2024-09-09, 06:20
Medlem
Teus avatar
Frågan är om vraken och kalifaterna kommer bojkotta landslaget tills Hugo och Swedberg får spela, eller om man kommer sluta vara kränkta småflickor och sluta upp bakom vår nations lag.

Wäääh, för många från AIK. Wäääh, förbundets lag. Wääääh, Hugo får inte spela.

Ni är fan patetiska. Tror aldrig jag sett så mycket tårar över en tredjemålvakt i hela mitt liv. Det är fan nästan surealistiskt.
Senast redigerad av Teu 2024-09-09 kl. 06:24.
Citera
2024-09-09, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Frågan är om vraken och kalifaterna kommer bojkotta landslaget tills Hugo och Swedberg får spela, eller om man kommer sluta vara kränkta småflickor och sluta upp bakom vår nations lag.

Ni är fan patetiska. Tror aldrig jag sett så mycket tårar över en tredjemålvakt i hela mitt liv. Det är fan nästan surealistiskt.

Jag kommer inte sluta upp bakom ett lag där Saletros har gräddfil nej. Det är tydligen viktigare för AIK:are, Sebastian Larsson och JDT att han spelar än att våra bästa är på planen. DET är patetiskt!! Jag hatar MFF men lägger åtminstone det åt sidan då jag vill SVERIGES bästa. Efter ett dygns läsning här och på X har jag förstått att de flesta bara vill sin sketna allsvenska klubbs bästa. Värsta sortens människor.
Citera
2024-09-09, 07:01
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Jag kommer inte sluta upp bakom ett lag där Saletros har gräddfil nej. Det är tydligen viktigare för AIK:are, Sebastian Larsson och JDT att han spelar än att våra bästa är på planen. DET är patetiskt!! Jag hatar MFF men lägger åtminstone det åt sidan då jag vill SVERIGES bästa. Efter ett dygns läsning här och på X har jag förstått att de flesta bara vill sin sketna allsvenska klubbs bästa. Värsta sortens människor.
Nädu, den där funkar inte.

Nu ska jag inte tala för den stora massan, men jag blir oerhört förvånad om någon i våra led blir upprörda om JDT dumpar Ayari, Salétros och/eller Nordfeldt. Vi vill se Sverige vinna, på riktigt. Vem som levererar segern är mindre viktigt. Du och dina gelikar har däremot gjort det väldigt tydligt att det är viktigare för er att laguttagningen faller er i smaken än att vi radar upp segrar. Det komiska i det hela är att det är ytterst sällan ni faktiskt kan något om fotboll, då den spelare ni vill ersätta besitter nästan alltid en helt annan verktygslåda än den ni vill ersätta med.
Citera
2024-09-09, 07:13
Medlem
Citat:
Nädu, den där funkar inte.

Nu ska jag inte tala för den stora massan, men jag blir oerhört förvånad om någon i våra led blir upprörda om JDT dumpar Ayari, Salétros och/eller Nordfeldt. Vi vill se Sverige vinna, på riktigt. Vem som levererar segern är mindre viktigt. Du och dina gelikar har däremot gjort det väldigt tydligt att det är viktigare för er att laguttagningen faller er i smaken än att vi radar upp segrar. Det komiska i det hela är att det är ytterst sällan ni faktiskt kan något om fotboll, då den spelare ni vill ersätta besitter nästan alltid en helt annan verktygslåda än den ni vill ersätta med.

Ja det är viktigt att få in Hugo Larsson i laget så snabbt som möjligt då det stundar riktiga matcher snart. Vi har letat efter en internationell mittfältare under många år och när vi nu har det så är han 6:e alternativ. Sen sitter AIK:are här och på X och jublar och hoppas att HL aldrig mer kommer tillbaka. Ledsen, men det är utvecklingsstört.
Citera
2024-09-09, 07:13
Medlem
Tråkigt och patetiskt denna historia Hugo vs JDT.
Han skickas hem för han hade känningar säger landslaget.
Frankfurt säger han kommer träna med laget idag.
Nåt känns jäkligt ruttet och personligt mot Hugo tyvärr.
Jag har placerat Hugo som den perfekta städgumma mellan backarna och mittfält,
Senast redigerad av drhasch81 2024-09-09 kl. 08:01.
Citera
2024-09-09, 07:48
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ja det är viktigt att få in Hugo Larsson i laget så snabbt som möjligt då det stundar riktiga matcher snart. Vi har letat efter en internationell mittfältare under många år och när vi nu har det så är han 6:e alternativ. Sen sitter AIK:are här och på X och jublar och hoppas att HL aldrig mer kommer tillbaka. Ledsen, men det är utvecklingsstört.
Would you like some cheese with that whine?

Som sagt, viktigare för er att uttagningen faller er i smak än att vi faktiskt vinner matcher. Det är fine, ert gnäll avfärdas med en handviftning, men lägg ner verklighetsförvanskningen. Hugo Larsson är knappast någon arch nemesis för oss. Hans vara eller icke-vara i landslaget är helt ointressant för oss ur ett känslomässigt perspektiv. Ersätter HL Salétros och gör det bra kommer du knappast få se några tårar från oss. Vi håller, som sagt, på Sverige och inte spelarna som spelar.
Citera
2024-09-09, 07:54
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamaicaman
HL lät sig dras med i mediahypen (stormen) kring honom. Hade han varit mogen och mentalt stark så hade han insett att jornalisterna livnär sig på att skapa intriger och konflikter ur ingenting. Man märkte i intervjun med Olof Lundh att HL var emotionellt påverkad, han tom tackade Lundh och sa något i stil med att "det känns ju bra att man har mediernas och svenska folkets förtroende iallafall" *snyft*... Patetiskt är bara förnamnet.
Bra att du tar upp det här för det är ett ämne som av lättförståeliga skäl inte kommer att lyftas i media. Jag har sett vissa journalister hinta om att det är Hugos agent som ligger bakom hans dumma uttalanden, men ingen är beredd att idka nån som helst självkritik (något som är betecknande för journalister oavsett ämne). Media har en stor skuld till att situationen blev som den blev. De har eldat den här "konflikten" mellan JDT och Hugo och de har gett Hugo en skev verklighetsuppfattning. Tror precis som du att Hugo blev för arrogant av att medierna hade backat honom så extremt.

Bra inlägg av dig i tråden!
Citera
2024-09-09, 08:00
Medlem
Citat:
Would you like some cheese with that whine?

Som sagt, viktigare för er att uttagningen faller er i smak än att vi faktiskt vinner matcher. Det är fine, ert gnäll avfärdas med en handviftning, men lägg ner verklighetsförvanskningen. Hugo Larsson är knappast någon arch nemesis för oss. Hans vara eller icke-vara i landslaget är helt ointressant för oss ur ett känslomässigt perspektiv. Ersätter HL Salétros och gör det bra kommer du knappast få se några tårar från oss. Vi håller, som sagt, på Sverige och inte spelarna som spelar.

Hur ska han kunna göra det bra när Saletros uppenbarligen är sementerad i startelvan? Ska han behöva vara startman i topp 4 i PL? Vart går gränsen? Vad har Saletros visat? Absolut ingenting. Vi har en kille som startar som innermittfältare i en av de 4 bästa ligorna i världen och han gör det dessutom bra. Sedan sitter du och andra äckel och gör er lustiga över att han var besviken. Klart fan han är besviken! Sebastian Larsson, Kristoffer Olsson, Nordfelt och nu Saletros. Hur många medelmåttor ska ni ha med i laget på bekostnad av landslagets framtid?? Intresset för landslaget kommer att minska ännu mer framöver, om nu inte JDT lyckas på något mirakulöst sätt spela ut stornationerna med denna extremoffensiv. Vi såg ju dock mot Serbien och Danmark att det kommer gå åt helvete. Nu sitter det ju dock ett gäng stolpskott och hävdar att ”ja men det har ju sett skitbra ut mot Azerbajdzjan och Estland”…..jodåsåatt.
Citera
2024-09-09, 08:02
Medlem
Teus avatar
Citat:
Hur ska han kunna göra det bra när Saletros uppenbarligen är sementerad i startelvan? Ska han behöva vara startman i topp 4 i PL? Vart går gränsen? Vad har Saletros visat? Absolut ingenting. Vi har en kille som startar som innermittfältare i en av de 4 bästa ligorna i världen och han gör det dessutom bra. Sedan sitter du och andra äckel och gör er lustiga över att han var besviken. Klart fan han är besviken! Sebastian Larsson, Kristoffer Olsson, Nordfelt och nu Saletros. Hur många medelmåttor ska ni ha med i laget på bekostnad av landslagets framtid?? Intresset för landslaget kommer att minska ännu mer framöver, om nu inte JDT lyckas på något mirakulöst sätt spela ut stornationerna med denna extremoffensiv. Vi såg ju dock mot Serbien och Danmark att det kommer gå åt helvete. Nu sitter det ju dock ett gäng stolpskott och hävdar att ”ja men det har ju sett skitbra ut mot Azerbajdzjan och Estland”…..jodåsåatt.
Men det såg ju skitbra ut mot Azerbaijan och Estland

Fan vad arga ni är
Citera
2024-09-09, 08:12
Medlem
mishimas avatar
Jag har inget emot att allsvenskan konkurrenter har spelare i landslag. Jämnar ut det lite.

Synd bara att vår kille ska vara jetlaggad i två dagar efter varje samling.
Citera
2024-09-09, 08:24
Medlem
Citat:

Jag är gnagare och jag hade absolut helst sett Hugo Larsson få starta så vi kan spela in honom i landslaget. Han är klasser bättre än Saletros och är troligtvis ett stort framtidsnamn.

Däremot tycker jag Saletros är en bra truppspelare att ha i landslaget, speciellt med alla dessa ynglingar och annat, mer en klassisk och tung mittfältare.

Det är dock bekymmersamt att Hugo Larssons tålamod var så kort som det var dock, han kanske hade fått speltid mot Estland? Om inget annat så hade han ju haft tid på sig att bevisa sina egenskaper i Bundesliga nu när säsongen är igång igen. Oavsett så hoppas jag bara att man kan dra ett streck över detta och att han är med i nästa landslagssamling. Tycker att att HL är en väldigt bra spelare.
Citera
2024-09-09, 08:59
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:

Och alla jävla konspirationsteorier om kvoterade AIK:are. Dom tror på allvar att nåt sånt existerar och det är fan i klass med flat earth eller chem trails..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in