2024-09-08, 13:48
Medlem
Ilimitados avatar
Tittar man på truppen så är ju backar och mittfält av i princip allsvensk klass. Att då peta en av få mittfältare med en helt annan europeisk klass är ju faktiskt riktigt hål i huvudet. Jon Dahl Tomasson var ju inte populär i Blackburn ska sägas.
Citera
2024-09-08, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Jo när hans konkurrenter heter Saletros, Cajuste, Starfelt och Svanberg är det givetvis en skandal att han får noll spelminuter. Hugo är vår framtid och ska givetvis lotsas in i laget. Detta luktar mobbning och är inte värdigt ett svenskt landslag.
Det kommer fler matcher och vi vet inte allt vad som händer bakom dörrarna. Hugo kanske hade fått starta nästa? Som sagt jag har bara sett honom spela någon enstaka gång, nu gick Hugo ut i media och sa att han gör poäng nästan varenda match i Tyskland och borde vara en självklar startspelare för det. Killen har 2 assist och 3 mål på 40 matcher i Frankfurt. Vem tror han att han är? Ronaldo?
Citera
2024-09-08, 13:54
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Cajuste spelade ju vänsterback i någon av träningsmatcherna. Han tog det som en man och gjorde sitt bästa. JDT har lite såna där grejer med inverterade ytterbackar för sig. Kanske kände han att Larsson kunde vara aktuell för en sån roll. Nu är det dock uppenbart att Hugo är långt, långt ifrån den mentala karaktär som krävs för att få representera landslaget, så nu lär varken inverterad ytterback eller mittfältare vara aktuellt på länge för honom.

Skillnaden är ju att Cajuste inte blir sågad i media av sin förbundskapten att han inte kan slå passningar på ett specifikt sätt. H.Larsson är den ende på denne samlingen som fått ta öppen kritik via media från vår förbundskapten. Som 20-åring kan du inte förvänta dig att han ska hantera det på ett vuxet sätt. Var lite glad att vi har en hetlevrad mittfältare som presterar på toppnivå och som inte står med mössan i hand vilket jantelags-Sverige vill att man ska göra.
Detta är ingenting annat än mobbing.
Citera
2024-09-08, 13:56
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekosmos
Det kommer fler matcher och vi vet inte allt vad som händer bakom dörrarna. Hugo kanske hade fått starta nästa? Som sagt jag har bara sett honom spela någon enstaka gång, nu gick Hugo ut i media och sa att han gör poäng nästan varenda match i Tyskland och borde vara en självklar startspelare för det. Killen har 2 assist och 3 mål på 40 matcher i Frankfurt. Vem tror han att han är? Ronaldo?

Då skulle JDT ha sagt det till Hugo för att hålla hans motivation uppe. Det är ju inget peppande JDT sagt om honom i media utan snarare varit nedtryckande. Det funkar i klubblag där man kan sälja och köpa nytt. I landslaget är utbudet mer begränsat och en förbundskapten måste få alla spelare att vilja åka på landslagssamlingar. Annars finns det risk att bra spelare vi skulle kunna få behov av i framtiden väljer att stå utanför.
Citera
2024-09-08, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Skillnaden är ju att Cajuste inte blir sågad i media av sin förbundskapten att han inte kan slå passningar på ett specifikt sätt. H.Larsson är den ende på denne samlingen som fått ta öppen kritik via media från vår förbundskapten. Som 20-åring kan du inte förvänta dig att han ska hantera det på ett vuxet sätt. Var lite glad att vi har en hetlevrad mittfältare som presterar på toppnivå och som inte står med mössan i hand vilket jantelags-Sverige vill att man ska göra.
Detta är ingenting annat än mobbing.
Konstruktiv kritik är inte kritik
Citera
2024-09-08, 14:06
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekosmos

Varför ljuger du?
Han sa "Jag var besviken efter den starten jag haft i Tyskland...jag menar jag har spelat 90 minuter i varje match och gjort poäng i 2 av 3 matcher...jag har startat riktigt bra i Tyskland och hoppades väl att jag kunde flyga på det jag gjort därnere".
Citera
2024-09-08, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Då skulle JDT ha sagt det till Hugo för att hålla hans motivation uppe. Det är ju inget peppande JDT sagt om honom i media utan snarare varit nedtryckande. Det funkar i klubblag där man kan sälja och köpa nytt. I landslaget är utbudet mer begränsat och en förbundskapten måste få alla spelare att vilja åka på landslagssamlingar. Annars finns det risk att bra spelare vi skulle kunna få behov av i framtiden väljer att stå utanför.
Han ska inte behöva säga åt honom att han ska få starta nästa bara för att han inte ska bete sig som ett barn och lämna truppen. Jag förstår JDT 100%. Uppenbart att det fanns andra problem bakom, och det börjar bli väldigt tydligt. Lätt hänt med dagens ungdomar med sina managers och agenter runt omkring sig, blir lätt diviga. JDT måste ha fria händer att testa och planera som han vill och ska inte behöva ta hänsyn till ett barn utan någon som helst erfarenhet. Han hade definitivt fått speltid framöver och han var uttagen till truppen, men ska han bete sig som ett barn är det lika bra att han lämnar. Är säker på att detta kommer resultera i att Hugo kommer tillbaka med mer ödmjuk attityd nästa gång och han kommer få spela så småningom.
Citera
2024-09-08, 14:08
Medlem
mishimas avatar
JDT var likadan mot Rasmus Bengtsson. Det löste sig genom att hans kontrakt gick ut samtidigt som Ahmedhodzic slog igenom.

Så funkar det inte i landslag. Om JDT inte får ihop centrala mittfältet samtidigt som Hugo stannar i Tyskland är det ju förbundskaptenen som får komma med mössan i hand. Han kan inte köpa ny spelare. Det finns ju ingen anledning för Hugo att böna och be om att bli uttagen. Hans karriär står inte och faller med landslaget.

Nu tror jag att vi slår Estland ikväll. Det är inget bra lag och jag tycker JDT ska få testa lite till, men jag vill inte se Svanberg och Ayari starta i ett VM-kval. Det kan bli åka av.
Citera
2024-09-08, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Personlig vandetta vad svamlar du om? Det handler om en liten gnällig 20 åring som kommer till landslaget och tror att han kan kräva saker efter ett par bra matcher i Tyskland. Med den mentaliteten ska man inte ha någon speltid. Vad händer när motståndarna gör mål, kommer han lägga sig ner och gråta?

Blir man petad av dessa andra 5 innermittfältare är det uppenbarligen personligt, ser ju vem som helst.
Citera
2024-09-08, 14:15
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Han ska inte behöva säga åt honom att han ska få starta nästa bara för att han inte ska bete sig som ett barn och lämna truppen. Jag förstår JDT 100%. Uppenbart att det fanns andra problem bakom, och det börjar bli väldigt tydligt. Lätt hänt med dagens ungdomar med sina managers och agenter runt omkring sig, blir lätt diviga. JDT måste ha fria händer att testa och planera som han vill och ska inte behöva ta hänsyn till ett barn utan någon som helst erfarenhet. Han hade definitivt fått speltid framöver och han var uttagen till truppen, men ska han bete sig som ett barn är det lika bra att han lämnar. Är säker på att detta kommer resultera i att Hugo kommer tillbaka med mer ödmjuk attityd nästa gång och han kommer få spela så småningom.

Det skulle inte påverka Larssons val. Tror inte det är det som gör att skon klämmer. Det är att JDT öppet går ut och säger vad hans brister är (vilket han inte gjort med någon annan spelare) samtidigt som han dubbelstraffar honom genom att sätta honom som högerback i ett B-lag på en träning. Sedan vet vi som följt H.Larsson om att han är hetlevrad och det är på något sätt uppfriskande att se från en svensk spelare.
Citera
2024-09-08, 14:16
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Det ligger i tränarens uppgift att hålla hela truppen nöjd, att få bänkspelarna att känna sig delaktiga och uppskattade. Det är gruppsykologi och där har ledaren störst ansvar. Åge Hareide var bra på det där i MFF när han sa att det är 14 spelare som vinner matcher. På det planet har JDT misslyckats med den här samlingen. Han behöver så klart inte berätta för Hugo att han ska spela i nästa, men det är ett naturligt sätt att hålla någon nöjd med att säga att nästa gång är det din tur, istället för att dissa offentligt.
Citera
2024-09-08, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Varför ljuger du?
Han sa "Jag var besviken efter den starten jag haft i Tyskland...jag menar jag har spelat 90 minuter i varje match och gjort poäng i 2 av 3 matcher...jag har startat riktigt bra i Tyskland och hoppades väl att jag kunde flyga på det jag gjort därnere".
''Det är klart att jag är jättebesviken över att komma hit och vänta på en enda minut mot Azerbajdzjan borta, speciellt efter den start jag haft i Tyskland där jag gjort poäng i nästan varje match. Jag hoppades väl få fortsätta flyta på den form jag har, säger han''
Ja snubben verkar tro att han är Ronaldo, KDB eller något med sina 3 mål och 2 assist på 40 matcher. Jag vet inte? Han borde respektera tränaren och göra allt för landslaget i alla fall. Inte gråta om mobbning efter en bänkmatch mot Azerbaijan.
Att han som 20 åring, lirar i Frankfurt med dom statsen tror att han är en självklar startspelare i landslaget bevisar vilken jävla mentalitet snubben har. Han har ju storhetsvansinne!
Senast redigerad av kurrekosmos 2024-09-08 kl. 14:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in