2024-09-06, 23:34
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
Antag att Eva hade med sig sin mors röda damcykel när hon och Laban gick till den P:s lägenhet, och att Anneli därefter tog den med sig då hon lämnade umgänget.

Anneli tog sig därefter ner till syltan Träffen på Limstagatan 1 med cykeln; ett par, tio eller mer stenkast nedanför sällskapet på Björstagatan.

På syltan träffade Anneli på boanchga igen.

Kan det vara så att både Anneli och boanchga hatade Eva för hon nu var i lag med den P?

De bestämde sig därför, på syltan, att ta Eva av daga.

På den tiden parkerades bilarna utanför affärerna på Limstagatan, så även boanchga:s bil.

Anneli och boanchga väntade därefter ut Evas kommande promenad förbi haket med hunden Laban.

Istället åkte Eva förbi Träffen i Berits bil.

Nu blev det bråttom.

De visste att Eva skulle gå den sista biten hem för att rasta Laban.

Anneli hoppade upp på sin Mors röda damcykel och drog snabbt iväg efter Eva via Limstagatan och Kontorsvägen.

boanchga tog däremot bilen via Herrgårdsvägen.

Vid Långbackens början hann boanchga ikapp Eva.

boanchga kastade sig ur bilen med skräddarsaxen i högsta hugg och började skrikandes springa mot Eva.

Eva sprang snabbt uppför Långbacken, men boanchga var snabbare och ett hugg utdelades.

Hugget tar i Evas rygg.

Eva flydde därefter ut i vegetationen med boanchga efter sig.

Ett tjugotal meter in i växtligheten snubblade Eva till och hamnade liggandes på rygg.

Där fortsatte boanchga huggandet med skräddarsaxen tio gånger djupt ner i Evas bröst.

Under huggandet gör boanchga sig själv illa.

Under tumultet flydde hunden Laban upp mot Evas föräldrahem för att där påkalla uppmärksamhet.

Samtidigt anlände Anneli cyklandes till Långbackens början.

Cykeln slängdes åt sidan i diket i höjd med boanchga:s övergivna bil.

Anneli sprang snabbt in bland träd och gräs fram till boanchga som fortfarande satt grensle över Evas livlösa kropp.

Efter ett kort tag kom åter Laban skällandes ner till mordplatsen.

Anneli lockade snabbt in Laban och höll sedan hårt fast honom.

boanchga högg omedelbart skräddarsaxen rakt ner i Labans nacke.

Laban tystnade.

Bundsförvanterna boanchga och Anneli enades om att maskera mordet som ett sexmord för att själva komma ur bild.

boanchga klädde av Eva medan Anneli fint vek ihop kläderna och ställde upp skorna.

Framåt småtimmarna var de färdiga.

Anneli drog därefter upp cykeln till föräldrahemmet.

Tyst smög Anneli sig in i huset för att byta till rena kläder innan städjobbet på Konsum började.

boanchga åkte tidig lördagmorgon från Kramfors till Sundsvalls sjukhus för att få sina skador omhändertagna.

Tillsammans gav de varandra sig alibi för två ställen under kvällen, Träffen och Bollsta.

Kumpanerna hoppades på att den P skulle få skulden för mordet på Eva.

Dessvärre blev det cykel-Sture som blev misstänkt för Eva-mordet.

Det är medbrottslingen Anneli som skyddar mörderskan boanchga![/url]

Sammanställningen är gjort utifrån uppgifter som har funnits i inlägg i tråden som verkar sannolikt.

Jag har en annan tanke om hur det kan ha gått till:

Det är svårt att klura ut händelseförloppet innan mordet, men jag tror att PG som förmodligen var den som skjutsade Anneli till PAJ, även hämtade Anneli på Björstagatan, men lite tidigare, redan vid 21-tiden.
Tror dom hade bestämt en tid som Anneli skulle hämtas med anledning av vad som sen skulle ske. Mordet var planerat sen innan och nu skulle dom bara åka iväg och förbereda det sista. PG ställde bilen undanskymt nånstans på Bruket, Anneli hämtade cykeln utanför föräldrahemmet, sen var planen att invänta och möta upp Eva en bit bort på Herrgårdsvägen. Dom höll utkik ett tag och såg sen Eva komma gåendes ner från Limstakorsningen på långt avstånd.

Alla tre gick sen mot föräldrahemmet men man blev snabbt osams, stämningen alltmer hätsk, snart var dom framme vid Kapellvägen, nu måste "det ske" innan det är försent...
I Långbacken spårar allt ur, PG flippar, Eva försöker fly men PG springer efter och hugger henne bakifrån.
Sen hjälps dom åt och drar in Eva i skogsdungen där PG sen, helt ursinning hugger ihjäl Eva med en dubbeleggad kniv.
När Eva är död lockar Anneli till sig Laban. Hon lyfter upp honom i famnen och håller i honom medans PG avslutar hans liv med ett distinkt hugg i nacken/halsen.

Mordplatsen arrangerar man tillsammans under natten.
PG har skadats i samband med mordet och i gryningen tar hon bilen för att uppsöka akuten i Sundsvall.
Hon är då i så dåligt psykiskt skick att hon läggs in.
När dom skiljdes åt i tog Anneli med sig cykeln tillbaka upp till föräldrahemmet, detta skedde strax innan hon skulle vidare till jobbet vid 05.30.

Delar av sanningen kanske finns i båda våra scenarios.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2024-09-07 kl. 00:02.
Citera
2024-09-07, 00:15
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enotroligkille
Frågan är då om Anneli saknar alibi, troligen ända sedan mötet i lägenheten.
Anneli kanske var ute vid Långbacken eftersom ingen svarar.
Om AS var hemma borde hon ha svarat i telefon ?

Anneli befann sig på Bruket men hon sov inte i föräldrahemmet. Hon var ute, bl.a. på morplatsen och arrangerade den.
Anneli sov ingenstans den natten, hon var "upptagen" med efterarbetet, att "städa undan" efter mordet för att inte själv bli misstänkt.
Citera
2024-09-07, 00:20
Avstängd
Handfatstrallarens avatar
2019-12-06, 17:41
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Fanns det verkligen två personer som hade så mycket agg mot Eva?

Det gick nog upp ett ljus för echoesofglory där, för 2019-12-09, 21:50 slutade hen att skriva på Flashback.

Poletten trillade liksom ner, för echoesofglory var väl inte stupid heller?

Eller insyltad?

Det handlade bl.a. om blocket och klackar i marken.

I samband med tvivlet om det verkligen fanns två personer som hade så mycket agg mot Eva kom blocket och klackarna i marken på tal igen.

Antingen blev det lite för hett för echoesofglory, eller också så skönjde hen äntligen lösningen på mordet på Eva och drog sig tillbaka?

Min magkänsla säger mig att echoesofglory var insyltad på ett eller annat sätt i mordet på Eva, som t.ex. skyddande av brottsling.

Skyddande av brottsling är ett brott enligt 17 kap 11 § brottsbalken. Brottet kan bestå i att man hjälper den som begått ett brott undkomma eller genom att undanröja bevis. Straffet är böter eller fängelse i högst två år eller fängelse i minst ett år och högst sex år om brottet är grovt.

Det behöver absolut inte vara på det viset!

😃 Alternativt till att echoesofglory inte skriver längre kan också vara för att hen har tröttnat.

2024-09-02, 21:42
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Echoesofglory kan ha blivit allvarligt sjuk och till om med dött. Hens engagemang i mordfall var för stort för att bara helt plötsligt upphöra.

Döden kan vara ett rimligare alternativ än att inte orka skriva längre.

Tröttsamt vilket som!

Sammanställningen är gjort utifrån uppgifter som har funnits i inlägg i tråden som verkar sannolikt.
Citera
2024-09-07, 00:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
När Eva är död lockar Anneli till sig Laban. Hon lyfter upp honom i famnen och håller i honom medans PG avslutar hans liv med ett distinkt hugg i nacken/halsen.

Med tanke på att Laban är knivhuggen med samma kniv, enligt obduktionen, så är det väl rimligt tänkt att det var PG som avslutade hundens liv med ett distinkt hugg i nacken/halsen medan Anneli höll honom i famnen.

kramiklon från 2019-04-28, 08:38
Det är konstaterat att Laban stacks ihjäl med samma kniv som användes vid mordet - den upplysningen gav B. Öhman i "Svenska fall för FBI".
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2024-09-07 kl. 01:10.
Citera
2024-09-07, 02:07
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
Med tanke på att Laban är knivhuggen med samma kniv, enligt obduktionen, så är det väl rimligt tänkt att det var PG som avslutade hundens liv med ett distinkt hugg i nacken/halsen medan Anneli höll honom i famnen.

kramiklon från 2019-04-28, 08:38
Det är konstaterat att Laban stacks ihjäl med samma kniv som användes vid mordet - den upplysningen gav B. Öhman i "Svenska fall för FBI".

Ja det är högst rimligt tänkt. Allt annat vore ju att krångla till det - man ska inte krångla till det som den gode GW sa.
Citera
2024-09-07, 09:41
Citat:
Ja det är högst rimligt tänkt. Allt annat vore ju att krångla till det - man ska inte krångla till det som den gode GW sa.

Vid ett första skede kanske inte ens PG märker att hon blivit skadad på grund av adrenalinkicken.
Utav bara farten tar man ihjäl Laban när denne hoppat upp i mattes famn.

Anneli blir lämnad ensam kvar på mordplatsen och fixar till den så det ser ut som en våldtäkt.
Men vad man missar är att en våldtäktsman inte hade brytt sig om hunden, än mindre att lägga den bredvid offret och än mindre att lägga kläderna och skorna prydligt i en hög bredvid.

Varför tar man förresten av skorna ?
Det känns också märkligt.
Senast redigerad av Enotroligkille 2024-09-07 kl. 10:01.
Citera
2024-09-07, 11:44
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Men vad man missar är att en våldtäktsman inte hade brytt sig om hunden, än mindre att lägga den bredvid offret och än mindre att lägga kläderna och skorna prydligt i en hög bredvid.

Precis så! Det här är ytterst viktiga detaljer i GM's modus operandi, information som borde ha lett polisen direkt till GM redan 1987.

Citat:
Varför tar man förresten av skorna ?
Det känns också märkligt.

Man var tvungen att ta av Eva's skor för att kunna få av henne byxorna. När det var gjort satte man givetvis inte på skorna igen.
Citera
2024-09-07, 13:18
Citat:
Precis så! Det här är ytterst viktiga detaljer i GM's modus operandi, information som borde ha lett polisen direkt till GM redan 1987.

Man var tvungen att ta av Eva's skor för att kunna få av henne byxorna. När det var gjort satte man givetvis inte på skorna igen.

En våldtäktsman hade nog bara dragit ner byxorna tillräckligt mycket.
Så det var naturligtvis arrangerat.
Kanske av 2 kvinnor som inte agerade rationellt.
Citera
2024-09-08, 00:10
Avstängd
Handfatstrallaren Att finna sanningen triggar mig att finkamma tråden (inom rimligheterna).

boanchga från 2019-04-28, 11:56
Badkarsrunkaren.... svara inte vad jag är nöjd med eller inte, håll dig till fakta.

För din och alla andras kännedom..Berit mördade inte Eva, SE, mördade inte Eva, GN mördade inte Eva, Anneli mördade inte sin syster. Hur jag vet det? Ja, det kan jag naturligtvis inte berätta här...

Tonen i tråden är väldigt otrevlig emellanhåt. Hån när det blir mothugg. Acceptera att Paj är banemannen och rikta energin dit så kommer mycket att komma fram!
— Håll dig till fakta.

— För din och alla andras kännedom..

— Berit mördade inte Eva, SE, mördade inte Eva, GN mördade inte Eva, Anneli mördade inte sin syster.

— Hur jag vet det? Ja, det kan jag naturligtvis inte berätta här...
Jag kan inte sluta småle åt detta inlägg från boanchga.

Fakta är att boanchga vet att Berit, SE, GN och Anneli inte dödade Eva, och hen kan naturligtvis inte berätta hur här…

boanchga Vet du vad som hände i Bollsta? Jag vet!

Badkarsrunkaren Umgicks du med ANNELI i Bollstabruk mellan kl 22-23’30?

boanchga Ja, jag var med Anneli då!

Berit var inte med boanchga i Bollsta.

SE och GN var inte med boanchga i Bollsta.

Anneli var med boanchga i Bollsta.

Ron.Frangu Stämmer det att ni var hos Anneli's pojkvän i Bollsta?

boanchga Ja det stämmer, vi var på två ställen under kvällen.

boanchga och Anneli var hos Anneli's pojkvän i Bollsta mellan kl 22-23’30.

boanchga och Anneli var på två ställen under kvällen.

Joe Blow Hon beskrevs som Evas "nära vän" fastän hon inte fick höra om mordet förrän på måndagen då hon läste om det i tidningen.

echoesofglory Hon befann sig inte i Kramfors vid tiden för mordet pga en olycka, tror du familjen Söderströms prioriteringar dagarna efter mordet var att ringa runt till Evas kompisar?

boanchga befann sig inte i Kramfors vid tiden för mordet pga en olycka hos Anneli's pojkvän i Bollsta mellan kl 22-23’30.

boanchga Jag åkte från Kramfors tidig lördagmorgon och tyvärr fanns inte mobiltelefonerna då som nu.

Vi vet att boanchga och Anneli befann sig på två ställen under kvällen.

Pudelfrillan Var du också i P's lägenhet samma kväll som mordet begicks?

boanchga Nej jag var inte med. Jag åkte med Anneli i Bollsta.

Pudelfrillan Så efter att Anneli hade lämnat P så träffades ni och fortsatte kvällen tillsammans?

boanchga Ja vi var tillsammans. Vissa saker går inte att berätta, får inte berätta.

Här blir det lite marigt; var boanchga och Anneli tillsammans på två ställen i Bollsta och i Kramfors under kvällen, eller i Bollsta och i Kramfors under lördagmorgon?

1. Bollsta — Mellan kl 22-23:30 var boanchga och Anneli hos Anneli's pojkvän i Bollsta vid tiden för mordet pga en olycka.

2. Kramfors — Eftersom boanchga och Anneli befann sig på två ställen under kvällen och boanchga åkte med Anneli i Bollsta från Kramfors så kan Kramfors före kl 22 vara det andra stället under kvällen.

3. Kramfors — Eftersom boanchga och Anneli befann sig på två ställen under kvällen, och boanchga åkte från Kramfors tidig lördagmorgon så kan Kramfors efter kl 23:30 vara det andra stället under lördagmorgon.

boanchga placerar sig själv i Kramfors, på det andra stället, under kvällen efter kl 23:30 eftersom hen åkte från Kramfors tidig lördagmorgon.

Pudelfrillan Ok det hade jag glömt.. men A hade väl ett städjobb också på helgerna?

boanchga Hon städade på Konsum må-lö.

boanchga Anneli städade där mellan 6-9 varje morgon.

Anneli placerar sig själv i Kramfors, på det andra stället, under kvällen efter kl 23:30 eftersom hen städade på Konsum i Kramfors mellan 6-9 tidig lördagmorgon.

Fakta är att boanchga och Anneli befann sig tillsammans på två ställen under kvällen, antingen i Kramfors före kl 22, eller efter kl 23:30 till tidig lördagmorgon före kl 6.

MamaGris Har för mig att Annelie hade ett alibi, skulle det inte vara hållbart då och vilket motiv skulle hon ha för att ta livet av sin egen syster?

boanchga Anneli var i Bollsta den kvällen och natten, inga konstigheter alls. Vet inte vem som börjat trolla i tråden att hon skulle vara en potentiell gärningsman?

SorryToSaySorry Har hon alibi där?

MamaGris Ja, det är väl så kanske att man inte kan förlita sig helt och hållet på dessa alibin, men man får väl utgå från att polisen har koll på detta. Undrar bara lite vad det är för sorts lojaliteter som man hoppas ska ha försvagats och som skulle kunna leda till något genombrott?

boanchga från 2019-11-08, 20:57 Ja, hon har alibi där, det var snabbt avklarat.

SorryToSaySorry Alibiet kanske är falsifierat...

Efter det att SorryToSaySorry skrev ”Alibiet kanske är falsifierat...” slutade boanchga att skriva i tråden och på Flashback längre, hen hade tröttnat.

boanchga från 2020-05-26, 07:03 Hej alla😃 jag skriver inte längre, jag har tröttnat.

Men vänta lite nuvad skrev boanchga tidigare?

boanchga från 2019-11-04, 16:14 Anneli var i Bollsta den kvällen och natten, inga konstigheter alls. Vet inte vem som börjat trolla i tråden att hon skulle vara en potentiell gärningsman?

Anneli var i Bollsta den kvällen och natten, inga konstigheter alls.

Vem är Annelis alibi för natten om boanchga var Annelis alibi för kvällen mellan kl 22-23:30?

Självklart borde ju Annelis alibi för natten från kl 23:30 till före kl 6 på lördagmorgon vara pojkvännen i Bollsta, eftersom hennes alibi tiden för mordet på Eva kl 22-23:30 under kvällen var boanchga.

Då är knäckfrågan; vart befann sig boanchga från kl 23:30 till dess att hen åkte från Kramfors tidig lördagmorgon?
Vem är alibi till boanchga under natten från kl 23:30 till tidig lördagmorgon?
boanchga och Anneli ger varandra varsitt alibi under kvällen i Bollsta mellan kl 22-23:30, tiden för mordet på Eva.

Anneli har alibi från pojkvännen under natten i Bollsta från kl 23:30 till tidig lördagmorgon kl 6.

boanchga har inget alibi alls under natten från kl 23:30 till tidig lördagmorgon då hen åkte från Kramfors, eftersom vissa saker inte går att berätta, får inte berättas.

Ja, boanchga kan naturligtvis inte berätta här hur hen vet att Berit, SE och GN inte mördade Eva, och att Anneli inte mördade sin syster.

Min hypotes; boanchga och Anneli var tillsammans under kvällen i Långbacken mellan kl 22-23:30 och mördade Eva och hunden Laban, därefter arrangerade boanchga mordplatsen själv under natten mellan kl 23:30 till tidigmorgon innan hen åkte från Kramfors, alltmedan Anneli var i Bollsta

echoesofglory Nej du har helt fel, det finns inget som säger att GM måste ha uppehållit sig flera timmar vid brottsplatsen, tvärtom har han sannolikt lämnat platsen för att senare återvända och hämta cykeln. Att arrangera mordplatsen, dvs ta av ett par klädesplagg tar knappast flera timmar.

Att hugga någon elva gånger i vilt raseri pekar snarare mot en instabil person, som när han väl hämtat sig kunna göra några genomtänkta saker som ska peka bort från honom.

Instabilt värre!

Senast redigerad av Handfatstrallaren 2024-09-08 kl. 00:44.
Citera
2024-09-08, 02:17
Avstängd
Ron.Frangu Du verkar intelligent - raketforskare?

boanchga Kul att du nämner raketforskare, jag är med i mensa, har väldigt hög IQ.

boanchga Mensa, du verkar inte gilla att jag är med där!?

boanchga Nej det finns det ju inte... jag är så lycklig över min Mensa intelligens... kan du säga detsamma?

MamaGris Hur trög är du egentligen?

boanchga Tvärtom, jag är väldigt smart.

MamaGris Hur menar du då?

Att vara väldigt smart har ingenting med hög IQ att göra, sunt förnuft är tillräckligt.

Badkarsrunkaren Betänk att boanchga:s leakage kan lösa mordet på Eva.

Badkarsrunkaren hade sunt förnuft redan 2019-11-06, 15:51.
Citera
2024-09-08, 02:40
Avstängd
Badkarsrunkaren Betänk att boanchga:s leakage kan lösa mordet på Eva.

Även leakage från echoesofglory kan lösa mordet på Eva.

Två inte alltför skarpa knivar i den översta kökslådan.

Högmod går före fall.
Ordspråket ”högmod går före fall” betyder att den som är högmodig och tror sig vara bättre än andra förr eller senare kommer att få lida.
Detta beror på att högmod ofta leder till arrogans, vilket kan få människor att fatta dåliga beslut och göra misstag.
Om man är för högmodig kan man förlora allt som man har uppnått.
Det är viktigt att vara ödmjuk och respektfull mot andra, så att man inte ska behöva uppleva ett fall från hög höjd.
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2024-09-08 kl. 02:51.
Citera
2024-09-08, 03:33
Avstängd
Pudelfrillan Snaran dras åt...

Oh yes indeed…

Kilowattjagaren Någonting som är vanligt när snaran dras åt, gärningsmannen tar sitt liv för han vet att det är kört innan han åker fast, sen kommer aftonhoran skylla på TV4.

Timeout Snaran dras åt...

Vidje Jag hoppas att P som läser här känner hur snaran dras åt, det är inte långt borta nu till dess att sanningen ska uppdagas.

Timeout Snaran dras åt runt PAJ ju mer man tittar på hela bilden.

Pudelfrillan Bra fråga, märkligt att dessa uppgifter kommer fram först nu efter 30 år, just i samband med att snaran börjar dras åt runt P-A J...

Fnero52 Har tippset kommit från P för att han nu ser att snaran dras åt och vill ha en vidare krets av misstänkta GM eller kommer tippset från BÅ för att hon på något sätt vill till slut få fast P.

Snaran har gått från PAJ till boanchga och Anneli…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in