på något enda sätt, inte ens de filmer som påstås finnas, har visat sig existera, än mindre har de dykt upp, inte ens där de påstås finnas, har de dykt upp.

Men som sagt, jag väntar på dina "hundra saker som faktiskt är intressant" som du påstår att denna PA har information om
roligt att se att du svarar 100% som förväntat
men varför skriver du bara skit i alla trådar du besöker, det enda du lyckas göra är att googla och anklaga alla andra för att göra precis det du gör själv, så du är en stor pucko
Essie har aldrig blivit stulen och det finns inte ett jäkla bevis heller eftersom det bara är fantasier från PÖ och gänget, vilket också är anledningen till att stöldutredningen lagts ner en gång, men när narcissisten bluffar så måste de titta på saken och nu vill jag inte leka mer med dig jäkla troll
Citera
2024-09-10, 14:56
Bannlyst
Citat:
Vad jag skrivit så kanske du har missat den detaljen att jag inte luskar i något. Jag har snarare mer skrivit att saker å ting kommer falla på plats.
Informationen ni har härifrån bryr jag mig inte om riktigt för jag vet ju alla sanningar. Men som skrivit är de inget som kommer tas upp här utan de får alla inblandade i fallet sköta.

Jag tror inte ett dugg av vad du säger...
Vadå allt kommer att falla på plats..
Det kan väl vem som helst påstå. Hahaha
Att det förekommer Hybris förstår jag ännu mer...
Såna brukar försöka att indoktornera sin sanningen till andra som inte förstår bättre...
Citera
2024-09-10, 14:56
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
roligt att se att du svarar 100% som förväntat
men varför skriver du bara skit i alla trådar du besöker, det enda du lyckas göra är att googla och anklaga alla andra för att göra precis det du gör själv, så du är en stor pucko
Essie har aldrig blivit stulen och det finns inte ett jäkla bevis heller eftersom det bara är fantasier från PÖ och gänget, vilket också är anledningen till att stöldutredningen lagts ner en gång, men när narcissisten bluffar så måste de titta på saken och nu vill jag inte leka mer med dig jäkla troll

Jag efterfrågar de bevis som påstås finnas. Och då skriver du ovanstående inlägg.

TACK! för bekräftelsen - det finns inga bevis emot familjen.

Istället tyder allting på att Essie blivit stulen.
Citera
2024-09-10, 15:00
Bannlyst
Citat:
Förstår inte varför människor här går emot saker som är tydligt bevisat och finns lite här å var på internet.
Inget att bråka om. Bevis på att hunden farits illa finns.

Precis som Flash.... Vill jag gärna se fakta på detta...
Det enda jag kan utläsa det du håller på med är en illusion av att hitta på hela tiden..
Vi är inte media här, jag tror mer att du aldrig kommer att säga sanningen då du redan trampar i luften...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in