2024-08-29, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Haha det är kul hur du med 2 exempel fastslår att så är det :-) Också kul att du refererar dina exempel till sexuella situationer. Jag tolkar dem inte som sexuella situationer.
Fast det kanske är typ av ovanstående situationer som du benämner som ovälkomna närmanden av okända gränslösa män?

Tycker du dagens moderna kvinnor jobbar för att inte bli den där sockerbiten du pratar om? Jag menar med tanke på hur de klär sig, sminkar sig, tränar för att få den "perfekta" kroppen, operationer och ingrepp av alla de slag m.m.
Observera att jag inte säger att jag menar att kvinnor inte ska göra det om de vill men ni kan väl sluta vara så skenheliga kring varför ni gör detta? Av vilken anledning skulle det kunna vara förutom att få uppmärksamhet?

Eller som denna mupp: "kvinnor tycker om att göra sig fina, det är alltså fritt fram att talla och objektifiera..." Äckligt.
Citera
2024-08-29, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Du beskriver våldtäkter, (vilket jag beklagar att du råkat ut för).

Men är det ens att jämföra med trådens klapp/smekning på röven?

Sexuellt ofredande är inte långt ifrån vare sig andra "mildare" sexuella övergrepp eller fullföljda våldtäkter.
Stoppa inte fingrarna där de inte hör hemma, friska människor lär sig detta redan som små barn...
Citera
2024-08-29, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NakedSunshine
Sexuellt ofredande är inte långt ifrån vare sig andra "mildare" sexuella övergrepp eller fullföljda våldtäkter.
Stoppa inte fingrarna där de inte hör hemma, friska människor lär sig detta redan som små barn...
Jo, det är en betydligt skillnad.

Att man inte kan se skillnaderna här, det är detsamma som att förringa regelrätta våldtäkter.

DET är skrämmande.

Men det kanske krävs att råka ut för det på riktigt för att förstå det.
Citera
2024-08-29, 13:57
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Det är sjukt att så många människor år 2024 fortfarande inte har fått in att man inte pillar på folk utan tillåtelse. Hur pantad måste man vara för att inte kunna förstå detta simpla axiom.

Och att det även sitter snuskgubbar här och försvarar detta är minst lika tragiskt. Troligen är det mest troll, men en och annan miserabel incel tror ju på riktigt att det är oproblematiskt och naturligt att oinbjudet peta på till exempel damer bara för att det rycker lite i kalsongen.

Det är fantastiskt att detta beteende bestraffas när det uppdagas, synd bara att straffen är alldeles för låga.

Vad skulle några smek på rumpan ha för ett straffvärde enligt dig? Räcker det inte att kvinnan gett idioten en lavett och högljutt sagt att "det räcker nu"? Hur kommer det sig att kvinnor nu för tiden alltid gör sig till offer - när jag växte upp var det mer tag i flickor och kvinnor. De vågade säga ifrån, om de ville men oftats var de med på spelet för att de gillade det. Nu är flickor/kvinnor helt plötslgt nästan våldtagna om någon som de inte gillar ens tittar på deras rumpa och/eller bröst, medan någon de kan tänka sig knulla är det fritt fram för... Patetiskt!

Detta är sjukt synd för de som verkligen, på riktigt, blivit våldtagna och skymfade, hamnar i samma fack, i princip, vilket såklart är ytterst tragiskt.

Åter till frågan - vilket straffvärde önskar du se för detta hemska brott som TS beskriver?
Citera
2024-08-29, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Jo, det är en betydligt skillnad.

Att man inte kan se skillnaderna här, det är detsamma som att förringa regelrätta våldtäkter.

DET är skrämmande.

Men det kanske krävs att råka ut för det på riktigt för att förstå det.

Det är en betydlig skillnad, absolut, i den ena så är fingrar och dylikt utanpå offret, i den senare har de lyckats finna en ingång. Det är däremot inte att förringa "regelrätta våldtäkter", sexuella ofredanden och sexuella övergrepp är nära varandra och båda bör bestraffas mycket hårdare än vad som sker idag.
Citera
2024-08-29, 13:58
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamsahaeyo
”Hej… ursäkta mig, men jag undrar om jag skulle kunna få smeka dig på rumpan? För att undvika eventuella rättegångar så frågar jag självklart, ja.. du förstår tihihi”.

I vilken normal värld sker denna interaktion? Det är oerhört avtändande beteende. Men det är väl det ni vill ha, en värld där ingen man vågar närma sig. Äckliga feminister.

Om det är enda sättet du kan uttrycka dig och leva upp till vad lagen och moralen kräver så är det nog bäst att du är tyst.
Citera
2024-08-29, 13:59
Medlem
Citat:
Det är sjukt att så många människor år 2024 fortfarande inte har fått in att man inte pillar på folk utan tillåtelse. Hur pantad måste man vara för att inte kunna förstå detta simpla axiom.

Och att det även sitter snuskgubbar här och försvarar detta är minst lika tragiskt. Troligen är det mest troll, men en och annan miserabel incel tror ju på riktigt att det är oproblematiskt och naturligt att oinbjudet peta på till exempel damer bara för att det rycker lite i kalsongen.

Det är fantastiskt att detta beteende bestraffas när det uppdagas, synd bara att straffen är alldeles för låga.
En då okänd tjej kom bakifrån och klämde mig i rumpan när jag stod i baren. Sen gick vi hem och hade sex. Tackar jag för.
Citera
2024-08-29, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Vad skulle några smek på rumpan ha för ett straffvärde enligt dig? Räcker det inte att kvinnan gett idioten en lavett och högljutt sagt att "det räcker nu"? Hur kommer det sig att kvinnor nu för tiden alltid gör sig till offer - när jag växte upp var det mer tag i flickor och kvinnor. De vågade säga ifrån, om de ville men oftats var de med på spelet för att de gillade det. Nu är flickor/kvinnor helt plötslgt nästan våldtagna om någon som de inte gillar ens tittar på deras rumpa och/eller bröst, medan någon de kan tänka sig knulla är det fritt fram för... Patetiskt!

Detta är sjukt synd för de som verkligen, på riktigt, blivit våldtagna och skymfade, hamnar i samma fack, i princip, vilket såklart är ytterst tragiskt.

Åter till frågan - vilket straffvärde önskar du se för detta hemska brott som TS beskriver?

Med tanke på ålder, ca 10år utan chans till tidig frisläppning.
Citera
2024-08-29, 14:01
Medlem
PreciousStoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
I scenen jag beskrev var vi knappast okända för varandra, jag var valberedning i bostadsrättsföreningen, gubben var med i styrelsen.
Det är precis det jag menar med min åsikt i själva sakfrågan!👍🏼
Ingen individ äger någon annans kropp och gubben i styrelsen borde ha agerat annorlunda om han ville veta om du öht hade något intimt intresse utav honom.
- - - - - - - -
Ett praktexempel på korkade amöbor utan kunskap om varken argumentation eller retorik och vars infantila inlägg blir obesvarade ser man nedan!

Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Tror snarare att det hela handlar om att ingen vill smeka dig på rumpan.

Att öht kunna åtalas för sexuella inviter & kärleksfulla smekningar visar hur sjukt samhället har blivit.

Att smeka ngn på lår eller rumpa är en indikation på att man är intresserad & att man söker en partner för att kunna idka samlag. Vrf är det fel att fysiskt visa intresse? Att låta det heta begäret tala framför verbal dynga om ovidkommande skit, då det hela handlar om att få ha sex här & nu, inte om "djupa" samtal om klimat?

Åklagaren borde själv åtalas för tjänstefel då idioten både slösar tid och pengar på ett ickeproblem

Men det är uppenbart att jag talar inför döva öron , då du är en sådan som med största sannolikhet anser att det finns fler än två kön & att fibromyaligi & utmattningssyndrom är verkliga diagnoser
Citera
2024-08-29, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattaasikterna
En då okänd tjej kom bakifrån och klämde mig i rumpan när jag stod i baren. Sen gick vi hem och hade sex. Tackar jag för.

Eftersom det fick den följd det fick så var det ju inte ovälkommet?
Alla ska alltså få gå runt och kladda på varandra, och då hoppas att den som blir kladdad på tycker om det?
Citera
2024-08-29, 14:03
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Med tanke på ålder, ca 10år utan chans till tidig frisläppning.

Hoppas verkligen du skämtar nu, för det gör du väl? Snälla, säg att du skämtar...
Citera
2024-08-29, 14:05
Medlem
Citat:
Det är en betydlig skillnad, absolut, i den ena så är fingrar och dylikt utanpå offret, i den senare har de lyckats finna en ingång. Det är däremot inte att förringa "regelrätta våldtäkter", sexuella ofredanden och sexuella övergrepp är nära varandra och båda bör bestraffas mycket hårdare än vad som sker idag.
Ditt resonemang är jättekonstigt, nästan lite upprörande.

Du förringar, och du likställer flera olika typer av händelser, av olika grad, med varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in