Jag skulle på innebandyläger när jag var typ 13 eller något. Vi stannade för att handla inne på en affär i en stad med cirka 20.000 invånare. Vid lösgodiset så står skådespelaren Bengt Dalqvist (känd som Daniel Toivonen från serien Skilda Världar) och plockar på sig en påse.
Vi var givetvis flera som var snabba dit och bad om autografer. Detta var under samma tid som just den serien var populär också.
När jag var ännu yngre så var jag återigen i en stad med cirka 20.000 invånare. Jag och mina föräldrar satt på en pizzeria. Då ser jag självaste Tomas Brolin sitta några bord bort och äta. Detta var precis efter att han lagt ner fotbollskarriären och spelade golf. Jag gick fram och fick en autograf den gången också.
En annan gång satt jag på ett tåg, och då ser jag den föredetta hockeyspelaren Jonas Bergqvist kliva ombord.
Jag har hamnat ensam i en tunnelbanevagn med Christer Petterson på 90-talet mitt i natten. Minns att jag byttte vagn lite snyggt efter en station.
Jag stötte på SVULLO på Guldbaggegalan 1992 på Circus. Vi båda hade tagit oss fram till ett serveringsbord fyllt med flasköl. Svullo hade en öl mellan varje finger. Således åtta stycken.
Jag sade ”Fan vad du kör!?”
Han sade ”Ja det kostar att ligga på taket sörru. Hejpåre!”
Jag har festat med Dan Ekborg och sett honom dyngrak hemma hos honom själv.
Jag har hamnat i samma bubbelpool som Regina Lund på en midsommarfest.
Jag träffade Filips farsa på Arlanda och snackade med honom och hans fru i en timme innan planet lyfte.
Ok, vad betyder frigjord konst för den oinvigde? Lät spännande. Och vem är Joy Rahman? Billgren har man ju hört talas om. Inte så mycket idag men för 10 år sedan förekom han ju emellanåt i pressen.
Eftersom jag var verksam inom musikbranschen i ett antal år har jag träffat ganska många artister genom ”jobbet” och relaterade grejer. Fast det räknas väl inte som udda ställen.
En kväll dök en kompis och jag in på ett matställe i Örebro och en del av restaurangen var avspärrad. Vi undrade förstås vad som var på gång men satte oss vid ett bord i andra änden. När vi beställt kom kyparen tillbaka jävligt fort med en svindyr vinflaska. Jag sa naturligtvis att vi inte beställt den. Han sa då att det var en present från Luther Allison. Allison var stor inom blues och jag hade träffat honom och hans svenska fru på en festival året innan och tydligen hade han känt igen mig när vi kom in.
En annan gång träffade jag på en känd svensk rockstjärna i källaren på en BDSM klubb, men mer säger jag inte eftersom det som händer där stannar där.
Jag och min kompis satt och snackade med en trevlig kvinna på centralen i Västerås om lite allt möjligt innan tågen skulle gå, efteråt upptäckte vi att det var Josefin Crawford vi hade pratat med.
En super trevlig kvinna.
När jag hade pluggat i Umeå och skulle åka hem med flyget så tog jag bussen till flygplatsen, kommer ut ur bussen och upptäcker att det står en kille hundra meter bort knappt som jag så väl känner igen. Jag "fastnar" med blicken samtidigt som jag försöker tänka mig vart jag har sett den här människan någonstans.
Personen i fråga blir märkbart irriterad på mig och tittar tillbaka på mig med en sarkastisk min, då slår det mig att det är rapparen Petter.
Skamset tar jag mina väskor och börjar gå mot ingången, Petter såg jag senare inne i terminalen också, märkbart irriterad av att flyget var försenat så med tanke på situationen som helhet var det inte läge att be om autograf precis
När jag träffade på min kompis i Göteborg skulle Håkan Hellström ha konsert senare under kvällen, vi träffade på honom några timmar innan i närheten av arenan, han såg på oss att vi kände igen honom och innan vi hann säga nåt sa han "Tjena" till oss och gick vidare åt sitt håll, verkar vara en väldigt jordnära och trevlig kille
Tomas Brolin sprang jag på när det var en festival i stan. Mikael Persbrandt på en krog när jag bodde i Sthlm samt någon humor kändis som jag inte kommer på namnet i skrivandets stund när jag var och skulle göra ett pass. Och E-type på en Finlandsbåt.
Dra mig baklänges. Persbrandt på en krog i Stockholm när det begav sig!?! Udda 😄