2024-09-08, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Fyller på med Olsson som oförklarligt var första namnet som kritades ner, eller man suddade aldrig bort det. Pappadoupoulous som kallas in för att han är på träningsanläggningen.

Bara ett axplock ur närminnet och då har jag inte ens nämn Nordfeldt.

Exakt, sen får man höra att man trollar när man bara presenterar hur det ser ut. Nanasi och Larsson fick inte en enda minut senast, jag kan lova er att det inte hade hänt om dessa herrar vore AIK:are. Den ena såldes nyss för rekordsumma och dominerade allsvenskan och den andra levererar vecka efter vecka i Bundesliga och är en av våra största talanger ihop med Bergvall. Sen ska MFF:aren Svanberg också väck från landslaget.

Ni som tycker att Saletros ”gjorde det bra mot Azerbajdzjan” kan gräva ner er. Vad fan är det för motstånd att utvärdera någonting av värde? Han har varit usel alla gånger han fått spela och håller inte på internationell nivå (förutom möjligtvis mot Azerbajdzjan, Malta, Estland och San Marino.
Citera
2024-09-08, 19:39
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Utan att följa landslaget extremt mycket kan jag ändå förstå att JDT inte tar ut Larsson i dessa två matcher. Vi ska vara offensivt lagda och då kan man "offra" den mer defensivt sittande mittfältaren med säg någon som Svanberg (även om han har sina styrkor i andra aspekter men hade jag fått välja hade jag nog helst sett Karlström där om nu Larsson är inkompatibel med sättet JDT vill spela).

Sedan skriker sig alla hesa om att spela Bergvall/Larsson, men jag kan tycka att det ändå ska finnas en balans på så pass bärande positioner (på sikt blir det säker bra med de två på mitten, men inte just nu). Men som sagt jag har ganska dålig koll, följer inte direkt a-landslaget då jag tycker att det är mer intressant med våra yngre landslag och talangerna där.

Jag har helt ärligt ingen aning vad du dillar om.

Det var längesedan man hade någon aning om vad Växjö-DIFaren dillade om.
Citera
2024-09-08, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Fyller på med Olsson som oförklarligt var första namnet som kritades ner

Kristoffer? Han blev aktuell för landslaget på allvar först efter att han lämnat Aik.
Citera
2024-09-08, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomasoRocchi
Kristoffer? Han blev aktuell för landslaget på allvar först efter att han lämnat Aik.

Likväl AIK:are precis som HL, Nanasi och Svanberg får benämnas MFF:are.
Citera
2024-09-08, 19:42
Medlem
a.Canis.Majoriss avatar
Alltså, vad är det här för jävla skit? Man har skrikit efter bra innermittfältare i åratal sen när det dyker upp en ska han bänkas för att han inte spelar vertikalt(?!) nog?

JDT out!
Citera
2024-09-08, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a.Canis.Majoris
Alltså, vad är det här för jävla skit? Man har skrikit efter bra innermittfältare i åratal sen när det dyker upp en ska han bänkas för att han inte spelar vertikalt(?!) nog?

JDT out!

Stockholmarna här inne tycker annorlunda. Vi klarar oss inte utan Saletros ”fot”.
Citera
2024-09-08, 19:46
Medlem
Vi behöver ju ha en sexa i landslaget. Jag har sett för lite av Hugo Larsson för att bedöma om han kan vara det. Sedan tycker jag iofs man borde kunna spela två av Bergvall, Ayari och Larsson framför, men viktigast är trots allt få till försvaret vilket av förra matchen att döma inte att är speciellt nära.

Saletros kan uppenbart spela sexa på en hygglig nivå, men det är ju inte ens hans bästa position även om han såklart inte är i närheten av att spela i landslaget i en annan roll.

Helt otroligt att Sverige har så få defensivt kompetenta spelare, något är allvarligt fel med fotbollsutbildningen i det här landet.
Senast redigerad av Ahmed945 2024-09-08 kl. 19:49.
Citera
2024-09-08, 19:55
Medlem
Denna elva blir det ikväll mot Estland:

Johansson - Douglas, Hien, Gudmundsson - Eliasson, Kulusevski, Ayari, Salétros, Sema - Gyökeres, Isak

Gudmundsson som mittback i en trebackslinje hade man inte direkt på brickan. Nåja, vi har ingen defensiv att tala om så varför inte lägga all krut på offensiven.

Sen har vi även båda våra "wingbacks" vänsterfotade även om Eliasson är hygglig med sin svaga fot
Senast redigerad av Kexchoklad2404 2024-09-08 kl. 20:01.
Citera
2024-09-08, 20:00
Medlem
Vad är moroten att spela i ett landslag om man får möta 111 rankade Azerbajdzjan och 123 rankade Estland. Nations League har blivit en mardröm för Sverige.

Det är förnedrande för ett landslag som Sverige..med den historiken..att spela denna sortens matcher.

Jag ser risk att fler kommer att ha skadekänningar i framtiden under JDT. Emil Krafth prioriterade naturligtvis klubblaget efter att ha spelat en hel match innan landslagssamlingen och haft ” skadekänningar”.
Citera
2024-09-08, 20:01
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det finns inga baskiska spelare som skulle få en minut i spaniens landslag med samma attityd som Hugo Larsson. Och det finns ingen skåning som skulle förnekas en minut i svenska landslaget om han hade samma talang och inställning som vilken svensk som helst. Problemet är om den skånska identiteten gör att skånska spelare har en sämre atittyd till det svenska landslaget än svenska spelare, då kommer de att få det svårare att ta plats i landslaget. Vi har nämligen inga specialregelr för skåningar i landslaget, där de har rätt att spela bara för att de är skåningar. De ska visa samma talang och samma inställning som alla andra.

Dagens skåning skulle kanske kunna lära lite av Patrik Andersson eller Stefan Schwarz. På den tiden var det lite stake i skåningen, det var inget gråt och gnäll där om allt inte gick som de ville. Ingen hittade på bisarra konspirationsteorier om hur utsatta man var för svenskens rasism. Hade Schwarz tvingats lyssna på Hugos gnäll hade han säkert gett honom en örfil och sagt åt honom att skärpa till sig.
Jag är inte riktigt med på vad det är för attityd som har varit så tokig i det här fallet.

Jag tycker att båda sidorna har agerat inom sin fulla rätt.

1. JDT har tagit ut Hugo utan intention att spela honom. Det kan jag tycka är lite klandervärt.
2. JDT skiter i att spela Hugo mot Azerbadjan. Inte alls klandervärt.
3. JDT säger att anledningen till att han inte spelar Hugo är att han saknar vissa egenskaper. Vissa tycker att detta är klandervärt men det tycker inte jag. Det måste en tränare kunna säga öppet.
4. Hugo hugger tillbaka i media. Samma här, vissa tycker att det är klandervärt, men om man - som jag - accepterar JDT:s första känga så är det svårt att inte acceptera att Hugo svarar med samma mynt.
5. Hugo åker hem. Inte klandervärt.

Summa summarum, JDT vill inte spela Hugo och Hugo åkte hem. Resultatet blir att landslaget blir lite sämre eftersom Hugo är en bättre innermittfältare än alla andra som tagits ut, men vem bryr sig? Sverige slår Estland i vilket fall.
Citera
2024-09-08, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Denna elva blir det ikväll mot Estland:

Johansson - Douglas, Hien, Gudmundsson - Eliasson, Kulusevski, Ayari, Salétros, Sema - Gyökeres, Isak

Gudmundsson som mittback i en trebackslinje hade man inte direkt på brickan. Nåja, vi har ingen defensiv att tala om så varför inte lägga all krut på offensiven

Vi möter ett av Europas sämsta lag ikväll, skulle gissa att dom är i klass med HBK. Detta svenska laget har dock inget att göra mot bättre motstånd.
Citera
2024-09-08, 20:03
Medlem
Sverige fick gräva djupt för att hitta en förbundskapten.

I engelska andraligan. I ett havererande Blackburn som JDT kört i botten med sin inkompetens. Låg på 18:e plats när stollen fick sparken..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in