2024-08-31, 05:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sagutyren
En man i 20-årsåldern åtalas för sexuellt ofredande.

Detta sedan mannen hållit om en kvinna i samma ålder runt hennes midja, samt vid upprepade tillfällen smekt hennes rumpa.

Det hände i mitten av maj i år på en adress i Boden.

Extra åklagare Julia Sjöberg yrkar på skadestånd på 12 000 kronor.

https://nsd.se/nyheter/boden/artikel/smekte-kvinna-pa-rumpan-atalas-for-sexuellt-ofredande/l6g9xgwj

Vem är rumpsmekaren?

Helt rätt. Har hon inte gett godkännande så höll tassarna borta.

Hade han stått ut tills dess hade han troligen fått ligga.
Citera
2024-08-31, 07:02
Medlem
PK-Jannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snallahjalp
Hur skulle du reagera om en bög eller en väldigt oattraktiv kvinna kom fram till dig och började "klämma både här och där" på dig?

Varför inte en rabies smitttad hemafrodit med mpox i analen nu när du ändå intog scenen på dramaten?

OnT: Självklart är det en överdrift att ta någonting sådant här till domstol och det hade gott och väl räckt för kvinnan att säga nej tack.
Detta är dock resultatet av lagändringar och att unga kvinnor övertalas till att anmäla någonting sådant här.

Precis som den korkade åsnan som jag citerar här ovan antyder så hade det gått bra att få rumpan smekt om personen hade varit attraktiv men gud be vare om det är en ful jävel som försöker med något sådant! Då är det raka vägen till domstolen!
Citera
2024-08-31, 08:08
Medlem
Man kan såklart diskutera huruvida kvinnan överreagerat, huruvida det som skedde borde blivit ett polisärende eller ej osv.

Men vad är det som gör att folk tafsar på andra människor som inte vill bli tafsade på?

Jag har nog tagit på ett par hundra kvinnliga rövar, såväl iförda jeans, kjol enbart trosor eller helt nakna. Inte en enda av dessa smekningar (som räknas i tusentals) har föregåtts av att jag frågat huruvida kvinnan velat ha min hand där bak eller ej. Likväl har jag aldrig någonsin rört någon som inte velat bli rörd. Och således aldrig varit i närheten av att bli anmäld, få en örfil eller ens ett "ta bort handen snuskgubbe".
Citera
2024-08-31, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Tänkte på det förut angående rumpsmek på damerna i ungdomen . Många av dom man utsatte för det har jag fortfarande kontakt med idag och ingen har någonsin tagit upp det ämnet så det är väl ett kvitto på att ingen tog skada av detta . Var bara det som slog mig förut.

Nej det är INTE ett kvitto.
Citera
2024-08-31, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mileista
En kväll när jag var i 20-årsåldern så tappade jag en sak på bussen och när jag böjde mig fram för att plocka upp det så kände jag att någon nöp mig i rumpan. Vände mig om för att se vem det var och såg tre tjejer fnissa en bit bort. Minns inte hur de såg ut för det spelade ingen roll, men jag antar att de inte var några fotomodeller.

Tog jag illa upp? Nej. Behövde jag terapi och medicinering? Nej. Grät jag ut i Aftonbladet? Nej. Kände jag ett behov att ringa polisen och kräva skadestånd? Nej.

Ditt problem är att du utgår enbart från dig själv och DINA känslor och förutsätter att andra människor (och det andra könet) fungerar på samma sätt som du.
Något du (och MÅNGA andra i den här tråden) behöver jobba med. Empatistörda, självcentrerade töntar.
Citera
2024-08-31, 08:30
Medlem
Allt beror väl på omständigheterna. Det kan ju varit en snuskgubbe som tafsa på hemtjänsten tex.
Citera
2024-08-31, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Ja, 12000 lättförtjänade kronor. Då behöver hon inte gå och städa en månad. Plus, som lök på laxen, honom åtalad och lagförd dvs ruinerat hans liv. Nu har han lärt sig en läxa.

Skulle bra gärna vilja veta namnet på de inblandade.

Buhu… Dont do the crime if you cant do the time. Ska det vara så jävla svårt att förstå?
Citera
2024-08-31, 08:32
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-Janne
Varför inte en rabies smitttad hemafrodit med mpox i analen nu när du ändå intog scenen på dramaten?

OnT: Självklart är det en överdrift att ta någonting sådant här till domstol och det hade gott och väl räckt för kvinnan att säga nej tack.
Detta är dock resultatet av lagändringar och att unga kvinnor övertalas till att anmäla någonting sådant här.

Precis som den korkade åsnan som jag citerar här ovan antyder så hade det gått bra att få rumpan smekt om personen hade varit attraktiv men gud be vare om det är en ful jävel som försöker med något sådant! Då är det raka vägen till domstolen!

Du inser verkligen inte hur efterblivet ditt resonemang är.
Citera
2024-08-31, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Allt beror väl på omständigheterna. Det kan ju varit en snuskgubbe som tafsa på hemtjänsten tex.

Vilka omständigheter? Man går inte random och pillar på folks mer intima kroppsdelar utan inbjudan. Yrkesroll, utseende, ålder eller plats är totalt OVÄSENTLIGT.
Citera
2024-08-31, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apparentlyso
Vilka omständigheter? Man går inte random och pillar på folks mer intima kroppsdelar utan inbjudan. Yrkesroll, utseende, ålder eller plats är totalt OVÄSENTLIGT.

Om det var pojkvän flickvän tex låter det ju mer märkligt kanske men kan fortfarande legalt bli ofredande
Citera
2024-08-31, 08:37
Medlem
Skrämmande att så många män i tråden försvarar rätten att klämma en kvinna på rumpan fast hon ej vill. Kommer dessa män vara lika ivriga i att försvara beteendet om någon man tar sig friheten att klämma på deras egen fru eller dotter?
Citera
2024-08-31, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Det här är i princip allt som behövs sägas om saken. Om du verkligen menar att du inte förstår vad som är fel med kladdandet - varför kladdar du inte på nån som har sin snubbe med sig?
Antagligen kladdar de inte på en tjej som har sin snubbe där just därfär att hon är upptagen inte så jävka svårt att först eller? Beror ju knappast på att de är utstuderande och spelar korkade?? De vill väl antagligen visa att de är intresserade av nån som är ledig med chans att få till det. Men jag kan tycka att alla kvinnor tjejer som inte tål någonting att tex nån visar att de är intresserade utan att springa till polisen de kan ta och stanna hemma på tjejfest eller låsa in sig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in