2024-08-31, 19:53
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag har sagt att blickar kan utgöra sexuella trakasserier - sen är det du som kommit med tjafs.

Tack - jag föreslår att du lägger diskussionen åt sidan - den är off-topic och jag är inte intresserad av ditt trams.

Som sagt - jag svarade på ditt tramsande om att blickar kan vara sexuella trakasserier men du kan inte svara på hur och vem som skall "bevisa" dessa, så det är alltså du som tramsar, lilla Smuttan...
Citera
2024-08-31, 20:04
Medlem
Citat:
Jag har sagt att blickar kan utgöra sexuella trakasserier - sen är det du som kommit med tjafs.

Tack - jag föreslår att du lägger diskussionen åt sidan - den är off-topic och jag är inte intresserad av ditt trams.

Det finns såklart en gnutta allvar i detta. Samtidigt går det att problematisera det rejält. Jag tänker inte göra det men säger bara att jag vart utsatt för en ovälkommen kram av en kvinna. Kvinnan jobbade på ett ställe där hon stod väldigt högt i kurs samtidigt som arbetsplatsen stenhårt hade extremt hög svansföring vad avser normer, genusfrågor och "stopp min kropp". Allt var väldigt maktbaserat och i själva verket inte så ortodoxt man kunde tro vid första anblicken..
Citera
2024-08-31, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apparentlyso
Buhu… Dont do the crime if you cant do the time. Ska det vara så jävla svårt att förstå?
Ska det vara så jävla svårt att förstå att straffet inte är proportioneligt!? Gå och jobba, horfan, om du vill åt pengar.

Kollade in åklagaren - inget att förundras över, ser precis ut som många andra helveten som jobbar på höga positioner inom staten. En sak shariah kommer att ta tag i med hårdhandskarna i framtiden.
Citera
2024-08-31, 21:49
Medlem
Citat:
Om det är standard och ingår i det normala beteenden så är det väl inte konstigt om ingen tar illa upp - i så fall är det som att skaka hand här i Sverige. Något som förväntas.

Jag undrar mest - var i världen hälsar man på andra kvinnor genom att pussa dem på munnen?
Man pussar i luften' kind mot kind.
Citera
2024-08-31, 21:56
Medlem
Citat:

Haha hur fan kan blickar utgöra sexuella trakasserier? Att en kille/man tittar på dig mer än 1 sekund? Seriöst fyfan va patetisk o lättkränkt du är. Du borde inte röra dig bland andra människor.
Citera
2024-08-31, 21:58
Medlem
PyjamasXLs avatar
Hahahaha, blickar som kan utgöra sexuella trakasserier
Citera
2024-08-31, 22:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draculark
Haha hur fan kan blickar utgöra sexuella trakasserier? Att en kille/man tittar på dig mer än 1 sekund? Seriöst fyfan va patetisk o lättkränkt du är. Du borde inte röra dig bland andra människor.
Varför babblar du om att jag är lättkränkt?
Jag konstaterar att blickar kan utgöra sexuella trakasserier. Jag har inte sagt att jag känner mig drabbad personligen.
Citera
2024-09-01, 01:46
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Varför babblar du om att jag är lättkränkt?
Jag konstaterar att blickar kan utgöra sexuella trakasserier. Jag har inte sagt att jag känner mig drabbad personligen.

Möjligtvis på en arbetsplats, men fan inte ute i den allmäna miljön.

För övrigt är det som jag länge hävdat, det enda 100% sättet att få samtycke är att köpa sex av en prostituerad och välja från en skriftlig meny…
Citera
2024-09-01, 08:28
Medlem
qrzds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Bara puta med arslet som tickar degen in på kontot. Undrar om man ens törs tilltala en tjej utan att bli dömd för förtal eller verbal våldtäkt. Fint samhälle vi fått.
Jag tror de flesta tjejer skulle uppskatta att icke bli tilltalade av någon som du.
Du har en väldigt konstig uppfattning om vad som är acceptabelt, är du muslim eller bara lågbegåvad? (Samma sak)
Citera
2024-09-01, 08:52
Medlem
qrzds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Eller så säger man bara ifrån, där och då.
Att springa till polisen och riva upp himmel och jord för en sådan sak är ju betydligt mer stört.
Så nu fick hon in lite pengar och han har fått något i brottsregistret.
För det där?

Jag ställer mig inte bakom den här typen av kvinnor, de svärtar ned oss.

Om en idiot går fram och tafsar på en kvinna oombedd kanske han kan lära sig att framöver inte göra så igen genom att få betala lite pengar?
(Men det håller du säkert inte med om då du troligtvis är likadan som idioten)
Citera
2024-09-01, 09:05
Medlem
qrzds avatar
Citat:
Så du menar att andras kroppar är allmänt gods och om de inte klarar att värja sig så får de skylla sig själva?

Lagen är väl till för att främst skydda de svaga som inte kan värja sig själva - så det där är ju ett konstigt resonemang.
Inte konstigt resonemang, snarare "en dåres försvarstal" av en stackare som ej förstår bättre.
Dessvärre kommer dåren troligtvis aldrig någonsin komma till insikt då det tycks saknas kapacitet att inse de mest enkla självklarheter.
Citera
2024-09-01, 09:38
Medlem
qrzds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NakedSunshine
Sexuellt ofredande är inte långt ifrån vare sig andra "mildare" sexuella övergrepp eller fullföljda våldtäkter.
Stoppa inte fingrarna där de inte hör hemma, friska människor lär sig detta redan som små barn...
Ja, FRISKA människor.
Denna tråd tycks dock ha samlat dels ett antal troll, men också en elit av "män" i olika åldrar med stor avsaknad av kognitiva färdigheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in