Citat:
Ursprungligen postat av
Isisea
Det stämmer det hungercut skriver. Allt är iaf korrekt även om ni stör er på annat.
Jag undrar dock ändå varför A inte kräver faderskapstest? Det går ju inte att gå vidare utan det ändå.
Citat:
Ursprungligen postat av
Isisea
Jag menar bara att allt som skrivs hit o dit är ju totalt oväsentligt om vi inte vet vem som är pappan och det borde väl ligga i hans intresse att se till att det blev klart. Gör han inte det så är det ju som det är.
Hej 😊✌️
Sorry ännu en lång text från mig🫣
Ingen kan beskylla mig för att vara fåordig
eller one liner queen😅 bare with me🙏
Du har rätt att det kan bli "onödiga" upprepningar och kan kännas oväsentligt för en del, kan jag absolut förstå. Vi vet långt ifrån allt och är inte felfria, men har en hög känslighet när barn "far illa" med detta drama N med familj har störst skuld till ( familjen är långt ifrån är änglar, säger inte mer på den punkten nu, folk får googla)
Du har rätt att vi retar oss på den extremt otrevliga socionom (det hon själv säger hon är och lagt upp hur hon och socialtjänsten arbetar). Hon sitter här och hånar alla som skriver fel eller inte förstår det här med bla familjerätt.
Vi retar oss på socionomen som tycker det är fullt normalt att en mormor tar "papparollen" ända sedan förlossning där hon lägger flickan mot sina "nakna" barm (även broder med bar överkropp vid något annat tillfälle) så som föräldrar gör för att bonda med sitt barn, hur sjukt?!? Detta tycker socionomen är fullt normalt och tydligen några med henne (nej jag menar inte dig).
Vi kanske inte kan slänga oss med paragrafer som socionomen gör och hon mer än gärna "skriver det på näsan" att hon kan.
Men, vi har ögon att se med och empati.
Flickans framtida mående och relation till sin pappa, vem det än är, det är vad vi reagerar och skriver om. Att han är utesluten på detta tarvliga vis för att han till en början sa att han ville vänta med att skaffa familj, så då skulle han straffas på alla vis.
Det Hulken svarade dig stämmer, han har försökt få till ett faderskapstest och då tyckte N att det är vidrigt beteende (exakt samma ord som socionomen använde här, hur kan det vara ok?)!!!
Det är därför vi stör oss på en socionom som inte för barnets talan utan mammans och mormoderns.
De borde lämnat ärendet till nämnden för länge sedan kan man tycka och inte vara jäviga som det ser ut, så tänker jag. Ett mycket skevt system som borde ses över.
A har tyvärr inte många valmöjligheter
och är i klorna på N och J tills någon
av dem antingen mognar och inser att deras egoistiska val gagnar inte flickan i längden. Eller sker ändringar angående faderskapstest så det inte kan användas som en stoppkloss oavsett från mamman eller pappan.
Hoppas du förstår att det är N och J's
agerande från början till slut som är problemet, inte att A inte vill ha faderskapstest för det vill han men är nekad det.