Citat:
Ursprungligen postat av
pewana
Molnsådd kan skapa regn ur befintliga moln. Men det går naturligtvis inte att få det att regna om det inte finns några moln.
Visa själv att man i Thailand har " sprayat ut regnmoln"!
Du är direkt löjlig om du påstår att "inga trails syntes på 90-talet". Jag minns dem långt tidigare och det finns hur mycket dokumentation som helst. Läs i tråden!
Om du påstår att de inte syntes då: Antingen ljuger du, eller har du dåligt minne.
Var i helskotta har jag skrivit att jag vet att "chemtrails" händer? Svar: INGENSTANS. OCH molnsådd är INTE "chemtrails" utom i huvet på en och annan dumskalle.
Jag vet inte, men jag tippar på att torr-is och salt blir regnmoln om flygplan sprayar ut det på rätt höjd.
Ska vi leta fram patentet och läsa "receptet" och om hur det är möjligt att skapa regnmoln ELLER bara få moln att regna genom att spraya med flygplan?
Det kommer att stå att flygplan skapar kvarliggande contrails 13 kilometer upp i atmosfären väl och att man inte behöver spraya ut nå för att skapa kvarliggande moln som täcker hela himlen?
Själv tror jag att det handlar om lägre flygande plan, vilket bild på ett av flygplanen tyder på.
Jag tror att saltet håller kvar fukt , och i kombination med torr-is så kan det bli riktiga regnmoln.
Citat:
Ursprungligen postat av
WilleGarvin
Men du, det handlar knappast om att folk inte ser strimmorna. Det handlar om att det inte finns något som helst stöd för att det inte handlar om vanliga kondensationsstrimmor.
Och egentligen handlar det om de flesta är begåvade nog att inte lyssna på idioter som gång efter gång kommer med idiotiska påståenden om att det inte fanns kvarvarande strimmor före 00-talet och att iskristaller inte kan finnas mer är 30 sekunder. Era argument är skit helt enkelt - debunkade och avfärdade för tjugo år sedan.
Men vi kan köra det ett varv till om du vill:
Vad är ditt starkaste argument för att det inte handlar om contrails?
Jo det finns vetenskapligt stöd för att contrails försvinner i 99,99% av fallen.
Kvarliggande contrails är ett extremt sällsynt fenomen.