2024-11-07, 16:32
Medlem
DVikings avatar
Kämpade lite mot 290, men mot 300 nu -> sedan to the Moon/Mars!
Citera
2024-11-07, 16:49
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Kämpade lite mot 290, men mot 300 nu -> sedan to the Moon/Mars!

Tror inte vi bräcker $300 ännu, men det vore väldigt bullish. Testar vi $3150 så är det bullish af.
Vi närmar oss en fas där aktien går bananas, men om det blir snart eller senare vet man ju aldrig.
Citera
2024-11-07, 21:23
Medlem
Tog hem lite vinst på uppgången igår, lite för snabbt visade det sig. Men jag hoppas att det uppstår tillfälle att gå in igen inom kort.
Citera
2024-11-07, 22:20
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Tror inte vi bräcker $300 ännu, men det vore väldigt bullish. Testar vi $3150 så är det bullish af.
Vi närmar oss en fas där aktien går bananas, men om det blir snart eller senare vet man ju aldrig.

Gjorde några försök på 300 men det blev bara $299.74 som bäst och stängde sen lite lägre, men ändå en helt okay dag. Var är EDS-björnarna?

Vid 312ish går Tesla upp över $1T igen vilket ju är lite kul.
Citera
2024-11-07, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dkw
Ett tips: Köp aktier på Tesla Motors, efter de senaste släppen på Tesla Rodster, Tesla Model S och Tesla model X har värdet stigit enormt. Det är fortfarande ett liten företag i Kalifornien men siffrorna (och magkänslan) säger att du kommer få stor valuta för pengarna

Här kan vi diskutera om Tesla Motors aktier

Jag är nyfiken, har du kvar dina aktier och hur många köpte du i 2011? 😁
Citera
2024-11-08, 09:26
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEarlGrey
Grattis till alla er som höll TSLA över valet.

Själv höll jag 100% MSTR över valet (gick nästan lika bra).

Båda aktierna lär fortsätta rusa.

Citat:
När vi skålar så ekar det ganska tomt, då varenda björn backat ut baklänges genom häcken.
Nu är nya ATH inte så värst långt bort, äntligen!

Jag behöll mina samt har köpt på mig fler så...

// CC
Citera
2024-11-08, 11:05
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Gjorde några försök på 300 men det blev bara $299.74 som bäst och stängde sen lite lägre, men ändå en helt okay dag. Var är EDS-björnarna?

Vid 312ish går Tesla upp över $1T igen vilket ju är lite kul.

Marknaden släpper verkligen inte kursen. Om man ser tillbaka till för bara ett halvår sen så hade vi det omvända, att varenda litet rally kunde kortas. Nu skall man vara fruktansvärt försiktig med det. Nästan 80 miljoner aktier var fortfarande kortade tidigt i November så det finns förtärande bränsle för en ordentlig gamma squeeze. Tror personligen att vi får en hyffsad dip innan vidare uppgång men ligger så klart still och väntar på fler köplägen.
Citera
2024-11-08, 11:05
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Jag behöll mina samt har köpt på mig fler så...

// CC

Citera
2024-11-08, 15:49
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Marknaden släpper verkligen inte kursen. Om man ser tillbaka till för bara ett halvår sen så hade vi det omvända, att varenda litet rally kunde kortas. Nu skall man vara fruktansvärt försiktig med det. Nästan 80 miljoner aktier var fortfarande kortade tidigt i November så det finns förtärande bränsle för en ordentlig gamma squeeze. Tror personligen att vi får en hyffsad dip innan vidare uppgång men ligger så klart still och väntar på fler köplägen.

BOOM!

Tog ett rejält skutt direkt efter 300 🤗
Citera
2024-11-08, 15:54
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
BOOM!

Tog ett rejält skutt direkt efter 300 🤗

Haha, japp. Man skall aldrig ta för givet att Tesla vill ta en paus när den väl påbörjat ett rally.
Citera
2024-11-08, 19:16
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Haha, japp. Man skall aldrig ta för givet att Tesla vill ta en paus när den väl påbörjat ett rally.

Gasar på, över 320 nu.

Bank of America höjer riktkursen för elbilstillverkaren Tesla till 350 dollar (265) efter att Donald Trump vunnit det amerikanska presidentvalet. Rådet köp upprepades.

”Vår analys har visat att TSLA bör vara relativt opåverkat direkt av de flesta policyer som diskuterades i vår senaste valanalys men kan dra nytta av en övergång till en federal reglering av autonoma fordon / full självkörning (FSD) rikstäckande”, skrev analytikerna i en kommentar som Investing tagit del av.

Var är EDS-björnarna? När rasar vi mot $99 igen? Har Per L uppdaterat sin riktkurs?
Citera
2024-11-08, 19:33
Medlem
Min ARK ETF mår riktigt bra just nu + de andra!
😂
Senast redigerad av Truefighter 2024-11-08 kl. 19:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in