2024-09-02, 19:25
Medlem
Chemtrails/ geoengenering går under namnet
Operation Indigo Skyfold

Om folk vill läsa på om det.
Citera
2024-09-02, 19:35
Medlem
Zopencos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superburkeen
Operation Indigo Skyfold

"OPERATION INDIGO SKYFOLD Secret Covert Operation"
https://themillenniumreport.com/2015/02/operation-indigo-skyfold-the-most-secret-covert-black-operation-in-world-history/

Här kan man på vissa av bilderna påminnas om hur blå himlen egentligen skall vara men aldrig längre är.
https://stateofthenation2012.com/?p=5778
Citera
2024-09-02, 19:44
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Men då klare du säkert också att få påklistrad epitetet 'idiot' i fin stil.

Hej. Jag föddes under första halvan av 60-talet. Bodde under en flygkorridor och minns de ibland långa vita strimmorna som uppstod efter flygplanen. Jag minns dem för jag var fascinerad av dem. Det var 60- och 70-tal i Sverige.
Citera
2024-09-02, 20:12
Medlem
Citat:
Operation Indigo Skyfold

Utbilda oss klentrogna, o du vise. Fram med bevis!
Citera
2024-09-02, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zopenco
"OPERATION INDIGO SKYFOLD Secret Covert Operation"
https://themillenniumreport.com/2015/02/operation-indigo-skyfold-the-most-secret-covert-black-operation-in-world-history/

Från länken:
Citat:
WHY?
Because it now gives the worldwide anti-geoengineering advocacy groups a target to hit within their own nations and governments.

Hur har det gått för dessa "worldwide anti-geoengineering advocacy groups "?
Det är ju trots allt tio år sedan det skrevs så de måste ha gjort en massa framsteg sedan dess. Eller?

Jag är uppriktigt sagt förvånad över att vissa fortfarande tror på den här utbota dumma konspirationsteorin. Det har ju inte hänt ett skit på 25 år - ett kvarts sekel har ett gäng byfånar stått och tittat upp på strimmor och förfärat yrat om att undergången är nära.
Citera
2024-09-02, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Från länken:

Hur har det gått för dessa "worldwide anti-geoengineering advocacy groups "?
Det är ju trots allt tio år sedan det skrevs så de måste ha gjort en massa framsteg sedan dess. Eller?

Jag är uppriktigt sagt förvånad över att vissa fortfarande tror på den här utbota dumma konspirationsteorin. Det har ju inte hänt ett skit på 25 år - ett kvarts sekel har ett gäng byfånar stått och tittat upp på strimmor och förfärat yrat om att undergången är nära.

Om nu vi tänker lite logiskt.
Om regeringen eller vilka de nu är som vill hålla detta hemligt, hur ska vanliga mäniskor fixa bevis som krävs för er att tro på det ?
Inte som att dom kommer erkänna det själva, därför man har hemliga operationer bara ett fåtal känner till

Här har du ett plan på marken som råkar släppa ut " contrails " https://www.bitchute.com/video/YPxu2j7Cq9bc

Något som finns bevis på är att metaller som aluminum oxide, barium salt, kvicksilver osv har ökat markant i vatten, skogar

Sen erkänner dom själva att dom håller på med geoengenering vilket betyder att dom släpper ut mentaler i luften för att reflektera solen

Sirliga sanningen är majoriteten kommer inte tro på något förens Aftonbladet skriver om det, spelar ingen roll hur mycket bevis som finns
Citera
2024-09-02, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Du måste ha haft mycket tid över, jag är från slutet av 60 talet, och jag minns inget om dessa strimmor. Nu ser jag det överallt. Vissa dagar mindre, igår knappast, uppenbart flygas det inte vidare om söndagen. Tycker du har en taskig attityd, du är en sådan person jag skulle hålla mig 2 m ifrån.

Du är inte den förste stollen i tråden som försöker påstå att kondensslingor från flygplan inte fanns förr utan bara har kommit på senare tid, och att ni inte såg några själva förr i tiden. Men det enda ni lyckas med ett så korkat påstående är att signalera om att ni antingen är blinda eller har minnesförlust, eller rakt av bara ljuger och hittar på…

Fakta är dock…
Citat:
History of Contrails and Contrail Research

When were the earliest contrails observed?
The first published reports of contrails appeared during and shortly after World War I when aircraft were finally able to reach the altitudes required for contrail formation. An early example of contrail formation was observed during the flights of the pilot Zeno Diemer in 1919, when he reached altitudes as high as 30,500 ft above Munich, Germany.

Alltså, man började alltså se kondensslingor efter flygplan strax efter WW1……

Källa: https://www.globe.gov/web/s-cool/home/observation-and-reporting/contrails/history-of-contrails-and-contrail-research2

Så nu kan du göra som ni stollar alltid gör, tramsa vidare, hoppa till nästa tuva, och/eller förneka dessa fakta och påstå att det är MSN och bluff… Det lär ju verkligen höja er trovärdighet….
Citera
2024-09-02, 21:16
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Molnsådd kan skapa regn ur befintliga moln. Men det går naturligtvis inte att få det att regna om det inte finns några moln.
Visa själv att man i Thailand har " sprayat ut regnmoln"!

Du är direkt löjlig om du påstår att "inga trails syntes på 90-talet". Jag minns dem långt tidigare och det finns hur mycket dokumentation som helst. Läs i tråden!
Om du påstår att de inte syntes då: Antingen ljuger du, eller har du dåligt minne.

Var i helskotta har jag skrivit att jag vet att "chemtrails" händer? Svar: INGENSTANS. OCH molnsådd är INTE "chemtrails" utom i huvet på en och annan dumskalle.

Jag vet inte, men jag tippar på att torr-is och salt blir regnmoln om flygplan sprayar ut det på rätt höjd.

Ska vi leta fram patentet och läsa "receptet" och om hur det är möjligt att skapa regnmoln ELLER bara få moln att regna genom att spraya med flygplan?

Det kommer att stå att flygplan skapar kvarliggande contrails 13 kilometer upp i atmosfären väl och att man inte behöver spraya ut nå för att skapa kvarliggande moln som täcker hela himlen?

Själv tror jag att det handlar om lägre flygande plan, vilket bild på ett av flygplanen tyder på.
Jag tror att saltet håller kvar fukt , och i kombination med torr-is så kan det bli riktiga regnmoln.

Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Men du, det handlar knappast om att folk inte ser strimmorna. Det handlar om att det inte finns något som helst stöd för att det inte handlar om vanliga kondensationsstrimmor.

Och egentligen handlar det om de flesta är begåvade nog att inte lyssna på idioter som gång efter gång kommer med idiotiska påståenden om att det inte fanns kvarvarande strimmor före 00-talet och att iskristaller inte kan finnas mer är 30 sekunder. Era argument är skit helt enkelt - debunkade och avfärdade för tjugo år sedan.

Men vi kan köra det ett varv till om du vill:
Vad är ditt starkaste argument för att det inte handlar om contrails?

Jo det finns vetenskapligt stöd för att contrails försvinner i 99,99% av fallen.

Kvarliggande contrails är ett extremt sällsynt fenomen.
Citera
2024-09-02, 21:22
Medlem
Citat:
Om nu vi tänker lite logiskt.
Om regeringen eller vilka de nu är som vill hålla detta hemligt, hur ska vanliga mäniskor fixa bevis som krävs för er att tro på det ?

Vad som helst annat än bilder på strimmor i skyn och dumma påståenden om att contrails alltid försvinner på 30s.

En god start vore att komma med en trovärdig förklaring till varför det inte kan handla om contrails.

Ni skulle även kunna tala om var man kan få syn på dessa mystiska chemtrailsplan. Jag har verkligen försökt men de enda strimmande flygplan jag har fått syn på har varit helt vanliga passagerarplan från Finnair, SAS, Emirates, Air China

Listan kan göras lång. Hitta flygplatser, fotografera planen, kom med ett trovärdigt motiv...

Citat:
Sirliga sanningen är majoriteten kommer inte tro på något förens Aftonbladet skriver om det, spelar ingen roll hur mycket bevis som finns

Och något du absolut inte bör göra är att framställa dig själv som en typisk foliehatt. Ovan text kan man hitta i princip varenda KoAT-tråd och den är så jävla löjlig så att man spyr. Om du presenterar bevis så kommer jag och de flesta andra tror på bevisen. Om du däremot påstår att det finns bevis men inte kan presentera några så blir det bara löjligt.
Senast redigerad av WilleGarvin 2024-09-02 kl. 21:58.
Citera
2024-09-02, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag vet inte, men jag tippar på att torr-is och salt blir regnmoln om flygplan sprayar ut det på rätt höjd.

Ska vi leta fram patentet och läsa "receptet" och om hur det är möjligt att skapa regnmoln ELLER bara få moln att regna genom att spraya med flygplan?

Det kommer att stå att flygplan skapar kvarliggande contrails 13 kilometer upp i atmosfären väl och att man inte behöver spraya ut nå för att skapa kvarliggande moln som täcker hela himlen?

Själv tror jag att det handlar om lägre flygande plan, vilket bild på ett av flygplanen tyder på.
Jag tror att saltet håller kvar fukt , och i kombination med torr-is så kan det bli riktiga regnmoln.

För att man ska kunna skapa regn måste det givetvis finnas tillräckligt mycket vatten i luften. Dvs moln. Jag behöver inte läsa patentet för att inse det.

När regnet ska framtvingas flyger planen rimligen strax över molnen, vad har de en mil upp i luften att göra?
Citera
2024-09-02, 21:33
Medlem
Citat:
Jo det finns vetenskapligt stöd för att contrails försvinner i 99,99% av fallen.

Kvarliggande contrails är ett extremt sällsynt fenomen.

Jag låter det vara osagt om det är 98% eller 99% av fallen. Vad är din poäng? Att kvardröjande contrails inte finns för att det bara är var hundrade plan som skapar dom?

Faktum kvarstår: Jag har spanat in hundratals med kvardröjande strimmor och samtilga av dessa var skapade av helt vanliga passagerarplan.

Citat:
Själv tror jag att det handlar om lägre flygande plan,

Du tror? Varför i hela världen tar du inte reda på hur det ligger till? Med hjälp av t.ex appen FR24 kan du enkelt identifiera höjd, fart, typ, bolag, destination.

Av de hundratals flygplan jag har spanat in så befann sig samtliga på FL300 eller högre.
Senast redigerad av WilleGarvin 2024-09-02 kl. 21:48.
Citera
2024-09-02, 21:43
Medlem
Citat:

Här har du ett plan på marken som råkar släppa ut " contrails " https://www.bitchute.com/video/YPxu2j7Cq9bc

Eller så är det en B737 från Japan Airlines som startar sin APU efter underhållsarbete.
https://www.logicallyfacts.com/en/fact-check/false-the-video-shows-an-airplane-accidentally-releasing-chemtrails-while-still-at-the-airport
https://www.youtube.com/watch?v=6PvM3VWawuk

Vilken flygintresserad person som helst kan ju se att röken kommer från APU'n.

Citat:
... hur ska vanliga mäniskor fixa bevis som krävs för er att tro på det ? ...

Ett bra steg är att sluta återposta skit som redan har blivit debunkat. Det är bara tjatigt och du framställer dig själv som dåligt påläst.
Senast redigerad av WilleGarvin 2024-09-02 kl. 22:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in