2024-09-04, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Jag har redan tagit hänsyn till att Tesla är storkund till Nvidia, och det innebär nog mest att Tesla inte behöver betala lika hutlösa priser för chip i framtiden.
Jag vet inte till vilka priser de köper men om det är något outstanding kan jag tänka mig att man är beredd att lägga lite extra på det?
Citera
2024-09-04, 21:40
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Jag vet inte till vilka priser de köper men om det är något outstanding kan jag tänka mig att man är beredd att lägga lite extra på det?

Tesla är beredda att lägga vad det kostar, då den kostnaden är relativt liten i förhållande till vad intäkterna från Teslas AI kan bli, men det är långt ifrån alla utvecklare som kan räkna med det, och det är min poäng. Jag ser helt enkelt inte hur alla satsningar inom andra företag kommer att kunna räknas hem.
Citera
2024-09-04, 22:07
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Tesla är beredda att lägga vad det kostar, då den kostnaden är relativt liten i förhållande till vad intäkterna från Teslas AI kan bli, men det är långt ifrån alla utvecklare som kan räkna med det, och det är min poäng. Jag ser helt enkelt inte hur alla satsningar inom andra företag kommer att kunna räknas hem.

Tesla har kanske den mest omtalade road to revenue för sin AI jo. Men hur många mellanchefer kan en H100 ersätta?

Fem veckor till 10/10 nu. Spännande 🫨
Citera
2024-09-04, 23:17
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Tesla har kanske den mest omtalade road to revenue för sin AI jo. Men hur många mellanchefer kan en H100 ersätta?

Fem veckor till 10/10 nu. Spännande 🫨

Mängden bloat-chefer ett företag envisas ha kvar tycks vara oändlig. Så fort jag hör folk prata om sitt jobb och sin arbetsplats så undrar jag hur de ens håller sig flytande. Så jag tror inte AI adopteras i den utsträckning den borde. Däremot kommer uppstickare som konkurrerar ut andra aktörer, men det tar tid. Vissa brancher och företag kommer ligga i framkant, men de flesta kommer nöta i sina gamla spår.

Ja, 10/10 kommer bli galet.
Citera
2024-09-04, 23:24
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Mängden bloat-chefer ett företag envisas ha kvar tycks vara oändlig. Så fort jag hör folk prata om sitt jobb och sin arbetsplats så undrar jag hur de ens håller sig flytande. Så jag tror inte AI adopteras i den utsträckning den borde. Däremot kommer uppstickare som konkurrerar ut andra aktörer, men det tar tid. Vissa brancher och företag kommer ligga i framkant, men de flesta kommer nöta i sina gamla spår.

Ja, 10/10 kommer bli galet.

Elon rensar bloatfolk rätt effektivt har vi ju sett

Att det dräller runt folk utan att göra nytta och ändå kostar företaget pengar är den mindre delen av problematiken, det större är att de belastar andra och fattar dåliga beslut. Kanske kan AI bli ett hjälpmedel till dessa personer så de åtminstone bara blir en ekonomisk belastning.
Citera
2024-09-05, 09:22
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Elon rensar bloatfolk rätt effektivt har vi ju sett

Att det dräller runt folk utan att göra nytta och ändå kostar företaget pengar är den mindre delen av problematiken, det större är att de belastar andra och fattar dåliga beslut. Kanske kan AI bli ett hjälpmedel till dessa personer så de åtminstone bara blir en ekonomisk belastning.

Ja, om han blir någon slags effektivitets-minister efter valet lär det ju bli ordning på ekonomin i USA.
Citera
2024-09-05, 13:36
Medlem
BästeHrMongolids avatar
"Tesla planerar att introducera FSD i Europa och Kina nästa år"

https://borsvarlden.com/finwire/FWM00A4B5E

Skulle det inte ta typ 50 år eller så?
Citera
2024-09-05, 13:52
Medlem
bananjuices avatar
Tur att Musk och Tesla aldrig ljugit om något sånt!
Citera
2024-09-05, 13:59
Medlem
raskenss avatar
Citat:
"Tesla planerar att introducera FSD i Europa och Kina nästa år"

https://borsvarlden.com/finwire/FWM00A4B5E

Skulle det inte ta typ 50 år eller så?

Det kommer fömodligen dröja minst 20 år innan man kan sitta i en bil full utan körkort och åka till godtycklig punkt i Europa LAGLIGT och om man kör ihjäl någon så ligger ansvaret inte på den som sitter i bilen.

Lycka till.
Citera
2024-09-05, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Det kommer fömodligen dröja minst 20 år innan man kan sitta i en bil full utan körkort och åka till godtycklig punkt i Europa LAGLIGT och om man kör ihjäl någon så ligger ansvaret inte på den som sitter i bilen.

Lycka till.

Tror du grovt underskattar hur snabbt teknikutvecklingen går. Sen är ju politiken eller lagstiftningen en annan femma, men där tror jag nog att det kommer gå relativt snabbt om Tesla slänger fram siffror som klart och tydligt visar hur mycket mindre olyckor som inträffar om man använder FSD.

Som politiker så blir det svårt att inför befolkningen säga att vi kommer inte tillåta det här trots att det sparar massa liv.
Citera
2024-09-05, 15:54
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens

Lycka till.

Rasken var nog den som sa att det skulle ta 20 år innan man hade en telefon man kunde surfa internet och kolla på film i precis innan iPhone släpptes.

Bra drag i aktien idag. Större investerare verkar inte vara lika välinformerade som raskens.
Citera
2024-09-05, 17:39
Medlem
BästeHrMongolids avatar

Due to popular demand, Tesla AI team release roadmap:

September 2024
- v12.5.2 with ~3x improved miles between necessary interventions
- v12.5.2 on AI3 computer (unified models for AI3 and AI4)
- Actually Smart Summon
- Cybertruck Autopark 📐
- Eye-tracking with sunglasses 🕶️
- End-to-End network on highway 🛣️
- Cybertruck FSD 📐

October 2024
- Unpark, Park and Reverse in FSD
- v13 with ~6x improved miles between necessary interventions

Q1 2025
- FSD in Europe (pending regulatory approval)
- FSD in China (pending regulatory approval)

https://x.com/Tesla_AI/status/1831565197108023493
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in