Citat:
Tror jag Anjo fuskar med bokföringen? svar: JaFrågor kring Anjos bokföring.
Vad fan köper han för handelsvaror för 390 000kr ? Han har ju ingen vara han säljer med än sin mobbing.
Vad i helvete lägger han 328 000kr på ? Är markerat som övrigt omkostnad i bokföringen
Med tanke på den låga avskrivningen (värdeminskning 2000kr/år) så tar jag för givet att han hyr alla kameror, stativ, datorer osv.
Huuuur kan han ha så stora utgifter?
Är det smalfilter för thumbnail som kostar 300 000/år?
Redigerar han inte sina egna videos?
Personalkostnader
Körde en snabb Chat-gpt:
Med personalkostnader på ca 809 000kr blir pengar i handen Ca 426000kr/år som dom är två som delar på. Det blir kring 35500kr efter skatt i månaden… jobbar den stackars Frun med något annat eller lever båda på detta ?
Ska dom ta hushyran på företaget ? Borde ju kosta ca 20-25 000 att bo i det huset..
Dom är 5st i familjen, gör resor, ska ha kläder, bil, föris, chips och fula kepsar.
Hur kan han ha pengar över att köpa något ?
DETTA ÄR ETT ÅR MED HÖG OMSÄTTNING
Underlag :krafman
*reservation på felräkningar
*räknat på en 30% kommunskatt
Vad fan köper han för handelsvaror för 390 000kr ? Han har ju ingen vara han säljer med än sin mobbing.
Vad i helvete lägger han 328 000kr på ? Är markerat som övrigt omkostnad i bokföringen
Med tanke på den låga avskrivningen (värdeminskning 2000kr/år) så tar jag för givet att han hyr alla kameror, stativ, datorer osv.
Huuuur kan han ha så stora utgifter?
Är det smalfilter för thumbnail som kostar 300 000/år?
Redigerar han inte sina egna videos?
Personalkostnader
Körde en snabb Chat-gpt:
Med personalkostnader på ca 809 000kr blir pengar i handen Ca 426000kr/år som dom är två som delar på. Det blir kring 35500kr efter skatt i månaden… jobbar den stackars Frun med något annat eller lever båda på detta ?
Ska dom ta hushyran på företaget ? Borde ju kosta ca 20-25 000 att bo i det huset..
Dom är 5st i familjen, gör resor, ska ha kläder, bil, föris, chips och fula kepsar.
Hur kan han ha pengar över att köpa något ?
DETTA ÄR ETT ÅR MED HÖG OMSÄTTNING
Underlag :krafman
*reservation på felräkningar
*räknat på en 30% kommunskatt
Jocke försökte ju ta saker som semesterresor, kläder, morgonrockar, och liknande på företaget, men skatteverket kom på honom efter ett par år och sa nej, troligen gör Anjo samma sak.
Hyran för huset är 12 000 kr/månad, får dem in 35 500 efter skatt har dem 23 500 kvar till övriga utgifter, det borde man klara, dem har ju tex ingen bil stående på sig. Som jag fattat det använder dem någon annans företags bil.