2024-09-08, 15:18
Medlem
JDT hade EN innermittfältare att tillgå som kontinuerligt visat att denne duger mot motstånd på högsta nivå. Den spelaren fick noll minuter. Starfelt, Cajuste, Saletros och Svanberg kommer aldrig bli bärande i ett svensk landslag, dessa duger knappt mot C-nationer. Sedan har vi Bergvall som ju är framtiden men ännu väldigt ung. I detta sällskap fick alltså HL noll minuter. Tro fan han är besviken. Kunde han skött det annorlunda? Absolut men det är ju tydligt att det skurit sig mellan honom och JDT sedan tidigare. Bra jobbat JDT, nu står du där med ett innermittfält innehållande Saletros och Svanberg i ett VM- kval mot motståndare som Portugal och Nederländerna. Kan nog vara bra att ha någon innermittfältare som kan slå en sidledspass också i de matcherna…..
Citera
2024-09-08, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Tror du vet det uttalandet om sidledspassningarna och bristen på vertikalpassningar.

Kritik skall tas internt man mot man och inte på presskonferenser eller intervjuer framför allt inte om det gäller en ung spelare. Det är bristande ledarskap.
” Det går inte att ha alla de unga spelarna på planen samtidigt, säger han och förklarar sedan vad han vill ha av Larsson.
– Jag har pratat med Hugo, som givetvis ville spela. Det jag sagt till Hugo är att jag vill ha mer vertikala passningar. Han är en bra spelare men vertikala passningar, speciellt mot ett motstånd som det här som står lågt, då blir det farligt.”

Du menar den kritiken ja. Knappast så allvarligt att det behöver skötas internt. Det är inte ens kritik mot Hugo utan bara en motivering till varför han valt andra spelartyper.
Senast redigerad av ittepa 2024-09-08 kl. 15:27.
Citera
2024-09-08, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Många spelare som tackat nej till landslag, både i Sverige och utomlands. Om vi tror att ära räcker för att motivera spelare till landslag är vi nog naiva idag. De måste tycka det är kul, motiverande, uppskattande och känna sig behövda. Åka iväg och sedan bli sågad på presskonferens tror jag inte ingår i det. Det är inte klubblag där klubben betalar ens lön.
Nej det är inte många som tackar nej, det är några enstaka. Spela EM och VM är bland det största man kan göra som fotbollsspelare så klart att dom vill göra det.
Citera
2024-09-08, 15:29
Medlem
Är kluven till Hugo vs JDT
Är det mobbning qv jdt gå ut med säga Hugo är en sidledspassare ,?är det barnsligt att lämna samlingen,ja..

Sen borde Hugo va en startspelare i detta landslag..
Citera
2024-09-08, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
” Det går inte att ha alla de unga spelarna på planen samtidigt, säger han och förklarar sedan vad han vill ha av Larsson.
– Jag har pratat med Hugo, som givetvis ville spela. Det jag sagt till Hugo är att jag vill ha mer vertikala passningar. Han är en bra spelare men vertikala passningar, speciellt mot ett motstånd som det här som står lågt, då blir det farligt.”

Du menar den kritiken ja. Knappast så allvarligt att det behöver skötas internt

Pinsamt argument av JDT. HL slår inte fler passningar i sidled än de andra trötta innermittfältarna som tydligen går före. Vad vi behöver på mitten är en löpstark och bollskicklig spelare som kan stå upp mot bättre motstånd, där är HL mil bättre än övriga. Alla i laget måste väl inte vara Kevin De Bruyne för att få spela? JDT har fått för sig att Sverige ska spela någon sorts extremoffensiv…hur tror vi att det kommer funka mot bättre lag? Katastrofalt givetvis. De gånger i historien som Sverige kunnat mäta sig med världslag har vi haft ett robust mittfält med minst en defensivt stark pjäs; Thern/Schwarz, Mild, Linderoth mfl. Vi kommer ju alla ihåg hur det gick när Källström och Anders Svensson skulle spela på mitten samtidigt, det gick inte alls….JDT är oerhört naiv i sitt fotbollstänk.
Citera
2024-09-08, 15:34
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Nej det är inte många som tackar nej, det är några enstaka. Spela EM och VM är bland det största man kan göra som fotbollsspelare så klart att dom vill göra det.

Chansen för svensk fotbollsspelare att vinna en titel är mångdubbelt större i ett klubblag än i landslaget. Spela VM är stort, men det finns annat som motiverar också. Alla har inte samma drivkrafter.

Räcker med att se till mig själv som supporter, önskar ju hellre framgång för MFF än för landslaget. Den supportersynen tror jag många delar.
Citera
2024-09-08, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Är kluven till Hugo vs JDT
Är det mobbning qv jdt gå ut med säga Hugo är en sidledspassare ,?är det barnsligt att lämna samlingen,ja..

Sen borde Hugo va en startspelare i detta landslag..

Det är mobbning att ge honom 0 minuter när konkurrensen ser ut som det gör samtidigt som alla sopor till konkurrenter får komma in.
Citera
2024-09-08, 15:37
Medlem
gubbroras avatar
Citat:

Du menar den kritiken ja. Knappast så allvarligt att det behöver skötas internt. Det är inte ens kritik mot Hugo utan bara en motivering till varför han valt andra spelartyper.

Det jag menar är att det är JDTs ansvar att bygga bra relationer med sina spelare. I Hugos fall verkar det ha skurit sig utöver det enfaldiga uttalandet. Om jag tolkat skribenter som känner MFF och har perspektiv på JDTs agerande där så verkar hans svvaghet att hantera enskilda spelare vara ett utmärkande kännetecken. Det är en svaghet som vida överstiger Hugos eventuella passningsbrister.

En förbundskapten måste ha andra verktyg än att stampa med foten och peka med hela handen. Hugo har föga att vinna på att åka till landslaget och sitta på bänken medan förbundskapten väljer att spela en äldre allsvensk spelare. Vill förbundskaptenen bygga för framtiden måste han förtjäna spelarnas förtroende
Citera
2024-09-08, 15:38
Medlem
Trodde tidigare att Sverige skulle krossa Estland idag men nu börjar jag undra om JDT fortfarande har med sig omklädningsrummet. Kulusevskis intervju efter Azerbajdzjan andades stark kritik, närmast unikt när det gäller ett svenskt landslag. Lägg till det Hugo-affären och jag börjar frukta en läggmatch för att få bort JDT.

Vad som är bäst för svensk fotboll vågar jag inte ha en åsikt om men det kanske är bäst att han försvinner. Nåväl, om det blir en läggmatch för att få bort tränaren i likhet med hur spelarna i Manchester United brukar göra så lär vi se det om några timmar.
Citera
2024-09-08, 15:43
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Trodde tidigare att Sverige skulle krossa Estland idag men nu börjar jag undra om JDT fortfarande har med sig omklädningsrummet. Kulusevskis intervju efter Azerbajdzjan andades stark kritik, närmast unikt när det gäller ett svenskt landslag. Lägg till det Hugo-affären och jag börjar frukta en läggmatch för att få bort JDT.

Vad som är bäst för svensk fotboll vågar jag inte ha en åsikt om men det kanske är bäst att han försvinner. Nåväl, om det blir en läggmatch för att få bort tränaren i likhet med hur spelarna i Manchester United brukar göra så lär vi se det om några timmar.
Frågar helt ärligt eftersom jag inte kan fotboll lika bra som en del av er i tråden: var verkligen Kulusevskis ord i intervjun så kritiska mot JDTs spelsätt?
Citera
2024-09-08, 15:45
Medlem
Jamaicamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Pinsamt argument av JDT. HL slår inte fler passningar i sidled än de andra trötta innermittfältarna som tydligen går före. Vad vi behöver på mitten är en löpstark och bollskicklig spelare som kan stå upp mot bättre motstånd, där är HL mil bättre än övriga. Alla i laget måste väl inte vara Kevin De Bruyne för att få spela? JDT har fått för sig att Sverige ska spela någon sorts extremoffensiv…hur tror vi att det kommer funka mot bättre lag? Katastrofalt givetvis. De gånger i historien som Sverige kunnat mäta sig med världslag har vi haft ett robust mittfält med minst en defensivt stark pjäs; Thern/Schwarz, Mild, Linderoth mfl. Vi kommer ju alla ihåg hur det gick när Källström och Anders Svensson skulle spela på mitten samtidigt, det gick inte alls….JDT är oerhört naiv i sitt fotbollstänk.

Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult

Är du på riktigt? Läggmatch? Ska spelarna ge upp och förlora med flit bara för att grinollen Hugåååå inte kan ta en bänkning? De spelarna som är på planen ikväll kommer att göra allt för att visa att JDT tagit rätt beslut att starta dem. Samtidigt som grinolle kan ligga hemma på pojkrummet i Tyskland och gråta med snuttefilten
Citera
2024-09-08, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamaicaman
Är du på riktigt? Läggmatch? Ska spelarna ge upp och förlora med flit bara för att grinollen Hugåååå inte kan ta en bänkning? De spelarna som är på planen ikväll kommer att göra allt för att visa att JDT tagit rätt beslut att starta dem. Samtidigt som grinolle kan ligga hemma på pojkrummet i Tyskland och gråta med snuttefilten

Tycker det är bra att Saletros spelar ikväll, det är precis rätt nivå för honom!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in