2024-09-03, 06:30
Medlem
Aftonbladet 200 sekunder har nyligen gjort ett reportage om Riddermark Bil.

Citat:
Interna chattar och dokument från Riddermark visar hur företaget systematiskt mörkar kända fel på bilarna och lurar sina kunder.

En anställd är osäker på om han kan sälja en Mitsubishi från 2016.

Svaret blir: ”Sälj pisset” följt av två skrattemojis.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...rk-sina-kunder

Diskutera om Riddermarks, har du köpt bil där?
Eller har du någon annan erfarenhet av dom?
Senast redigerad av 21.savage 2024-09-03 kl. 06:41.
Citera
2024-09-03, 06:38
Medlem
olasvenssons avatar
Jag har aldrig handlat bil där. Företag som har reklam blir dyrare bilar.
Citera
2024-09-03, 06:42
Medlem
Sluta köp piss där!
Citera
2024-09-03, 06:47
Medlem
franges avatar
Har varit och kollat på en 3år gammal firmabil för ca 400k där, dagtid mitt i veckan, i Botkyrka. Blev inte imponerad av bemötandet, två blattar varav den som hjälpte oss såg ut att ha vaknat precis, en stund senare kom han nästan på tårna, extremt på och tjatig, tuggandes och smackandes (uppenbart varit inne på toa och dragit en lina). Visste inte ett skit om bilen vi ville kolla på, bara extremt på att vi skulle absolut köpa den.

Blev en likadan modell köpt hos en annan firma istället.
Citera
2024-09-03, 07:16
Avstängd
kurt-sunes avatar
Till Riddermarks försvar så får man säga att de har en enorm omsättning på bilar och om de har några fula fiskar till säljare som inte är ärliga så kan det dessvärre finnas några rötägg som förstör för andra säljare och för bolaget.

Men det betyder inte att alla är missnöjda med dem. Annars hade de inte haft en så stor omsättning på bilar om deras tjänster sög och alla kunder kände sig lurade.

Av vad jag själv hört av flera kollegor och bekanta så verkar både säljare och köpare nöjda och inga klagomål alls på vare sig deras tjänster, eller att de känt sig lurade.
Citera
2024-09-03, 07:17
Avstängd
Jasper.Newtons avatar
Jag blev bjuden på kokain av en av deras säljare när jag köpte bil därifrån, det var dock ett tag sedan nu. Jag hann aldrig köra den bilen men fin var den.
Citera
2024-09-03, 07:47
Medlem
Skattmasen08s avatar
Jag har köpt en bil där. Allt gick smidigt med hemleverans till dörren. Men det var en välskött bil med bra historik. Vet ju inte hur det hade blivit om det visat sig vara fel på bilen.

Gissningsvis är beteendet som beskrivs i Aftonbladet inte sanktionerat av högsta ledningen. Men i en säljorganisation är det viktigt med bra siffror, annars gör man inte karriär. Så gissningsvis har anställda och lägre chefer tagit genvägar för att kunna visa bättre siffror.
Citera
2024-09-03, 08:08
Medlem
TheKhurgans avatar
Jag har sålt en bil till dom för några år sedan.
De kollade besiktningsprotokoll och så, och servicebok. Kollad bilen rent okulärt och betalade sedan vad vi kommit överens om.
En invandrarkille som kom och kollade och hämtade den, men han verkade vara ganska skärpt (för att vara blatte).
Pengarna på kontot samma dag, inget krångel.

Men överlag gav själva firman ett professionellt intryck.
Citera
2024-09-03, 08:10
Medlem
Cameltotems avatar
Prata med en riktigt otrevlig säljare på Riddermark.

De ville low balla min bil och blev på riktigt provocerad när jag sa det var för lågt.

Riddmark och Kamux opererar likadant dock. De prutar på saker som är fel och behöver åtgärdas, sen lägger de ut bilen utan problem dagen efter. Ja min bil hamna ute hos Kamux 2 dagar efter.

Går bra o sälja till dessa företag men köp för helvete aldrig därifrån.
Citera
2024-09-03, 08:12
Avstängd
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattmasen08
Gissningsvis är beteendet som beskrivs i Aftonbladet inte sanktionerat av högsta ledningen. Men i en säljorganisation är det viktigt med bra siffror, annars gör man inte karriär. Så gissningsvis har anställda och lägre chefer tagit genvägar för att kunna visa bättre siffror.

Ja men att sälja bilar handlar om förtroende och Riddermarks roll på marknaden är ju att för både köpares och säljares räkning slippa "bilskojandet" och att tjäna pengar emellan på sina tjänster och att ha en hög omsättning av bilar.

Hur mycket ett företag än säljer så kommer det här att drabba företaget mycket negativt, så därför är det helt osannolikt att det är högsta ledningen som uppmanat till detta beteende hos säljarna, eftersom det skadar hela företagets förtroende och går ut över försäljningen på totalen.

De har med all sannolikhet fått in fel typ av säljare i sin rekrytering och nu får hela företaget ta smällen för deras beteende.
Citera
2024-09-03, 08:22
Medlem
Jag har provat hjälpa bekanta att sälja bil till dem men konkurrenter betalade 20 procent mer.
Citera
2024-09-03, 08:27
Medlem
Vad förväntar man sig?
Bilförsäljare är ju ful lirare det har man vetat sen liten.

Det finns inte och kommer aldrig finnas en seriös ärlig sälja. Hela jobbet går ut på att lura kunden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in