Citat:
Ursprungligen postat av
Upplyften
En extra drama-queen extrapolering av någon som verkar vara mycket rädd och harig i allmänhet, kan man utläsa av detta inlägg.
Bäst att du åker hem direkt efter jobbet och skaffar dig extralås till din port. Soyboy
Jag är bara realist, vart det kan barka åt för håll. Få verkar ju kunna tänka längre än näsan räcker i sin krigshets och iver att ryssarna ska "utrotas" och att Ukraina ska få använda vilka vapen som helst.
Vi ser hur "gränserna" flyttats fram under de här åren nu har de fått F-16 och flera Europeiska(nordiska) länder har gett full tillåtelse att använda vapen in i Ryssland. Putin har som vi vet mest, hittills skramlat med tunnorna tex kärnvapen. Frågan är hur långt han kan bli pressad om nu Ukraina börjar bomba allt längre in utan att svara?
Rädd nja det ser ju inte så bra ut det som händer. Men att förbereda sig och tänka i de banorna gör mig
beredd på att det kan eskalera. Om det gör mig till harig då må det vara så, med totalförsvarplikten vet jag också på ett ungefär vart jag hamnar om det krisar. Ja det innebär att jag som "civil" kan bli ett ligitmt mål vid händelse av krig då militär kan befinna sig i närheten.
Förhoppningsvis behöver jag inte uppleva det men jag är beredd på att det kan hända.