2024-09-08, 15:19
Medlem
Angående gädda #124 (Spindelmannen) -
Han blev av med sitt arbete han hade när han blev konfronterad, och det sjuka är att han nu har ett jobb på Arlanda flygplats där även konfrontationen ägde rum. Han arbetar med bagagehantering. Finns på Linkedin under sitt förnamn och första bokstav i efternamn.
Citera
2024-09-08, 15:20
Medlem
Crankyshake2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2024-05-26
Barnet är det Sara eller Patrik du tänker på då? Tror ingen av dessa hade dött av ett samlag vare sig bdsm eller inte.
Kul att så många som själv följer dumpen hamnar på dumpen det är väl där dom håller till, i sekten.

Jag pratar om det fiktiva barnet han trodde sig prata med. Om hon hade funnits dvs.
Citera
2024-09-08, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
#476 upplevs ruggigt aggressiv på nåt sätt. Det är nåt med hans blick och sätt att prata som skvallrar om en våldsam och kontrollerande person. Måste såklart inte vara men magkänslan brukar inte slå fel.
I loggen så vill han att tjejer skall vara undergivna. Om han säger åt en tjej att ställa sig på alla fyra och skälla som en hund, och hon inte gör det, så skall hon straffas med örfilar och stryptag.
Citera
2024-09-08, 15:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Crankyshake2
Jag pratar om det fiktiva barnet han trodde sig prata med. Om hon hade funnits dvs.
Ja asså hur skulle det fiktiva barnet dött menar du?
Citera
2024-09-08, 15:27
Medlem
Crankyshake2s avatar
Citat:
Ja asså hur skulle det fiktiva barnet dött menar du?

Idiot. Jag menar såklart rent hypotetiskt. Om han fått tag på ett riktigt barn å kört ut henne i skogen och haft bdsm med henne.
Citera
2024-09-08, 15:29
Bannlyst
Citat:
Idiot. Jag menar såklart rent hypotetiskt. Om han fått tag på ett riktigt barn å kört ut henne i skogen och haft bdsm med henne.
Stämplar du alla inom bdsm för mördare eller bara denna? Undrar vad som finns i din skalle. Men det är tydligt dom sjukaste finns inom sekten.
Citera
2024-09-08, 15:43
Medlem
Bussmekanikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ass-turd
Fast han skriver inte om sexchattande med barn. Han nämner mord som exempel. En arbetsgivare har fullständig rätt på sin sida att avskeda/säga upp en anställd om denne begår mord på sin fritid.

Har personen begått ett brott som t.ex mord som renderar fängelse över 2 år så kan företaget säga upp personen pga personliga skäl genom att denne pga detta inte kan fullfölja sitt anställningsavtal och utföra sitt arbete då denne sitter inlåst så i sak har du rätt men det handlar alltså inte om att företaget kan skapa en "code of conduct" policy som står över LAS, dvs personen kan begår brott bäst f*n den vill på fritiden och företaget får inte låta det påverka anställningen t.ex misshandel, narkotikabrott, snatteri etc. Det har inte skett på arbetstid och är inte riktat mot arbetsgivaren, det rör personens privatliv. Brott på arbetstid eller brott mot företaget är en helt annan sak isåfall.

Citat:
Ursprungligen postat av Ass-turd
Edit: jag har själv ställt frågan tidigare i denna tråd, om på vilka grunder en arbetsgivare har för att säga upp någon som "bara" sexchattat med ett "barn" (inte begått brott)

En arbetsgivare kan inte säga upp någon som sexchattar med varken riktiga eller fiktiva barn över usernet på sin fritid, men som jag tidigare nämnde så har lejonparten av dessa gäddor chattat frekvent och under lång tid och det har X antal gånger skett på betald arbetstid och då blir det en annan sak. Hur långt man kan dra det till att få igenom ett laga kraftvunnet avsked som håller upp i AD är jag inte i position att uttala då jag inte vet om dylika fall prövats i instans men i de allra flesta fall så har gäddorna sagt upp sig själva eller gått med på att bli utköpta av sin arbetsgivare dvs de har sagt upp sig själv mot för ekonomiskt ersättning.
Citera
2024-09-08, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
#476 riskerar iaf inte att få sparken från sitt arbete, då han driver eget inom anläggningsbranschen och är verksam som maskinförare.
Som egenföretagare är han nu körd och jobben kommer försvinna som en kall öl på sommaren.
Citera
2024-09-08, 16:28
Medlem
Crankyshake2s avatar
Citat:
Stämplar du alla inom bdsm för mördare eller bara denna? Undrar vad som finns i din skalle. Men det är tydligt dom sjukaste finns inom sekten.

Knappast så att alla som utövar bdsm kan tänka sig ta ett barn ut i skogen å utöva skiten
Citera
2024-09-08, 16:42
Medlem
Citat:
Knappast så att alla som utövar bdsm kan tänka sig ta ett barn ut i skogen å utöva skiten

#476 planer borde också falla under kidnappningsförsök. Bara att lura ut ett främmande barn i skogen utan intentioner att våldta det måste vara ett brott i sig
Citera
2024-09-08, 17:43
Medlem
Riddars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Mycket intressant inlägg faktiskt. Jag tog nästan för givet att en fängelsedom var skäl för att ge någon sparken...men i guess not om det du säger stämmer. Ganska förvånande ändå, borde man inte kunna hävda olovlig frånvaro liksom? Skiter man i jobbet i typ 10 dagar (tror jag, du kan säker rätta mig om jag är fel ute här) utan giltig anledning så kan man ju ryka....på något vis tycker man ju ändå som oinsatt amatör att det borde gå faktiskt. Fängelsedom för mord borde räknas som ogiltig frånvaro i min bok ..men det är ju inte jag som skriver lagboken (som tur är)

Du har säkert rätt om det är som du säger att du sysslar med det här, jag har ingen aning.
Men jag kan ju ändå inte förneka att det låter rätt skevt.

Det är oerhört skevt, det skriver jag under på.
Att det inte anses som olovlig frånvaro beror på att det inte är du själv som av egen vilja väljer att inte infinna dig på arbetsplatsen, detta då det inte är du själv som dömt dig till fängelse.
Lagstiftaren tar inte hänsyn till att det är du själv som utfört handlingen som leder till fängelse.
Citera
2024-09-08, 17:44
Medlem
Riddars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Otroligt många som har blivit av med sina jobb ändå. Troligtvis ”kommer man överens” om en frivillig uppsägning.

Exakt så. Det blir en uppgörelse.
Sen kan jag inte svära på att arbetsgivare inte själva meddelat arbetstagaren att anställningen upphör och denne accepterar det då det inte vet bättre.
Men om det skulle bli en prövning av fallet så skulle tvingas arbetsgivaren att backa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in