Citat:
Ursprungligen postat av
CanisMinor
The Russian military attack on Poltava was "one of the most terrible" since the beginning of the war, The Times
"Video from the scene showed destroyed buildings and treatment of the injured on the street. The death toll is expected to rise, while an unknown number of people are still under the debris," the publication writes.
Meanwhile Ruzzian side claims that it was a Ukrainian army training facility. Ukraine also said that it was use for training purposes but hesitated to confirm if it is military or not.
https://t.me/pilotblog/15440
Kan ha fel så ska inte säga för mycket, men jag tycker det låter osannolikt att man har en militär skola så nära gränsen?
Mer info kommer säkerligen?
Ukraina säger ju själva att det var en militär skola.
'Ukrainska nyhetssajter bekräftar att en av de träffade byggnaderna är en militär skola.'
Men eftersom det alltid är synd om Ukraina så anser 'experten' Roger Djupsjö att det militära målet är ett civilt mål samt att detta är terrorism.
– Som jag förstått det är det är ju inget militärt mål utan detta är ett civilt mål. Och stämmer det är det en ren terrorattack som enbart är till för att sänka det ukrainska motståndet.
Vad anser folket här? Är militära mål civila mål samt är det terrorism att attackera militära mål under krigstid?
Jag säger: Bra gjort Ryssland! Молодец Россия 🇷🇺🇷🇺🇷🇺