2024-10-24, 22:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HungerCut
Man hoppas att detta kan leda till att fler pappor engagerar sig i barnens uppväxt och kan hjälpa till att forma barnens personlighet.

Det var en avslutande mening i reportaget som man hoppas att A kan ta till sig.
Chiara kommer vara besviken på sin far som inte engagerar sig. Att folk (och tillåmed A själv kanske) skyller detta på mamman är något Chiara kommer försvara. Hennes mor kommer vara nr 1 för henne för alltid.
Möjligt att hon kommer sakna en pappa, eller rättare sagt känna att det fattas en pappa. Dock är titeln pappa en titel man förtjänar och det gör inte A än så länge. Och fortsätter han så här så kommer aldrig C kalla just A för pappa.

Citat:
Dom flesta har inte dom möjligheterna som N har. Dvs ha en närstående som ställer upp i vått och torrt. Det är en anledning till att N kan åka iväg så. Det hade hon inte haft möjlighet till om inte J fanns. Och då hade hon naturligtvis varit hemma betydligt mer. Hade ju inte funnits något val liksom.
Är ju flera som skrivit i tråden att varken dom själva eller deras föräldrar skulle INTE ställa upp att hjälpa till så mycket med ett barn. Där har ni svaret !!!
Blablablabla Tror du på det själv att Nicci kommer vara nummer 1 vilken fantasi värld lever du i egentligen!

Det finns även mammor som borde arrangera sig mer Nicci är en av dom ! vet du vad som händer med barn som har en förälder som dom bor hos som aldrig är närvarande?!

Jag vet ! Men vet du ??? Kanske ska tala om det för dej.
Andreas kommer inte vara boven för chiara då hon i dagsläget ej vet vem han är och jag tvivlar på att N någonsin kommer släppa in han

Det kommer vara N som kommer vara största Boven I chiaras liv .
C Kommer alltid ifrågasätta varför N lätt chiaras pappa gå .
C kommer ifrågasätta om N verkligen älskar henne pga av dom valen hon gör
C kommer fråga varför var mormor mer med mig än du mamma när jag var liten
Dessa frågor kommer

Och tror du mig inte så kan du ju börja med N som hela sitt liv har ifrågasatt sin pappa pga dom valen han gjort då har ändå inte J uteslutit M enligt henne själv
N har själv flera ggr berättat att hon ville straffa sin pappa.
Och att hon hade en dålig relation till han
Varför låter då hon straffa Chiara som får uppleva samma sak. Med en icke närvarande mamma
Senast redigerad av Molgan098 2024-10-24 kl. 22:31.
2024-10-24, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molgan098
Blablablabla Tror du på det själv att Nicci kommer vara nummer 1 vilken fantasi värld lever du i egentligen!

Det finns även mammor som borde arrangera sig mer Nicci är en av dom ! vet du vad som händer med barn som har en förälder som dom bor hos som aldrig är närvarande?!

Andreas kommer inte vara boven för chiara då hon i dagsläget ej vet vem han är och jag tvivlar på att N någonsin kommer släppa in han

Dessa frågor kommer

Och tror du mig inte så kan du ju börja med N som hela sitt liv har ifrågasatt sin pappa pga dom valen han gjort då har ändå inte J uteslutit M enligt henne själv
Varför låter då hon straffa Chiara som får uppleva samma sak. Med en icke närvarande mamma
Blablabla? Ja jisses, passar dig mfl att uttrycka er med barnuttryck 🤣

Ja självklart vet jag !! Men upp till dig vad just du vill berätta.
N kommer alltid vara nummer 1 för C och det beror på att hon är hennes mamma som hon dessutom växer upp med.(samt fler men N är mamman)

Japp, N var besviken på sin far och det kommer även C att vara på sin far. Just pga valen dom gjorde/gör.

Ja vad N ville göra med sin pappa för att dom hade en dålig relation är ju ett icke problem nu då C inte har nån relation alls med sin. Eftersom han aldrig har velat vara pappa alls.
C kommer se sin mamma som nr 1, precis som N gör med sin mamma. (Efter C såklart)
Vad är problemet med att C frågar vrf mormor var med så mycket? Tvärtom, hon kommer älska att ha få ha sin mormor så nära och kommer förstå vrf.
C kommer få svar på sina frågor. Dom flesta barn får svaren av familj och av nära och kära.
Barn som känner sig älskade frågar aldrig varför dom inte är älskade.
Däremot kan frågan komma till A framigenom.
Senast redigerad av HungerCut 2024-10-24 kl. 22:58.
2024-10-24, 23:43
Avstängd
Jasså hen har vaknat till liv !! Jag måste ha trampat på en öm tå då hen alltid el oftast svarar på mina inlägg 🫣🤔

När ska man börja inse att Andreas är inte boven I detta drama utan N då hon valt att forsätta älta detta gång på gång !

Vi har hört nu att hon är ( Ensamstående mamma) men enligt mig mfl så är det ett stort hån mot alla dom som är det som får kämpa häcken av sig !

Åter igen N valde att lämna A inget A valde han försökte försonas med henne inte bara N gång utan flera .
Syns tydligt och finns bevis på det i en konversation som Nessa även la ut

Vi vet då att Hon anmälde honom för stalking mm
Om det nu stämmer att A fick besöksförbud som tagits upp flera ggr I tråden
Hur ska han då försonas tycker ni ?
Han skickade en privat meddelande som N sedan gjorde narr av honom då han försökte lösa det
Han gick ut på sin insta för att lösa det och då skrev hon värsta inlägget om hur hon skulle skydda sitt barn mm måla upp Andreas till något han ej är !
A försökte igen då förbjöd hon honom vara med på förlossningen.
Han får reda på i efterhand att C föddes inte av N

När han sen undrar varför han inte står som far och inte får något vettigt svar från N varför ,vill han ta detta faderskapstest inget konstigt alls

Men vissa även N målar upp han som värsta hemska människan pga detta Varför ?? Klart som fasiken man undrar om man ena dagen ska stå som mamma sen inte .

När sen Andreas går ut och vill ge sin bild utan att nämna något så går man till motattack och tystar han VARFÖR kan man undra ????

Så försök förstå A är ej boven I dramat utan N .
Stackars C som kommer inse att mamma valde att göra dokusåpa första året i mitt liv valde att resa 7 ggr under min korta tid . "Och hon valde åt mig att jag ej skulle ha en pappa I mitt liv " inget ja fick bestämma själv "

#Teamchiara # 🫶🙏👍
Senast redigerad av Millan75 2024-10-25 kl. 00:03.
2024-10-24, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Jasså hen har vaknat till liv !! Jag måste ha trampat på en öm tå då hen alltid el oftast svarar på mina inlägg 🫣🤔

När ska man börja inse att Andreas är inte boven I detta drama utan N då hon valt att forsätta älta detta gång på gång !
Å vad skulle det vara för öm tå enligt dig?
Nä jag valde bara ut någon då det står i princip likadant i samtliga inlägg. Så ta inte åt dig…konstigare än så är det inte.
Nån vill bräcka någons inlägg med nåt snitsigare ord osv för å variera det lite grann men annars är det samma lika hela tiden
Andreas är puts väck på eget bevåg, självklart är han en rejäl bov !!!
Varför får inte hon älta när ni gör det? Är ni bättre än henne menar ni?

Btw ett älskat barn och ett barn som känner sig älskad frågar aldrig varför hon/han inte är älskad.
Senast redigerad av HungerCut 2024-10-25 kl. 00:00.
2024-10-25, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Ta inte åt er, de ljuger så mycket att det är svårt att hänga med i alla turer.
De gör reklam som clickbait. Man vill helst inte lyssna för det handlar bara om "me, myself and I" deras familjehistoria. Detta har de pratat om tidigare. Familjen Wahlgrenwannabees, pinsamma är dom.

MEN jag har lyssnat på dagens avsnitt, innan det påpekades av någon att "vi" som inte köper deras dravel inte lyssnar. Man vill slippa så de inte får lyssnare och tjänar pengar på lögner. Jag är dessutom sämst på att återberätta i korta ordalag 🫣. Hur som jag tänkte naivt nog att "idag kanske något vettigt kommer sägas" om lilla C och hennes relation till sin pappa. Men icke det gjordes det inte. De nämnde inte Andreas vid namn perse. Men det värsta är att J har googlat hur barn mår som blivit till med ivf med ensam mamma. Alltså hur sjukt?!? Inte konstigt man misstänker att det var planerat. Hon jämför alltså Niccis situation med de som är ensamma och gör ivf. Dessa mammor har säkert förklarat varför där inte finns en pappa för sina barn, varför de valt att göra det själva. Annars är det för andra ofrivilligt barnlösa som N inte är och inte verkar vara tacksam över.

Känner hur hon "spottar" en hel del människor i ansiktet, så respektlöst, främst mot C:s pappa, kunde likväl sagt "du är och var aldrig något annat än en spermadonator." Undrar vilken livslögn de kommer tuta i lilltösen.

De kommer en tid när hon får veta sanningen om hur det gått till. Att det var inte pappans val att bli utesluten utan N:s och J:s usch för dessa egoister!!! Podden består till 90% om J och N:s pappas skillsmässa som tydligen inte var så trevlig. J frågar hur N tänker kring Chiara. Då nämner hon som ursäkt att C vet inte om vem som är mamma och pappa utan viktigare med anknytningspersoner, verkligen om där inte funnits en pappa och farföräldrar som kan tänka sig axla den rollen likväl som morföräldrarna och morbröder. Samtidigt berättar N att hon var så besviken på sin pappa som inte valde dom före frihet med fest och jobb (känns det igen 🙄 )

Sagt det förut och säger igen, det sociala arvet . N beklagar sig över hur hon var arg på sin pappa och önskade att han funnits där mer från början.

Det är ett liknande öde hon och J har stakat ut för C om de får sin vilja igenom. De får folk att tro att A är ett monster och problemet när det i verkligheten är dem, hur sjukt?! (Undrar hur det låtit om det handlat om N:s bröder i samma sits som A?)

De har noll självinsikt, verkligen noll. N är så oerhört fördomsfull, rimmar illa med en icke dömande person, alltså en lögn vi genomskådat för länge sedan. Om ni väljer att ev lyssna på podden så tycker jag nog att ni bör se den på youtube. Där ser man bl a N:s ansiktsuttryck och det barnsliga självgoda minspel. Hör och ser de inte sig själva???

J och M gick isär när N var några månader om jag förstod det rätt (känns det igen?) även om det var hennes pappas val att skiljas enligt J (inte så säker på att allt hon säger stämmer). Hon säger att hon inte pratat illa om M, det tror jag vad jag vill om, har inte hon så har säkert hennes föräldrar och syster gjort det, ser man ju på hur de skrivit och agerat. Tragiskt nog så har N och J gjort samma val åt Chiara, att utesluta pappan och hans sida. Hur de än gör är 50% av C en del av sin pappa som N vägrade skriva på födselbeviset. Jag kan inte upprepa detta ofta nog då de inte tänker vad C mår bäst av i det stora hela och ev slippa känna sig otillräcklig och oönskad i framtiden.
På tal om oönskad så kommer osökt in på Ben, som nu många år senare mått så dåligt på grund av den livslögn hans mamma serverat honom, de borde se det som facit och ta lärdom av vad som kan ske när man alinierar pappan.

Att J sitter och googlar om ivf istället för att googla om vad som händer när barnet nekas anknytning till pappan och hans familj från mamman och hennes sida av familjen vad som händer då? **Länk nedan om frånvarande pappa, vilket A är OFRIVILLIGT!!! Även om de vill få folk att tro annat. De t om säger i podden att M inte ville vara pappa egentligen. Lurade J honom som N lurade A, inget påstående, men en tanke god som någon.

På nyhetsmorgon idag var socialtjänsten på tapeten och deras brister i sitt jobb, de har blivit anmälda och inser först efteråt att det brustit, skrämmande ändå att inte förrän barn blir skadade så tas det på allvar finns på tv4nyheterna från nyhetsmorgon, ni får googla😊

#teamChiarasRättigheter⚖️🌸🫶✌️

** https://www.doktorn.com/artikel/pappas-kärlek-viktigt-för-barns-personlighetsutveckling/

Du mfl behöver inte ursäkta er och komma med dåliga bortförklaringar för att ni lyssnar på deras podd. Är väl lika bra att erkänna att ni hänger på låset varje avsnitt !!! Du mfl lever ju ändå för deras liv.
Å dom i sin tur lever på er !!
Senast redigerad av HungerCut 2024-10-25 kl. 00:11.
2024-10-25, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molgan098

Dessa frågor kommer

Citat:

Vi har hört nu att hon är ( Ensamstående mamma) men enligt mig mfl så är det ett stort hån mot alla dom som är det som får kämpa häcken av sig !

Åter igen N valde att lämna A inget A valde han försökte försonas med henne inte bara N gång utan flera .
Syns tydligt och finns bevis på det i en konversation som Nessa även la ut

Vi vet då att Hon anmälde honom för stalking mm
Om det nu stämmer att A fick besöksförbud som tagits upp flera ggr I tråden
Hur ska han då försonas tycker ni ?
Han skickade en privat meddelande som N sedan gjorde narr av honom då han försökte lösa det
Han gick ut på sin insta för att lösa det och då skrev hon värsta inlägget om hur hon skulle skydda sitt barn mm måla upp Andreas till något han ej är !
A försökte igen då förbjöd hon honom vara med på förlossningen.
Han får reda på i efterhand att C föddes inte av N

När han sen undrar varför han inte står som far och inte får något vettigt svar från N varför ,vill han ta detta faderskapstest inget konstigt alls

Men vissa även N målar upp han som värsta hemska människan pga detta Varför ?? Klart som fasiken man undrar om man ena dagen ska stå som mamma sen inte .

När sen Andreas går ut och vill ge sin bild utan att nämna något så går man till motattack och tystar han VARFÖR kan man undra ????

Så försök förstå A är ej boven I dramat utan N .
Stackars C som kommer inse att mamma valde att göra dokusåpa första året i mitt liv valde att resa 7 ggr under min korta tid . "Och hon valde åt mig att jag ej skulle ha en pappa I mitt liv " inget ja fick bestämma själv "

#Teamchiara # 🫶🙏👍

Vad säger man, läsförståelse verkar inte vara allas starka sida. Synd att folk tystnar pga av vissa vars agenda verkar vara att tråden dör ut. Vi får väl se vem som skrattar sist.

Ha en bra fredag 🫶✌️🌸
#teamChiarasRättigheter⚖️

"Don't get it twisted"
2024-10-25, 15:39
Medlem
Tänk alla ”skräckhistorier” som hittats på här (sen nåt år tillbaka och speciellt första halvåret) om vad som skulle hända med både den ena och den andra ….inget av det har hänt !!! Inte ens i närheten.
Man får inte göra si och man får inte göra så, si och så kommer hända osv osv. Nada !!
Några få har sagt raka motsatsen och dom få har haft rätt hela tiden.

Man känner frustrationen och ilskan lång väg….en del tål inte att allt rullar på som vanligt !!!
2024-10-25, 18:56
Medlem
Vad är det för ny serie Nicci ska vara med i? Någon som vet?
2024-10-25, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Britney12356
Vad är det för ny serie Nicci ska vara med i? Någon som vet?
Läs några inlägg bakåt så har någon redan berättat om det
2024-10-25, 20:33
Medlem
Citat:
Läs några inlägg bakåt så har någon redan berättat om det

Okey tack för det!
2024-10-25, 23:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Vad säger man, läsförståelse verkar inte vara allas starka sida. Synd att folk tystnar pga av vissa vars agenda verkar vara att tråden dör ut. Vi får väl se vem som skrattar sist.

Ha en bra fredag 🫶✌️🌸
#teamChiarasRättigheter⚖️

"Don't get it twisted"
Godkväll på dej ☺️ Ja du vad säger man ?
Det lustiga i det hela är att samma person har har kastat skit på hur vi skriver & läser , man kanske inte ska kasta sten i glashus .

Och det komiska i det hela är att person säger att vi följer fam Hernestig slavisk.
Då personen påstår sig veta exakt vad som sker i utredningen ang Andreas mm

Spelar heller ingen roll om hur mycket kärlek du ger el har personer runt omkring dej som visar det . Hon kommer alltid känna vad gör jag för fel då mamma alltid väljer jobbet resorna före mig .
Ja du vet vad jag menar iallafall 🫶
Ja du skratta bäst som skrattar sist .

# Teamchiara #🙏🫶👍
Senast redigerad av Millan75 2024-10-25 kl. 23:32.
2024-10-26, 00:26
Medlem
Citat:
Godkväll på dej ☺️ Ja du vad säger man ?
Det lustiga i det hela är att samma person har har kastat skit på hur vi skriver & läser , man kanske inte ska kasta sten i glashus .

Och det komiska i det hela är att person säger att vi följer fam Hernestig slavisk.
Då personen påstår sig veta exakt vad som sker i utredningen ang Andreas mm

Spelar heller ingen roll om hur mycket kärlek du ger el har personer runt omkring dej som visar det . Hon kommer alltid känna vad gör jag för fel då mamma alltid väljer jobbet resorna före mig .
Ja du vet vad jag menar iallafall 🫶
Ja du skratta bäst som skrattar sist .

# Teamchiara #🙏🫶👍

Jag behöver inte följa någon av dom för att veta exakt vad som händer i Andreas utredning. Och jag följer ingen av dom heller. Så sååå komiskt var det 👍 Men det A gör nu är inte så komiskt eller trevligt !!

Dom flesta föräldrar brukar i efterhand ångra och ha dåligt samvete att dom jobbade mycket när barnen var små (främst pappor förstås) och barnen brukar vara dom som säger att det inte var någon fara alls och att dom förstår att man måste jobba.(inget som påverkar någon såvida det inte är ett extremt känsligt barn som reagerar på det mesta) Har barnen haft det bra under tiden så är det ännu större förståelse i och med tryggheten dom fick under tiden. Det ser man i undersökningar och irl.
Att var borta då och då ger inte barnen nån taskig självkänsla om du tror det. Att alltid vara borta , dvs inte finnas överhuvudtaget kan få barn att undra däremot.
Så A kommer nog få stå till svars…och då gäller det att han har bra svar och framförallt sanna svar !!
Senast redigerad av HungerCut 2024-10-26 kl. 00:32.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in