Citat:
Ursprungligen postat av
kurrekosmos
''Det är klart att jag är jättebesviken över att komma hit och vänta på en enda minut mot Azerbajdzjan borta, speciellt efter den start jag haft i Tyskland där jag gjort poäng i nästan varje match. Jag hoppades väl få fortsätta flyta på den form jag har, säger han''
Ja snubben verkar tro att han är Ronaldo, KDB eller något med sina 3 mål och 2 assist på 40 matcher. Jag vet inte? Han borde respektera tränaren och göra allt för landslaget i alla fall. Inte gråta om mobbning efter en bänkmatch mot Azerbaijan.
Att han som 20 åring, lirar i Frankfurt med dom statsen tror att han är en självklar startspelare i landslaget bevisar vilken jävla mentalitet snubben har. Han har ju storhetsvansinne!
Till del har du rätt, spelaren bör respektera tränaren och dennes val.
Sedan drar du iväg med barnsliga fantasier och hån när du tror att grabben jämför sig med Ronaldo. Sanningen är den att JDT,s offentliga kritik är direkt inkompetent och enfaldig på en nivå som är långt under Hugos eventuella brister i passningsspelet.
Frågan är om JDT inser skillnaden mellan att vara klubbtränare och landslagstränare. Hans agerande tyder inte på det. JDT har en enda uppgift och det är att långsiktigt bygga ett starkare landslag. Hans agerande måste ha det som yttersta mål,
Ingen spelare har någon som helst skyldighet att ställa upp i ett landslag. Det är lagledningens skyldighet att göra det attraktivt och kul att vara med i landslaget. JDT har uppenbarligen totalt misslyckats med detta i det här fallet.
Troligen är det en gemensam överenskommelse att Hugoskulle lämna dels för att få slut på skriverierna dels för att Hugo inte var aktuell att spela kvällens match. Däremot är det dåligt av ledningen att be Hugo hänvisa till skadekänning om detta visar sig vara felaktigt.