Inget udda ställe, men stötte på Anders Linder en blöt kväll utanför Mosebacke Monarki i Stockhol på 90-talet, tror jag det var. Han blev känd som Kapten Zoom, bland annat, för den stora massan i Sverige, men gjorde även vanliga roller och spelade teater - denna kvällen vi möttes så ropade vi "Kapten Zoom - galaxer i mina braxer..." Detta skulle vi inte gjort - han blev rosenrasande då han tyckte sig större än så och denna roll. Han skrek; "det var väl då faan, glöm denna pajasen" och så jagade han oss en bit. Vi tyckte såklart det var skithäftigt och spännande...
Jag träffade en gång Anders Sydborg när jag var på väg till en shoppingcentrum. När man går in där så finns det en snurrande ingång med 3-4 rum dit man kan gå. Men det var "covidtider". Sen såg jag det stod "1 i taget". Så man fick inte gå in i den snurrande grejen mer än 1 i taget. Så jag gick först fram. Läste skylten. Väntade på min tur att gå in. Och höll handen för att ingen annan går före mig.
Sen kommer Anders Sydborg med sin fru bakom sig. Knuffar på min hand bort från vägen och säger "Vad fan gör du". Sen sade jag typ "Det står 1 i taget in". Sen gick vi båda in i snurren samtidigt (+frugan).
Sen när vi alla gick ut från snurren. Sade jag till honom typ "Du får ta chilla". Sen sade han till mig typ.."nästa gång smäller det".
Jag sket bara it. Även fast jag kunde knockat ner eller brottat ner honom. Anders Sydborg alltså. Men jag har respekt för snubben ändå. Han är en OK snubbe. Vi alla kan göra misstag.
Senast redigerad av HayabusaMannen 2024-09-05 kl. 22:35.
Därav min "disclaimer". Hur som. För mig är det udda att ens vara på järnvägsstationen i Stockholm. Så. Extra udda är att se Claes Malmberg. Ätandes en korv. Är inte han budda-dyrkare? Äter sådana korv med bröd? Klart det finns veggo-korv, men...
Filip i Köping? Tja, han bor väl i LA? Så, lite udda är det att han inte bara är i Köping, han är på krogen också.
Lassgård, är han från Gävle då?
Är det udda att se'n på stationen i Ystad då?
Filip kommer ju från Köping. Hans syster är ju med i programmet "I en annan del av Köping" .
Käkade lunch på hotel hermitage i Monaco på 80-talet. Bordet brevid satt en skäggig gubbe som visade sig vara Ringo Star. Skitsnygg fru/säklskap hade han med sig.
För många år sedan bodde jag på hotell i Östersund, när jag var på väg in genom entrén kom Thomas Fogdö rullande med sin rullstol och körde in i mitt ben. Han bad om ursäkt och jag blev lite starstruck
Jag var på Liseberg i slutet av 80-talet, var ca 11-12 år då. Stevie Wonder gick runt där inne med några följeslagare/kompisar/bandmedlemmar. Jag och Stevie satt bredvid varandra när han åkte "Rainbow". Eftersom Rainbow gick ganska fort hit och dit tog han av sig solglasögonen, så jag såg att hans ögon var blå.
Gissar att han hade nån spelning i Göteborg och passade på att göra Liseberg. Jag minns inte att det var nån som helst uppståndelse runt hans person, den del av besöket som jag såg.
Jag har åkt skidlift I Åre med Lasse Åberg utan att mer än hälsa på varandra. Sprungit ihop med Carola på Astrid Lindgrens värd. Den trevligaste jag träffat i jobbet är Petter utan tvekan, skärp och frågvis om det mesta! Sen en nasse A-Y kändisar som bara var dryga.
Jag åt på en lyxrestaurang i Barcelona och när jag öppnade dörren efter ett toabesök stod jag ansikte mot ansikte med Yasiin Bey, alltså Mos Def. Det blev error i min hjärna såvi fastnade i stirr i typ 10 sekunder innan vi gled förbi varandra i den trånga korridoren utanför toadörren.
Pissade bredvid EU-kommisionens ordförande José Manuel Barroso på muggen på Moderna Museet i Stockholm. Hans livvakter tittade in först innan han släpptes in.