2024-09-02, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat

Jo det finns vetenskapligt stöd för att contrails försvinner i 99,99% av fallen.

Kvarliggande contrails är ett extremt sällsynt fenomen.

Om du menar att 99,99% av alla contrails försvinner inom 30 sekunder, så har du helt fel. Antingen ljuger du medvetet, eller så sitter du inne vid datorn hela tiden i stället för att gå ut och titta på strimmorna.
Citera
2024-09-02, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superburkeen
Om nu vi tänker lite logiskt.
Om regeringen eller vilka de nu är som vill hålla detta hemligt, hur ska vanliga mäniskor fixa bevis som krävs för er att tro på det ?
Inte som att dom kommer erkänna det själva, därför man har hemliga operationer bara ett fåtal känner till

Här har du ett plan på marken som råkar släppa ut " contrails " https://www.bitchute.com/video/YPxu2j7Cq9bc

Något som finns bevis på är att metaller som aluminum oxide, barium salt, kvicksilver osv har ökat markant i vatten, skogar

Sen erkänner dom själva att dom håller på med geoengenering vilket betyder att dom släpper ut mentaler i luften för att reflektera solen

Sirliga sanningen är majoriteten kommer inte tro på något förens Aftonbladet skriver om det, spelar ingen roll hur mycket bevis som finns

Med detta har du själv medgivit att du inte har några som helst bevis för "chemtrails ".

Vem har förresten medgivit att "dom släpper ut metaller i luften för att reflektera solen"
Citera
2024-09-02, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Du är inte den förste stollen i tråden som försöker påstå att kondensslingor från flygplan inte fanns förr utan bara har kommit på senare tid, och att ni inte såg några själva förr i tiden. Men det enda ni lyckas med ett så korkat påstående är att signalera om att ni antingen är blinda eller har minnesförlust, eller rakt av bara ljuger och hittar på…

Fakta är dock…

Alltså, man började alltså se kondensslingor efter flygplan strax efter WW1……

Källa: https://www.globe.gov/web/s-cool/home/observation-and-reporting/contrails/history-of-contrails-and-contrail-research2

Så nu kan du göra som ni stollar alltid gör, tramsa vidare, hoppa till nästa tuva, och/eller förneka dessa fakta och påstå att det är MSN och bluff… Det lär ju verkligen höja er trovärdighet….

Intressant att få veta att den första rapporterade kondensstrimman bildades på ca en mils höjd, "altitude required for contrail formation".Och det så tidigt som strax efter första världskriget!

Vi har sett en lång rad bilder, filmer och annan dokumentation av kvarliggande kondensstrimmor från 1930-, 40- och 50-talen. Sedan har jag mina egna minnen av dem.

Så om någon fortsätter hävda att kvarliggande strimmor är ett nytt fenomen – DET ÄR LÖGN!
Senast redigerad av pewana 2024-09-02 kl. 22:09.
Citera
2024-09-02, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Vad som helst annat än bilder på strimmor i skyn och dumma påståenden om att contrails alltid försvinner på 30s.

En god start vore att komma med en trovärdig förklaring till varför det inte kan handla om contrails.

Ni skulle även kunna tala om var man kan få syn på dessa mystiska chemtrailsplan. Jag har verkligen försökt men de enda strimmande flygplan jag har fått syn på har varit helt vanliga passagerarplan från Finnair, SAS, Emirates, Air China

Listan kan göras lång. Hitta flygplatser, fotografera planen, kom med ett trovärdigt motiv...

1. Tror inte någon påstått att contrails inte finns ? Det är dock en stor skillnad på hur contrails och chemtrails agerar i luften
Contrails skulle aldrig kunna ligga kvar i luften i timmar.
Kondens kyls ner väldigt snabbt

2. Varför skulle inte passagerar plan kunna släppa ut kemikalier menar du ?

3. Vatten och natur har en markant ökning av metaller som aluminium oxide tex och mycket mer som inte förekommer naturligt vilket betyder att det måste komma från nånstans

https://stateofthenation2012.com/?p=5778
Citera
2024-09-02, 22:14
Medlem
Citat:

3. Vatten och natur har en markant ökning av metaller som aluminium oxide tex och mycket mer som inte förekommer naturligt vilket betyder att det måste komma från nånstans

https://stateofthenation2012.com/?p=5778

Det finns inget som helst bevis för att denna (eventuella) ökning av metaller I vatten och natur beror på "chemtrails". En rad mycket trovärdigare förklaringar finns.
Senast redigerad av pewana 2024-09-02 kl. 22:16.
Citera
2024-09-02, 22:20
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Men det är alltså insekter? Med tredelade kroppar och sex ben? Finns det bilder på dessa kryp?

Kapitel 9 i uppenbarelseboken beskriver hur dom ser ut.
Dom ser ut som något direkt ur en skräckfilm.

Riley Martin åkte ju ufo dit till det trekantiga moderskeppet vid en måne i vårt solsystemet.
Han skrev minst en bok om sin relation med en liten utomjording som lät han hänga med i ufot och se saker som folk inte kan tro på.

Utomjordingen som Riley hade kontakt med förklarade att vi hade tills sekelskiftet på oss att ändra oss, men om vi inte ändrade oss innan sekelskiftet så skulle domedagen vara oundviklig.

Det var efter att den gränsen passerades som chemtrails började synas.. för nu har mänskligheten ingen planet kvar att rädda.
Citera
2024-09-02, 22:54
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Jag låter det vara osagt om det är 98% eller 99% av fallen. Vad är din poäng? Att kvardröjande contrails inte finns för att det bara är var hundrade plan som skapar dom?

Faktum kvarstår: Jag har spanat in hundratals med kvardröjande strimmor och samtilga av dessa var skapade av helt vanliga passagerarplan.

Du tror? Varför i hela världen tar du inte reda på hur det ligger till? Med hjälp av t.ex appen FR24 kan du enkelt identifiera höjd, fart, typ, bolag, destination.

Av de hundratals flygplan jag har spanat in så befann sig samtliga på FL300 eller högre.

Vanligt folk lyckades aldrig se kvarliggande contrails på 90 talet eller innan.
Det är så sällsynt, att dom flesta, har aldrig sett kvarliggande contrails nånsin.

Sen vid sekelskiftet , så hävdar ni att alla "kvarliggande contrails" har alltid legat kvar.. eftersom kvarliggande contrails är ett så pass vanligt fenomen att alla såg det på 90 talet och innan.. innan vi glömde bort det.

Folk som bodde i storstäder såg contrails ppå den tiden, men folk på landsbygden såg aldrig ens contrails på den tiden. Jag är en av dom, och mitt minne är som en elefants.

Gasljus kallas det när du hävdar att jag har sett kvarliggande contrails överallt på 90 talet.. och sen glömt bort vilket vanligt fenomen som det alltid har varit.
Citera
2024-09-02, 23:04
Medlem
Citat:
1. Tror inte någon påstått att contrails inte finns ? Det är dock en stor skillnad på hur contrails och chemtrails agerar i luften
Contrails skulle aldrig kunna ligga kvar i luften i timmar.

Nähä? Varför kan inte contails ligga kvar i timmar?

Problemet med er troende är att ni maniskt upprepar samma smörja om och om igen. Utan att ha någon kunskap om vad ni egentligen skriver.

Citat:
Kondens kyls ner väldigt snabbt

Mmmm. Och vattnet bildar iskristaller.

Du verkar inte ha vidare bra koll på ämnet. Eller ens vad kondens är eller vad som händer när kondensen kyls ned ännu mer. Vet du ens vad contrails är?

Citat:
2. Varför skulle inte passagerar plan kunna släppa ut kemikalier menar du ?

För det första har de vare sig plats eller lastkapacitet.
För det andra brukar det hävdas att det är miltära plan det handlar om.
För det tredje handlar det då om vanliga kommersiella flygplatser med många presumtiva visselblåsare.

Citat:

Aluminium är den absolut vanligaste metallen och finns i princip över allt. Vidare brukar förhöjda halter av aluminium tillskrivas försurning.
Citat:
Vid försurning frigörs metaller, till exempel aluminium och bly, som annars är bundna.*
https://www.eman.se/sv/vattenkvalitet/forsurning/
Senast redigerad av WilleGarvin 2024-09-02 kl. 23:34.
Citera
2024-09-02, 23:07
Medlem
Citat:
Vanligt folk lyckades aldrig se kvarliggande contrails på 90 talet eller innan.

Lögn. Och det blir inte mer sant för att du upprepar samma lögn om och om igen. Jag och flera andra i tråden är vanligt folk och vi kan vittna om att vi såg kvaliggande strimmor på 90-talet.

Citat:
Det är så sällsynt, att dom flesta, har aldrig sett kvarliggande contrails nånsin.

Lögn. Jag har sett tusentals.

Citat:
Folk som bodde i storstäder såg contrails ppå den tiden

Tragiskt att du fortfarande inte förstår vad contrails är och på vilken höjd de skapas.

Jag bor nära Arlanda och jag såg kvardröjande så tidigt dom 70-talet. Men varken då eller nu handlar det om flygplan till eller ifrån Arlanda utan om flygplan på marschhöjd.
Senast redigerad av WilleGarvin 2024-09-02 kl. 23:26.
Citera
2024-09-03, 00:13
Medlem
Gerhardts avatar
Citat:
Lögn. samma lögn om och om igen. Jag och flera andra i tråden är vanligt folk.

Nej inte alls utan tvärtom är det så att just du och flera i tråden skriver här för att förneka att chemtrails förekommer trots att det uppenbart sker fullt synligt närmast dagligen.

Tragiskt att ha som livsuppgift att försöka dölja sanningen.
Citera
2024-09-03, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerhardt
Nej inte alls utan tvärtom är det så att just du och flera i tråden skriver här för att förneka att chemtrails förekommer trots att det uppenbart sker fullt synligt närmast dagligen.

Tragiskt att ha som livsuppgift att försöka dölja sanningen.

Så ditt enda argument är att är att de som inte tycker som du är något slags shill?

Citat:
... trots att det uppenbart sker fullt synligt närmast dagligen....

Hur vore det om du i stället förklarar hur du vet att det är chemtrails och inte contrails?

Citat:
Fanns knappast chemtrails före 2000 och inte en massa contrails heller som vissa påstår är normalt och alltid har funnits, inte en massa streck på himlen överhuvudtaget.

Hur förklarar du alla äldre böcker som beskriver kvardröjande contrails? Alla vittnen? Alla filmer och fotografier?
Senast redigerad av WilleGarvin 2024-09-03 kl. 00:59.
Citera
2024-09-03, 00:57
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Lögn. Och det blir inte mer sant för att du upprepar samma lögn om och om igen. Jag och flera andra i tråden är vanligt folk och vi kan vittna om att vi såg kvaliggande strimmor på 90-talet.

Lögn. Jag har sett tusentals.

Tragiskt att du fortfarande inte förstår vad contrails är och på vilken höjd de skapas.

Jag bor nära Arlanda och jag såg kvardröjande så tidigt dom 70-talet. Men varken då eller nu handlar det om flygplan till eller ifrån Arlanda utan om flygplan på marschhöjd.

Jag såg contrails i Stockholm när jag reste dit som barn, men det var inget som jag nånsin hade sett förut, så jag frågade min mor vad det var, och hon svarade att när flygplan stiger så blir det så. Så såg 90 talet ut för mig.
Inte ett streck förutom nån enstaka gång vid besök i Sthlm.

Såhär såg det ut för oss alla som bodde på landsbygden.

Sen efter elfte september 2001 när tredje världskriget började, så fylldes himlen av chemtrails över marschhöjd.. medans ni gasljusade oss på landsbygden genom att hävda att vi har sett spår på marschhöjd på 90 talet, fast vi såg ej spår överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in