2024-09-10, 14:09
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Jag ifrågasatte Kanske33 med en gång, märktes direkt att något inte stämde..
Jag tror mer att vara inblandad och vill ha koll här på Flashback vad som pågår..

Ja, det var känslan jag fick också. Återigen ser vi en tydlig avsaknad av direkt och faktabaserad information kring Essie och hennes försvinnande. Det är bara svamlande om sådant som vi redan vet och någon trevare om att något som redan är väl bekräftat inte skulle stämma. Så fort vi ställer konkreta frågor duckas dessa helt och fokus flyttas istället genast till helt irrelevanta saker.

Frågan hur Kanske33 kan veta när och hur bilspåren uppstod kvarstår.
Liksom hur Kanske33 kan veta att ingen har varit ute och letat, trots att vi har fått bekräftat från såväl drönarpilot som ID-Hundsförare att de varit där och letat.
Citera
2024-09-10, 14:14
Medlem
Citat:
Kan du inte visa oss utdrag ur dotterns journal att hon är en vuxen kvinna, utan att ha någon sjukdom överhuvudtaget när det gäller hennes beteendemönster...
Sen vill jag gärna se fakta på det du skriver vad dottern gjort med hunden, och även ondskan...
Barn är man inte som 23-24 år eller vad A nu är läst olika. vad hon har för diagnos/diagnoser gör ju inte henne till barn för det, Fakta vad som hänt i detta får vi hoppas kommer fram. så kan vi sen sen vilka som hade rätt.(om de nu kommer fram) blir väl när FUP släpps som man kan ta del av olika scenarier i detta ärende.
Citera
2024-09-10, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Barn är man inte som 23-24 år eller vad A nu är läst olika. vad hon har för diagnos/diagnoser gör ju inte henne till barn för det, Fakta vad som hänt i detta får vi hoppas kommer fram. så kan vi sen sen vilka som hade rätt.(om de nu kommer fram) blir väl när FUP släpps som man kan ta del av olika scenarier i detta ärende.

Alla som har eller har haft föräldrar är barn i lagens mening (ärvdabalken)

Om det nu är relevant för diskussionen om dottern t ex medicinerats för att slippa puberteten eller tilldelats röstkort kan man väl föra den diskussionen sakligt.

Vad vi vet är att hon är funktionsvarierad och har sina LSS-rättigheter utifrån det, inte sin ålder. Det är inte en person jämförbar med andra myndiga invånare.
Citera
2024-09-10, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Nej, dottern är inte en vuxen kvinna. Det är bara okunniga idioter till trollhatare som du som håller på och sprider sådan skit. Dottern lider av en grav neuropsykiatrisk funktionsnedsättning och befinner sig på ett barns nivå. Ondska är att inte önska en sådan person någonting gott.

Att du sedan blint tror på alla lögner och förtal som sprids om Essie och familjen och lika blint blundar för fakta i saken visar att du också tycks befinna dig på ett barns nivå intellektuellt sett.

Det finns inte tillstymmelse till bevis för att Essie skulle ha farit illa hos familjen. Ingenting av allt det som har påståtts har visat sig vara sant. Alldeles särskilt har inte en enda sekund av de filmer som påstås finnas dykt upp, inte ens hos Länsstyrelsen som påstods ha fått dem.
Hur kan du säkert veta det? Att hunden inte farit illa? När det finns anmälan till Länstyrelsen. Både anonym och namngiven. Det tyder väl på att hunden utsatts för något eller vad anser du?
Citera
2024-09-10, 14:23
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkies
Inte förstår??
Det jag säger är att oavsett det kan han inte bevisa det..
Förstår du hur jag menar?
bevisa, hur många PA slutade det per dag där tror du? uppenbarligen förstår du inte normala saker som vanligt...
Citera
2024-09-10, 14:23
Bannlyst
Citat:
Just det, när det kommer någon och går på tomten eller bankar på dörren, så skäller hundarna. De gör inte det för att de då hälsar på de som kommer eller går förbi, de skäller för att uppmärksamma att det kommer någon. När skällandet är klart, och om de som kommer uppfattas som vänliga, så springer de fram för att nosa, då "hälsar" de. Om de som kommer inte uppfattas som vänliga, så fortsätter de skälla, för att varna och eventuellt för att skrämma.

Ja, han vet nog vem som stulit hunden, och han hade en förhoppning att en större summa pengar skulle kunna få denna, eller dessa, eller någon av dem, att lämna tillbaka Essie. Kriminella har ingen moral, pengar betyder som regel allt. Betalar han bäst så säljer de hunden till honom, var förmodligen hans tanke, och han visste att det var bråttom. Annars var risken att hunden skulle försvinna iväg utomlands, eller i värsta fall bli dödad. Men det hjälpte inte. Antingen så var Essie redan ivägskeppad, eller tagen av daga.

Finns ingen anledning att tro att de har några problem med ekonomin. Det är bara påhittade rykten från början till slut.

Dottern har en neuropsykiatrisk nedsättning, det är inte en sjukdom. Att hon blir utåtagerande tycks vara väl fastställt och inte så mycket att tvivla på tycker jag. Det bekräftades redan av hundhjälpens anmälan till Länsstyrelsen, där de tar upp det i svävande men ändå tydliga ordalag. Det är heller inget ovanligt eller onormalt att en sådan person kan få en assistanshund. Hunden skall tas om hand av förare och assistenter när brukaren blir utåtagerande. Detta är inget unikt för detta fallet. Det finns en sedan många år en pågående debatt om assistanshundar och dessas situationer hos olika brukare. Sverige ligger på den punkten som regel på en bra mycket högre nivå än andra länder, ex.vis. USA. Jag vill minnas att jag har länkat en del vetenskapliga artiklar om detta tidigare i denna tråden.

Jag har även vänner som har skaffat hund och aldrig träffat mig, o de bjäbbar ett bra tag, dessutom backar tills de får nosa och treva sig fram och känner att det inte är någon fara..

Jag säger sjukdom då jag tycker den verkliga diagnosen är nedvärderande mot enskild person i detta fallet..

Var skulle hunden ens finnas om den lever, inte här i landet troligtvis, men har aldrig hört att man smugglar ut hundar ifrån Sverige..
Lagligt går inte då hunden måste ha ett respass som bara veterinären kan intyga, så den vägen går inte då veterinären kan se alla uppgifter om hunden och att den är efterlyst, även efteråt den fått sitt pass då det är nedtecknat..
De veterinärer som har haft en labrador på besök vid den tiden för händelsen, borde ha ha kollat igenom sina anteckningar...
Citera
2024-09-10, 14:24
Medlem
flashmaners avatar
Citat:

Vi är alla barn, men alla är inte vuxna. Dottern är inte vuxen, och uppenbarligen inte du heller.

Ja, förhoppningsvis lyckas polisen reda ut vad som hänt Essie, och de som begått brott i samband med denna soppa lagförs och får de straff som de förtjänar. Märkligt nog finns det vissa som inte vill att sanningen om Essie skall komma fram och att de som eventuellt begått brott inte skall straffas för dessa. Det är en märkligt hållning tycker jag.

Nu vet vi att det finns flera polisanmälningar i ärendet om Essies försvinnande och det som hänt i samband med det, och att det nu är åklagaren som avgör hur dessa fortskrider.
Citera
2024-09-10, 14:25
Medlem
Citat:
Du bryter inte mot någon tystnadsplikt genom att förklara hur du kan veta när och hur spåren kom fram.
Du bryter inte mot någon tystnadsplikt genom att förklara hur du vet att ingen har åkt runt och letat.
Du bryter inte mot någon tystnadsplikt genom att påstå att utomstående som säger sig varit med och letat ljuger, och hur du kan veta det.
Du bryter inte mot någon tystnadsplikt genom att berätta när du slutade och inte heller genom att berätta varför, så länge du inte avslöjar något om dottern och hennes levnadsförhållanden.
Inget av ovanstående utgör förtal.

Men förmodligen är du bara som alla andra som brukar dyka upp ur gubben i lådan här på flashback som påstår sig sitta på en massa information men aldrig har något att komma med, ett troll.

Det har visat sig redan från början att det finns någon eller några som hyser agg mot familjen och som inte drar sig för att sprida lögner, en skara som därefter växt. Du tillhör bevisligen den skaran.

En människa, som du, som inte önskar en gravt funktionsnedsatt flicka någonting gott, är bara direkt avskyvärd, och visar mer än något annat vilket hat du ger uttryck för.
Det är så bra att du verkar veta exakt allt.
Varför jag inte kan svara på saker har sina anledningar.
Saker kommer att utredas därav låter jag allt skötas den vägen. Så troll som dig kan tystas
Citera
2024-09-10, 14:25
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Jaså minsann. Det har tidigare påståtts att personalomsättningen var stor. Nu är den plötsligt inte det?
Det räcker att Kanske33 berättar ungefär när, i förhållande till anmälan och försvinnandet som hen slutade. Det kan gott sträcka sig över en tidsperiod som innefattar att någon mer slutade. Har Kanske33 sådan koll som hen påstår sig ha, så vet hen när andra slutade också.

Vi har hört nu om åtminstone tre olika assistenter som slutat, men som ändå på ett eller annat vis varit inblandade eller inblandat sig själva, i den här soppan. Så det är inget bevis för något, och alldeles särskilt är det inte något bevis som håller i domstol. Det är väldigt långt ifrån en bevisad sanning att Kanske33 talar sanning, om någonting alls.

Att du inte förstår det visar att du inte förstår någonting alls av det mesta här...

Jag har aldrig påstått något om hur stor eller liten personalomsättningen det faktiskt var, men jag anser att det var väldigt osannolikt att det var normalt att flera PA:er slutade om dagen, så ditt svar är också helt idiotiskt som normalt...
Senast redigerad av Notteliten 2024-09-10 kl. 14:36. Anledning: korrektion
Citera
2024-09-10, 14:27
Medlem
Citat:
Hur kan du säkert veta det? Att hunden inte farit illa? När det finns anmälan till Länstyrelsen. Både anonym och namngiven. Det tyder väl på att hunden utsatts för något eller vad anser du?
Förstår inte varför människor här går emot saker som är tydligt bevisat och finns lite här å var på internet.
Inget att bråka om. Bevis på att hunden farits illa finns.
Citera
2024-09-10, 14:29
Medlem
flashmaners avatar
Citat:

Det faktum att det påstås en massa saker som visat sig vara lögner, bevisar att det är någon som sprider en massa lögner. Givet det så tyder en sådan anmälan inte på någonting annat än att det är någon som vill familjen illa. Något som också bekräftats med eftertryck av det hatdrev som växt fram mot familjen och som drivits på i sociala medier av ett fåtal personer.
Citera
2024-09-10, 14:29
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Denne behöver inte vara specifik på just den dagen såklart.
Frågan är mer vad som pågått i hemmet under längre tid...
Är det så många som är anställda där, så vem kan man peka ut....
Denne som sitter på fakta tror jag är inte är en fd anställd...

när dessa två troll frågar specifikt om när så tar jag dem uppenbarligen på ordet...
när en PA slutar har inget med saken att göra här heller, å andra sidan finns det hundra andra saker som denna PA har av information som är faktiskt intressant...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in