Citat:
Ursprungligen postat av
Cooltrayne
Jag känner till rätt många bilverkstäder som systematiskt fuskar så fort de får chansen.
Du lämnar in din hyfsat nya bil för att fixa bromsarna och de rensar den på bra delar och sätter på gammalt skit istället. Du kommer ut med bättre begagnade bromsar som visserligen funkar men dina nya bromsar sitter på mekanikerns bil. Det gör oxå ditt avgassystem och några glappande reläer ihop med annat smått och gott.
Ett bra sätt att slippa köpa reservdelar själv och få tillbaka kunderna…
Roligt att du nämner det för min upplevelse är lite i den stilen. Det slår nästan aldrig fel. Man kan köra med sin bil i tre år utan problem men så måste man byta bromsskiva eller något likande man inte pallar själv, lämnar in på verkstad och redan ett par dagar senare börjar något annat krångla.. tycker att jag har bra kontakt med gubbarna på min verkstad så givetvis lämnar jag in bilen igen och efter ett par tre besök så fungerar allt perfekt.. tills det blir något problem nästa gång.
Har tom skapat en tråd om detta efter att besiktningsmannen som klagat på en kass stötdämpare (som jag bytt efter anmärkning och sedan körde tillbaka till samma station) hävdade att verkstaden som bytt måste sabbat mitt lager då det var bra några dagar tidigare...
Sålde en gång en gammal bil till en bilfirma liknande riddermark och delar upplevelsen ovan. Snubben klagade på allt, bilen var inte alls vad den utlovade och han fick den nästan gratis. Dagen efter var den ute för tre gånger pengarna, tror knappast att de åtgärdat något..