2024-09-04, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isisea
Det stämmer det hungercut skriver. Allt är iaf korrekt även om ni stör er på annat.

Jag undrar dock ändå varför A inte kräver faderskapstest? Det går ju inte att gå vidare utan det ändå.

A har krävt faderskapstest till N stora förtret.
2024-09-04, 10:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ananasflickan
Men enligt Hungercut så är det ju just A som krävt att det ska fastställas i domstol, med DNA, för att han inte bekräftar faderskapet och därför tar det lång tid. Hur ska ni ha det, ska han bara skriva på utan att vara säker eller ska han kräva rättens dom? Obs detta är Hungercuts påståenden, jag är villig att tro att det finns andra anledningar till att det tar lång tid.
Exakt det pratas emot hela tiden och ingen verka lyssna el förstå det du mfl skriver och jag håller helt med dej tror det finns andra anledningar till att det tar sån tid och det är inte A som är boven utan han gör precis som det man har kommit fram till . Det är N som ej vill samarbeta och förhalar allt
2024-09-04, 10:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
A har krävt faderskapstest till N stora förtret.
Vet inte känns som det ej lyssnas på vad fler av oss skriver.
Folk har snöat in sig på att A ej vill pga det N lägger ut på sociala Medier
Medans A väljer att inte göra det . Och det som han har lagt ut IG som oxå fick tas bort pga hot mm så framkommer det A kämpar i det tysta för sin dotter & sig själv
2024-09-04, 10:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Inte konstigt alls att N är som hon är. Att hon reagerar på det omogna vis och brist på respekt mot sina medmänniskor. Omogen som hon är så sköter hon det offentligt istället för att lösa det med A för lilla C's skull om inget annat.

Hennes agerande är för att hon är söndercurlad av mor främst och aldrig behövt ta ansvar för något överhuvudtaget. Hon anser att hon har rätt i alla lägen och överlägsen alla andra, hon har enorm hybris. Mormodern är det största problemet som måste ha sin näsa med överallt. J har gjort och gör N en stor björntjänst med allt curlande än idag.

Precis som ni säger, mormor borde backa, det är dags för dem att inse att det är N som är mamman. N måste växa upp och ta sin viktiga roll på största allvar. Det är hon som borde ha det yttersta ansvaret för flickan inte mormor.
Nä verkligen hon vet ju inget annat då hon är uppväxt så

Egentligen är det lika synd om N som aldrig har fått lära sig utan fått allt serverat en mamma som alltid finns där och stöttar & backar upp

Vilket kan vara bra men inte i det här fallet tyvärr.
Och tyvärr stjälper J N istället för att hjälpa

Och precis som du säger här är resultatet av sönder curlad

N kommer aldrig lära sig att stå på egna ben så länge J finns där

Hon har lärt sig att stå i rampljuset ju mer N lägger upp ju mer har det triggar henne

Sen om det sårar folk på vägen skiter hon i
Även här hjälper ju J henne går in i en försvarställning och överöser N med beröm

Det normala i detta är ju att föräldern går in och säger i från

Men här hejar du på ju skitigare det är ju mer hejar det fram
Ni får rätta mig om jag har fel vilken mamma / mormor hjälper till att stöta bort barnets föräldrar i detta fall pappan

Det mest normala är väl att man hjälper till och hittar en lösning

Men sen när det kommer till C måste som vi alla säger är att J måste backa för att en ska få chansen att få vara en mamma till Chiara

Just nu ser det mer ut som N är den trotsiga stora syster som ligger kvar i sängen och vill ej gå upp
Senast redigerad av Millan75 2024-09-04 kl. 10:57.
2024-09-04, 11:11
Medlem
Efter månader av utredning på socialtjänsten (som är ett mycket speciellt upplägg där även parternas närmaste får bidra med uppgifter om utredaren tycker sig behöva det)
Det läggs ett väldigt speciellt pussel av alla inhämtade uppgifter. Givetvis brukar det räcka med endast parternas utsagor i det flesta fall. Och deras historia är ju ett basic ärende och lätt att utreda. (Om ingen protesterar vilket A gör)
Man kommer då fram till mycket stor sannolikhet och fallande nedåt i ”skala”.

När resultat av utredning presenteras för A vill han ändå inte bekräfta faderskapet.
Han vägrar och vill tvinga fram ett test också trots att utredningen så tydligt pekar på honom som far. Här tänker han mer på sig själv än på dottern. Han vill dra ut på tiden att slippa ev ansvar. Ett test visar nämligen inte heller något annat än hög sannolikhet och i fallande skala.

Alltså är vi tillbaka på punkterna 1, 2 och 3 som jag skrivit om innan och vad dom innebär.

I sådan här fall jobbar man inte med känslor, man jobbar med lagen och ett barns rätt. Annars blir det så tokigt som i tråden som styrs av känslor.
2024-09-04, 11:39
Medlem
Summan av kardemumman.

A har begärt faderskapstest. MEN A har inga rättigheter i detta än eftersom han inte står som fader. Troligtvis står fader okänd.

N vägrar samarbeta med myndigheter pga hon inte vill att A ska få dessa rättigheter som han har som *troligtvis* pappa. Pga hon är sårad & arg på A för att han vände sig emot henne.

J & N står fast vid att C endast är deras, ingen annan ska ha henne. Därav inte heller samarbetar.

Att A inte ”gör något” eller pratar med N själv är troligtvis för att så fort han försöker så gör hon polisanmälningar. Försök, en liten liten del, att sätta er in i hans situation. Ni försöker ta kontakt & be om ursäkt - ni blir anmälda för stalking.
Ni skriver ut ett kort svar, utan att ge detaljer, kring vad som sker - ni blir anmälda återigen för förtal.
N testas positivt för klamydia - ni blir anmälda för brott mot smittskyddslagen.

Det N håller på med blir tillslut en psykisk tortyr & hade jag varit A hade jag inte heller pallat tillslut om alla mina försök ledde till en polisanmälan, allt för att sabotera.
Det må se ”slappt” ut i allmänhetens ögon utifrån A men försök att sätta er in i det själva.

Ja A va den som skickade till exonph först, men N är den som drivit på detta ännu mer, skickat saker till exonph för att själv inte vara den som åker dit för förtal & sen sitter & leker dum på sin egen Instagram för att hon har genererat fler följare pga exonph. Hur kan man inte se igenom detta?
Att A oxå va den som skickade till exonph kanske det finns en anledning till, att han ville visa sin del för att han vet hur N fungerade pga tidigare ex & dess historia som än idag fortsätter att upprepas?
En skyldig person till det hon påstår han har gjort, hade aldrig frivilligt skickat bevis på vad som skett om det som N säger hade stämt.

Så, sluta beskyll A för allt (detta går till alla er som tror på ängeln N. Att hon aldrig gör något fel). Hon är just nu den enda med rättigheter till C eftersom det inte finns en registrerad fader.
Jag vet fall där det tagit mer än 1 år så knip angående 4 månader. Det finns flertalet orsaker till att det går segt, en av dom är att N gång på gång anmäler A.

Tack för mig.
2024-09-04, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee
Summan av kardemumman.

A har begärt faderskapstest. MEN A har inga rättigheter i detta än eftersom han inte står som fader. Troligtvis står fader okänd.

N vägrar samarbeta med myndigheter pga hon inte vill att A ska få dessa rättigheter som han har som *troligtvis* pappa. Pga hon är sårad & arg på A för att han vände sig emot henne.

J & N står fast vid att C endast är deras, ingen annan ska ha henne. Därav inte heller samarbetar.

Att A inte ”gör något” eller pratar med N själv är troligtvis för att så fort han försöker så gör hon polisanmälningar. Försök, en liten liten del, att sätta er in i hans situation. Ni försöker ta kontakt & be om ursäkt - ni blir anmälda för stalking.
Ni skriver ut ett kort svar, utan att ge detaljer, kring vad som sker - ni blir anmälda återigen för förtal.
N testas positivt för klamydia - ni blir anmälda för brott mot smittskyddslagen.

Det N håller på med blir tillslut en psykisk tortyr & hade jag varit A hade jag inte heller pallat tillslut om alla mina försök ledde till en polisanmälan, allt för att sabotera.
Det må se ”slappt” ut i allmänhetens ögon utifrån A men försök att sätta er in i det själva.

Ja A va den som skickade till exonph först, men N är den som drivit på detta ännu mer, skickat saker till exonph för att själv inte vara den som åker dit för förtal & sen sitter & leker dum på sin egen Instagram för att hon har genererat fler följare pga exonph. Hur kan man inte se igenom detta?
Att A oxå va den som skickade till exonph kanske det finns en anledning till, att han ville visa sin del för att han vet hur N fungerade pga tidigare ex & dess historia som än idag fortsätter att upprepas?
En skyldig person till det hon påstår han har gjort, hade aldrig frivilligt skickat bevis på vad som skett om det som N säger hade stämt.

Så, sluta beskyll A för allt (detta går till alla er som tror på ängeln N. Att hon aldrig gör något fel). Hon är just nu den enda med rättigheter till C eftersom det inte finns en registrerad fader.
Jag vet fall där det tagit mer än 1 år så knip angående 4 månader. Det finns flertalet orsaker till att det går segt, en av dom är att N gång på gång anmäler A.

Tack för mig.

Utredning osv från myndigheternas sida går till på samma sätt ändå.
Den tar inte hänsyn till vem det är mest synd om eller vem som är dum eller ängel.
Utredningar om sådant här är samma för alla och handlar om barnet.
2024-09-04, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Vet inte känns som det ej lyssnas på vad fler av oss skriver.
Folk har snöat in sig på att A ej vill pga det N lägger ut på sociala Medier
Medans A väljer att inte göra det . Och det som han har lagt ut IG som oxå fick tas bort pga hot mm så framkommer det A kämpar i det tysta för sin dotter & sig själv

Precis. Vi får upprepa oss hela tiden vad gäller A. Som om vissa inte Vill tro att A gör något.
2024-09-04, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Precis. Vi får upprepa oss hela tiden vad gäller A. Som om vissa inte Vill tro att A gör något.
Han gör något på så vis att han vill dra ut på det. Inte för att snabba på för att stå som pappa.
Mycket vanligt beteende tyvärr men som ändå får ett avslut sig tillslut.
2024-09-04, 12:13
Medlem
T-Paxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ananasflickan
Det kan man inte se. Står bara relation att N är mamma och vårdnadshavare till C.

Var hittar man det?
2024-09-04, 12:33
Medlem
Skulle vara intressant att veta om A själv tycker att C är väldigt lik honom eller om han också tycker som några precis uttryckt att hon är lik Davide. Sug på den 😬
Skulle även vara intressant om någon kanske kan tala om här i tråden om Davide även finns kvar som möjlig far i utredningen? Också nåt att suga på 😬

Och ytterligare en karamell…tror ni N hade velat att läget såg ut som det gör om det fanns möjlighet att Davide kan vara pappa efter utredningen?
Senast redigerad av HungerCut 2024-09-04 kl. 12:39.
2024-09-04, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee
Summan av kardemumman.

Tack för mig.

👏🤗❤️🙏
Tack för dina orden och tydlig sammanfattning av vad det är många av oss ser.

N prioriterar sina känslor och mående framför sin dotters annars hade det inte sett ut som det gör. Att de inte ser det är en gåta för mig.

Men kanske de också blivit duperade och förda bakom ljuset som en del är av N och vad hennes agenda egentligen är. Ingen lätt sak att erkänna det förstår jag.

Ett förslag om det inte redan görs från socialtjänsten vid konflikter. Då borde det sättas in "nya fräscha ögon" från annat team som går in låt säga efter en månad.
Som tex i detta fallet A anser att utredning inte stämmer då borde det finnas som t ex i vården där du har rätt till second opinion från oberoende
Inte som nu att det ligger i vissa personers händer hur snabbt eller långsamt det går innan de skickar det vidare till rätt nämnd som också ser på det med andra ögon. Har man otur som A och hamna hos "fel" handläggare då borde det vara mest objektiva kan jag tänka.
Fyrkantig byråkrati i sin renaste form🤐

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in