2024-09-03, 17:17
  #459361
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
"Combat Veteran Reacts" tycker sig i dagens rapport på youtube se att Putins offensiv mot Pokrovsk har stallat.
Uppgifterna är nog lite osäkra men ingen rök utan eld.

Beträffande den ryska missilattacken mot någon form av högskola, teknisk eller militär? anser jag att det alltid ligger förräderi bakom sådana attacker.

Ryssland har många rapportörer. Dom skall inte dömas i rättegång, nej dom skall dödas direkt. Att förråda sitt eget land är så grovt.

Cornucopia är också inne på att Rysslands offensiv har kommit av sig. Kanske har Ukraina täppt till hål?

Mycket möjligt bombningen i Poltava var resultat av rysk infiltration. Hoppas dom hittar förrädarna
Citera
2024-09-03, 17:23
  #459362
Medlem
brunnsangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilla
Twittersnack om svenska instruktörer.



https://x.com/MyLordBebo/status/1830972873928052996

"Källan" det kom ifrån är ytterst tveksam, så det får man ta med en nypa salt för tillfället
Citera
2024-09-03, 17:28
  #459363
Medlem
Bertillas avatar
Även CNN skriver att det var en militär anläggning.

Citat:
Kuleba: Number of deaths from Poltava strike 'unfortunately growing'
Amanpour

With dozens killed in a Russian strike on a military educational facility in central Ukraine, Foreign Minister Dmytro Kuleba tells Christiane Amanpour it shows Ukraine needs faster delivery of air defense systems.

https://edition.cnn.com/2024/09/03/world/video/amanpour-dmytro-kuleba-ukraine-poltava
Citera
2024-09-03, 17:34
  #459364
Medlem
Nu är det uppe 50 döda och 250 skadade kadetter..
Ukraina gör om samma misstag igen att samla flera 100 militärpersonal på ett och samma ställe.
Citera
2024-09-03, 17:36
  #459365
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Nu är det uppe 50 döda och 250 skadade kadetter..
Ukraina gör om samma misstag igen att samla flera 100 militärpersonal på ett och samma ställe.

Vilket även ni gör…
Citera
2024-09-03, 17:41
  #459366
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Enligt Denis Davydovs rapport idag så har Ukraina avancerat ytterligare i Kursk region. 29 dagar nu och Ryssland är utan försvar.

Yevgeny Fedorov, ryske dumaledamöten som alltid är klädd i uniform, ställer flera frågor och menar att läget är mycket värre i Kursk än vad regimens media förmedlar. Riktigt underhållande när han får sig ett spel på "officiella propagandan" som han debunkar och sedan kallar de ryska propagandamakarna för idioter.


A Russian MP doesn't believe official Russian reports about the situation in Kursk region. He thinks the situation is much worse:
"But if there's no offensive, why evacuate the villages? This means that the fighting is moving towards Kurchatov. This means that the enemy troops are already moving seriously and effectively. Infiltration through our battle lines."


x.com/Gerashchenko_en/status/1830895955895271605
Citera
2024-09-03, 17:41
  #459367
Medlem
brunnsangs avatar
Är inte Poltava typ 10-15 mil från gränsen?

Läste att larmet gick två minuter innan robotarna slog ned, är det så kort tid det tar från att dom avfyras eller upptäcktes dom bara sent?
Citera
2024-09-03, 17:44
  #459368
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Yevgeny Fedorov, ryske dumaledamöten som alltid är klädd i uniform, ställer flera frågor och menar att läget är mycket värre i Kursk än vad regimens media förmedlar. Riktigt underhållande när han får sig ett spel på "officiella propagandan" som han debunkar och sedan kallar de ryska propagandamakarna för idioter.


A Russian MP doesn't believe official Russian reports about the situation in Kursk region. He thinks the situation is much worse:
"But if there's no offensive, why evacuate the villages? This means that the fighting is moving towards Kurchatov. This means that the enemy troops are already moving seriously and effectively. Infiltration through our battle lines."


x.com/Gerashchenko_en/status/1830895955895271605

Det verkar som om det ryska motståndet är dåligt organiserat och man ljuger i för många led.
Citera
2024-09-03, 17:45
  #459369
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Yevgeny Fedorov, ryske dumaledamöten som alltid är klädd i uniform, ställer flera frågor och menar att läget är mycket värre i Kursk än vad regimens media förmedlar. Riktigt underhållande när han får sig ett spel på "officiella propagandan" som han debunkar och sedan kallar de ryska propagandamakarna för idioter.


A Russian MP doesn't believe official Russian reports about the situation in Kursk region. He thinks the situation is much worse:
"But if there's no offensive, why evacuate the villages? This means that the fighting is moving towards Kurchatov. This means that the enemy troops are already moving seriously and effectively. Infiltration through our battle lines."


x.com/Gerashchenko_en/status/1830895955895271605

Ock kollar man på DeepState, så har både den gråa och den blåa zonen ökats sedan 31/8 i Kursk.
Citera
2024-09-03, 17:47
  #459370
Medlem
Zelenskj får skylla sig själv när han militära anläggningar vid civila och vanliga bostäder.

Kalla mig inte för ett jävla troll. Jag vill absolut att Ukraina vinner detta krig.
Citera
2024-09-03, 17:48
  #459371
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Nu är det uppe 50 döda och 250 skadade kadetter..
Ukraina gör om samma misstag igen att samla flera 100 militärpersonal på ett och samma ställe.

Det fanns enbart civila där din lilla rysshora.
Citera
2024-09-03, 17:56
  #459372
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russofob
Det fanns enbart civila där din lilla rysshora.
T.o.m Ukraina själva säger att det var en militärakadami som blev bombad.
Blivande officerare i militären.
Solklart militärt mål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in