Citat:
Ursprungligen postat av
etanolkatt
Ibland undrar jag om jag har för höga eller positiva tankar om mig själv. För det känns som att omgivningen ständigt påminner mig om hur dålig, kass och oduglig jag är. Hur jag inte duger. Hur jag aldrig är bra nog. Hur jag aldrig räcker till. Inom någonting.
Det är lätt att jämföra sig med andra och varje gång jag gör det blir jag på ett eller annat sätt påmind om att jag inte når upp till en nivå, att jag inte är bra eller att det jag gör eller hur jag är som person är enough. Jag känner att det håller på att knäcka mig och snart kommer leda till att jag inte fixar mer. Alls.
Alltid leva i skuggan av alla andra. Alltid se på. Känns knappt som jag lever. Det som jag ser andra uppleva är för mig bara en dröm som jag önskar jag kunde få uppnå och själv vara med om. Men som jag med sorg inser att jag aldrig kommer komma i närheten av.
Jag vet inte vad jag gör här. Än mindre vet jag hur jag ska kunna ta mig härifrån. Jag känner mig bara trasig och fel. Oönskad och out of place.
Andra har bara ännu högre förväntningar. Egentligen borde man ju inte ens ha några förväntningar.
Jag mår dåligt just nu för jag inte klarar de förväntningar jag sätter på mig själv. Det får jag väl göra om jag vill, men när det gäller andra bör jag vara snäll och positiv sånt man vill höra, så man orkar. Problemet är att jag inte ens klarar det. Jag är helt enkelt gjord för att känna mig dåligt.
Hoppas jag kan inbilla mig själv att jag kommer ha en bra dag... Den kommer bli bra.