2024-09-03, 21:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Visst är det så , jag är en som måste läsa texten ett ex antal ggr och jag är oxå en som tappar ord och kanske ibland postar för snabbt då man ser att det kommer upp det ena inlägget efter det andra och ibland kan det hända att man svarar goddag yxskaft 🥺🫣
likadant här 🫣🤭
2024-09-03, 21:02
Avstängd
Citat:
prövar igen vet inte vad som hände 🤷‍♀️ exakt mormor hade passat bättre.

Snart kommer det väl upp på storyn att dom har gemensam vårdnad N & J nä skämt osido men tror du förstår poängen. Det ända man vill är att dom löser detta gör C skull hon ska ej behövs bli lidande pga hennes mammas tänk
Gick det så skulle jag inte bli förvånad om det ansökte om det för hämnd mot A

Citat:
Ursprungligen postat av Molgan098
Vet inte om det går att ha dela den med andra men hade det gått så jepp jag köper den tanken alla dar i veckan!!!!

Och jag precis som du tror att detta var planerat från start!

Först att få N gravid sen trodde hon väl kanske inte A skulle stanna kvar bara en teori från min sida .
Då börja man hitta på en historia vet att vi har varit inne på det i dag om klamydian ( vet någon om N faktiskt hade det ) bara en tanke som slog mig

El var det en bra anledning att för att det skulle bli slut vet att du oxå varit inne på det Millan

Och att N vet med sig att A ej är pappan och därför neka han att få vara med på förlossningen

Och därför nekar att skriva på faderskapet och väljer att förhala allt

Det är bara något som slagit mig så bara en teori
Låter väldigt långsökt och lågt men ingenting förvånar mig om andra sidan om hon skulle mkt väl ha kunnat gjort så
2024-09-03, 22:37
Avstängd
Vet inte ska ha det osagt tror N sov när j gick in. Tyckte det såg väldigt illa ut i dag då J kommer in och ska ta upp C då hon står upp och smålåter för att komma upp J tar nappen ur C och hon vänder sin lilla blick mot mamma " så hör man J säga ja där ligger mamma " gjorde så ont i mamma hjärtat man hör väl om sitt barn är vaken el. .

Jag kanske överreagerar men jag skulle aldrig ha kunnat göra så mot mina barn
Senast redigerad av Millan75 2024-09-03 kl. 22:43.
2024-09-03, 23:13
Medlem
Citat:
Vet inte ska ha det osagt tror N sov när j gick in. Tyckte det såg väldigt illa ut i dag då J kommer in och ska ta upp C då hon står upp och smålåter för att komma upp J tar nappen ur C och hon vänder sin lilla blick mot mamma " så hör man J säga ja där ligger mamma " gjorde så ont i mamma hjärtat man hör väl om sitt barn är vaken el. .

Instämmer helt. Har också reagerat på att N inte bryr sig om att själv ta upp sin vakna dotter?? & Vad har mormor där att göra varje eviga morgon, förutom att sjunga morgonvisan?? Det kan man väl även göra hos mamma N?
C söker ju sin blick mot sin mamma & mormor fångar inte heller alltid C uppmärksamhet då J:s skärande tillgjords röst inte besvaras från C. Hur är man funtad som mamma när man aktivt väljer att ignorera sin vakna dotter trots att man ligger i sängen bredvid????😥
2024-09-03, 23:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Instämmer helt. Har också reagerat på att N inte bryr sig om att själv ta upp sin vakna dotter?? & Vad har mormor där att göra varje eviga morgon, förutom att sjunga morgonvisan?? Det kan man väl även göra hos mamma N?
C söker ju sin blick mot sin mamma & mormor fångar inte heller alltid C uppmärksamhet då J:s skärande tillgjords röst inte besvaras från C. Hur är man funtad som mamma när man aktivt väljer att ignorera sin vakna dotter trots att man ligger i sängen bredvid????😥
Vad skönt att att jag inte är ensam . Det undrar jag oxå Vad har J där & göra . Kan inte C & N få en mys stund för sig själva först och bara mysa . Men det lätt som om hon sov först men ja kan ha fel. Ja idag såg man det verkligen inte bara en gång utan flera & idag var det första gången man riktigt såg att hon strunta J

N förstår mig varken på N som kan ligga och sova fast dottern låter och jag kan inte förstå J som går in och styr kan inte bara J & N få egen tid måste hon vara med överallt och N med henne vem tar med sig sitt barnbarn på en diabetskontroll. sen börja jag fundera J kanske inte har körkort så därför skjutsade N henne
Senast redigerad av Millan75 2024-09-03 kl. 23:59.
2024-09-04, 00:06
Avstängd
Citat:

Citat:
Kan bara hålla med er 2 förstår mig ej på dessa 2 och framförallt inte N som fullständigt skiter I C. Hon låter och vill komma upp utan fortsätter att ligga där även när dom sjunger och man både ser och hör att hon söker efter mammans uppmärksamhet. Varför reser man sig inte bara och går fram till sitt barn. Men istället låter man J ta det

Så sjukt . Nä hon måste mogna till el steppa
Upp och visa jag vill vara mamma och inte bara när det passar just N
2024-09-04, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HungerCut
Verkligen !! Det handlar ju inte om vårdnadstvist i det här läget. Det är ju det här som vi vet är det som gör att tiden går…
Vilka rättigheter har pappan att träffa sitt barn om det inte är fastställt att han är pappa?

Om den biologiska pappan inte får faderskapet fastställt har han ingen rätt att träffa barnet. Vet han själv om att han är pappan kommer han genom kontakter med socialnämnden sannolikt att tilldelas faderskapet – oavsett mammans inställning. Som utgångspunkt anses det nämligen vara barnets bästa att ha en, och känna till sin, pappa. Det är givetvis inte samma sak som att påstå att han bör vara barnets vårdnadshavare eller umgås med sitt barn – det är en helt annan fråga som kräver en annan bedömning.

Sammanfattning och avslutning

Känner pappan till att mamman är gravid ser jag som utgångspunkt inte nyttan i att mamman undanhåller information om vem pappan är – faderskapet kommer högst sannolikt att tilldelas honom till slut ändå. Vill mamman inte att pappan träffar barnet och har goda skäl för det bör hon istället väcka talan om ensam vårdnad.

Det stämmer det hungercut skriver. Allt är iaf korrekt även om ni stör er på annat.

Jag undrar dock ändå varför A inte kräver faderskapstest? Det går ju inte att gå vidare utan det ändå.
2024-09-04, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isisea
Det stämmer det hungercut skriver. Allt är iaf korrekt även om ni stör er på annat.

Jag undrar dock ändå varför A inte kräver faderskapstest? Det går ju inte att gå vidare utan det ändå.

Jag menar bara att allt som skrivs hit o dit är ju totalt oväsentligt om vi inte vet vem som är pappan och det borde väl ligga i hans intresse att se till att det blev klart. Gör han inte det så är det ju som det är.
2024-09-04, 01:08
Avstängd
Citat:

Han har ju gjort det då gick hon I taket och sa nej och då kan han inte göra så mkt mer än vänta på beslut att det ska gå vidare till förhandling . Det är vad hon själv har lagt ut jaha nu har ha begärt ett faderskapstest vem gör så skrev N det las även ut hos exphon
Senast redigerad av Hulken52 2024-09-04 kl. 01:11.
2024-09-04, 02:30
Medlem
Citat:

Citat:
Jag menar bara att allt som skrivs hit o dit är ju totalt oväsentligt om vi inte vet vem som är pappan och det borde väl ligga i hans intresse att se till att det blev klart. Gör han inte det så är det ju som det är.
Hej 😊✌️

Sorry ännu en lång text från mig🫣
Ingen kan beskylla mig för att vara fåordig
eller one liner queen😅 bare with me🙏

Du har rätt att det kan bli "onödiga" upprepningar och kan kännas oväsentligt för en del, kan jag absolut förstå. Vi vet långt ifrån allt och är inte felfria, men har en hög känslighet när barn "far illa" med detta drama N med familj har störst skuld till ( familjen är långt ifrån är änglar, säger inte mer på den punkten nu, folk får googla)

Du har rätt att vi retar oss på den extremt otrevliga socionom (det hon själv säger hon är och lagt upp hur hon och socialtjänsten arbetar). Hon sitter här och hånar alla som skriver fel eller inte förstår det här med bla familjerätt.

Vi retar oss på socionomen som tycker det är fullt normalt att en mormor tar "papparollen" ända sedan förlossning där hon lägger flickan mot sina "nakna" barm (även broder med bar överkropp vid något annat tillfälle) så som föräldrar gör för att bonda med sitt barn, hur sjukt?!? Detta tycker socionomen är fullt normalt och tydligen några med henne (nej jag menar inte dig).

Vi kanske inte kan slänga oss med paragrafer som socionomen gör och hon mer än gärna "skriver det på näsan" att hon kan.

Men, vi har ögon att se med och empati.
Flickans framtida mående och relation till sin pappa, vem det än är, det är vad vi reagerar och skriver om. Att han är utesluten på detta tarvliga vis för att han till en början sa att han ville vänta med att skaffa familj, så då skulle han straffas på alla vis.

Det Hulken svarade dig stämmer, han har försökt få till ett faderskapstest och då tyckte N att det är vidrigt beteende (exakt samma ord som socionomen använde här, hur kan det vara ok?)!!!

Det är därför vi stör oss på en socionom som inte för barnets talan utan mammans och mormoderns.
De borde lämnat ärendet till nämnden för länge sedan kan man tycka och inte vara jäviga som det ser ut, så tänker jag. Ett mycket skevt system som borde ses över.

A har tyvärr inte många valmöjligheter
och är i klorna på N och J tills någon
av dem antingen mognar och inser att deras egoistiska val gagnar inte flickan i längden. Eller sker ändringar angående faderskapstest så det inte kan användas som en stoppkloss oavsett från mamman eller pappan.

Hoppas du förstår att det är N och J's
agerande från början till slut som är problemet, inte att A inte vill ha faderskapstest för det vill han men är nekad det.
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2024-09-04 kl. 03:26.
2024-09-04, 03:03
Medlem
Citat:

Citat:
Vad skönt att att jag inte är ensam . Det undrar jag oxå Vad har J där & göra . Kan inte C & N få en mys stund för sig själva först och bara mysa . Men det lätt som om hon sov först men ja kan ha fel. Ja idag såg man det verkligen inte bara en gång utan flera & idag var det första gången man riktigt såg att hon strunta J

N förstår mig varken på N som kan ligga och sova fast dottern låter och jag kan inte förstå J som går in och styr kan inte bara J & N få egen tid måste hon vara med överallt och N med henne vem tar med sig sitt barnbarn på en diabetskontroll. sen börja jag fundera J kanske inte har körkort så därför skjutsade N henne

Citat:
Ursprungligen postat av Hulken52
Kan bara hålla med er 2 förstår mig ej på dessa 2 och framförallt inte N som fullständigt skiter I C. Hon låter och vill komma upp utan fortsätter att ligga där även när dom sjunger och man både ser och hör att hon söker efter mammans uppmärksamhet. Varför reser man sig inte bara och går fram till sitt barn. Men istället låter man J ta det

Så sjukt . Nä hon måste mogna till el steppa
Upp och visa jag vill vara mamma och inte bara när det passar just N

Inte konstigt alls att N är som hon är. Att hon reagerar på det omogna vis och brist på respekt mot sina medmänniskor. Omogen som hon är så sköter hon det offentligt istället för att lösa det med A för lilla C's skull om inget annat.

Hennes agerande är för att hon är söndercurlad av mor främst och aldrig behövt ta ansvar för något överhuvudtaget. Hon anser att hon har rätt i alla lägen och överlägsen alla andra, hon har enorm hybris. Mormodern är det största problemet som måste ha sin näsa med överallt. J har gjort och gör N en stor björntjänst med allt curlande än idag.

Precis som ni säger, mormor borde backa, det är dags för dem att inse att det är N som är mamman. N måste växa upp och ta sin viktiga roll på största allvar. Det är hon som borde ha det yttersta ansvaret för flickan inte mormor.
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2024-09-04 kl. 03:23.
2024-09-04, 08:26
Medlem
Ananasflickans avatar
Citat:

Men enligt Hungercut så är det ju just A som krävt att det ska fastställas i domstol, med DNA, för att han inte bekräftar faderskapet och därför tar det lång tid. Hur ska ni ha det, ska han bara skriva på utan att vara säker eller ska han kräva rättens dom? Obs detta är Hungercuts påståenden, jag är villig att tro att det finns andra anledningar till att det tar lång tid.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in