Citat:
Ursprungligen postat av
Kanske33
Det är så bra att du verkar veta exakt allt.
Varför jag inte kan svara på saker har sina anledningar.
Saker kommer att utredas därav låter jag allt skötas den vägen. Så troll som dig kan tystas

Du kan inte svara på saker på grund av "anledningar". Och bollen är rund
Klart du inte kan svara på saker. Du har inga svar.
Saker "kommer" inte att utredas, för saker utreds redan, och utredningarna har kommit en bit på väg. De ligger nu på åklagarens bord kunde vi läsa i Enköpingsposten. Och dessa utredningar gäller förutom stölden av Essie de "konflikter" som uppstått i denna soppa, alltså de brott om förtals- och sekretesslagar som de som arbetat som assistenter har begått. Tyvärr säger åklagaren att det kommer att ta tid. Man kan undra varför. Det förefaller i de flesta fall vara ganska open and shut fall. Men vi får se, under det närmsta året bör vi få se åtal. Under tiden får assistenterna som begått brott finna sig i att sova jävligt dåligt på nätterna.
Vi här å tråden lär inte få några bevis på någonting innan det är dags för åtal, för det har inte kommit fram något ännu, så då lär det inte göra det imorgon heller.
En annan sak som trollen i tråden inte fattar, och där räknar jag in dig, är att om familjen varit misstänkta för Essies försvinnande, så hade brottsutredningen i fallet ändrat rubricering, och då hade vi fått veta det, genom åklagaren och Enköpingsposten. Istället fick vi veta motsatsen att befintligt utredningar pågår och ligger på åklagarens bord. Dvs. polisen arbetar fortfarande utifrån en brottsrubricering om stöld.